Ga naar inhoud

Sweex router - DHCP server werkt niet


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem waar ik al weken geen antwoord op weet te vinden. Veel gelezen en gevraagd op het net. Probleem is: Ik vermoed dat de DHCP-server functie van m'n router niet werkt! Of het een en ander niet doorlaat als ik m'n modem als DHCP-server laat fungeren. Wat ik ook probeer (met de router er tussen), m'n PC krijgt géén IP toe bedeeld. (Router DHCP-server, overig client. Modem DHCP-server, overig client) Sluit ik m'n PC direct aan op m'n ADSL-modem (die op dat moment fungeert als DHCP-server), dan werkt het wél! Dus aan de kabel en m'n netwerkkaart ligt het niet. M'n configuratie: -Medion MD8008 PC / WindowsXP -SpeedTouch Home ISDN ADSL modem getweakt naar SpeedTouch Pro -Sweex Router LB000021 Firmware V2.75 IP Modem: 10.0.0.138 / 255.255.255.0 IP Router: 192.168.2.1 / 255.255.255.0 Kan iemand mij helpen, want ik heb op dit moment geen enkel idee meer! :roll: :( Bij voorbaat dank!!!!
Link naar reactie
[quote:4c69656e7f="Tweaky"]Da's lastig! Het schijnt dat die Sweex routers nogal brak zijn. Kijk [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=119713]hier [/url] eens.[/quote:4c69656e7f] Het is inderdaad lastig, maar bovenal zeer frustreerend! :( Na veel lezen over de Sweex router zou ik em volgende keer NIET meer kopen. Verder heb ik de router geregeld een 'schop' gegeven (gereset en opnieuw geconfigureerd), maar dat heeft zoals bekend weinig opgeleverd. Contact zoeken met Sweex is niet te doen, want reageren op email doen ze niet en telefonisch zijn ze nagenoeg de gehele dag niet bereikbaar. :cry: Iemand andere suggesties?
Link naar reactie
Aller eerste bedankt voor het meedenken!!! Nee, ik heb niet 2 DHCP-servers aanstaan. Ik heb, of het Modem als DCHP-server ingesteld en de PC en Router als Client, of de Router als DHCP-server ingesteld en de overige 2 als client. Misschien een volgende vraag: Volgens mij werkt de DHCP functie van m'n router echt niet, want...... Als ik enkel m'n Router (ingesteld als Server) aansluit op m'n computer (ingesteld op automatisch IP laten toewijzen en automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen) dan krijgt m'n computer al géén IP adres toegewezen. (en ik weet zeker dat de kabel, 'straight', goed is) Bovenstaande houdt toch in dat m'n router niet juist functioneerd?
Link naar reactie
Ik was toch wel een beetje verbaasd toen ik gisteren een mailtje van Sweex-support kreeg en vandaag een telefoontje (mijn eerdere mailtjes zijn namelijk nooit beantwoord). M'n mening over Sweex is toch wel wat veranderd. :wink: Conclusie van Sweex: DHCP server van de router werkt niet! :lol: Terug naar de winkel dus. Bedankt allen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...