Ga naar inhoud

Laptop in domein en in thuisnetwerk


Aanbevolen berichten

Als je je laptop zo in een keer lid gaat maken van je eigen netwerkje thuis, raakt hij zijn computeraccount in het domein op je werk kwijt en kun je daar niet meer inloggen. Ik zou die wizard in dit geval dus niet draaien. Er zijn programma's die ervoor zorgen dat je je laptop in meerdere netwerkomgevingen kan gebruiken. Ik zelf gebruik naar volle tevredenheid Multinetwork Manager van Globesoft. Hiermee kan ik met mijn laptop inloggen op het netwerk van mijn klanten waar ik regelmatig zit.
Link naar reactie
[quote:80c8612f5a="Hendrikus"]Ik heb een account voor de aanmelding op het werk. Bedoel je dat ik een nieuwe account kan maken en met deze het netwerk thuis benaderen (moet ik dan de bovengenoemde wizzard gebruiken om verbinding te maken en blijven dan de instellingen van de werkaccount onveranderd)?[/quote:80c8612f5a] Meerdere accounts heeft geen nut. Een werkstation is lid van een domein (en daarme automatisch van de werkgroep) of alleen lid van een werkgroep. Indien je zijn domeinlidmaatschap wijzigt in een werkgroep, wordt hij verwijdert uit het domein en daarmee vervallen zijn rechten in dat domein. Wat je kan doen op je thuisnetwerk (de werkgroep) is gewoon aanloggen op de lokale machine en je drivemapping maken met de optie "aanloggen met een andere username" en hier dan de gegevens invullen van een account binnen de werkgroep.
Link naar reactie
[quote:c57f1fd997="Dilbert"]Meerdere accounts heeft geen nu? Ik heb het vorige maand zelf nog gedaan. Laptop met Windows 2000 Professional zat op domein van bedrijf. Gewoon nieuwe accoutn gemaakt en deze op thuiswerkgroep gegooid. 8) d.[/quote:c57f1fd997] Hoe plaats je een account in een werkgroep????Binnen een werkgroep heb je alleen lokale accounts, je kan dus wel lokaal een acount aanmaken, maar de laptop is niet lid van de werkgroep, als je dat immers doet, moet je hem uit het domein verwijderen. Maar ik zit er ongetwijfeld helemaal naast, dus lijkt mij het beste dat je de TS stap-voor-stap uitlegd hoe het moet, ik zal de thread met zeer vel interesse volgen. :wink:
Link naar reactie
Je moet dan wel uiteraard de laptop niet lid maken van een werkgroep, want anders raakt hij zijn computer-account in het domein op het werk kwijt. Uiteraard kun je gewoon als lokale gebruiker op de laptop inloggen en deze gebruiker rechten geven op de PC's in het netwerkje thuis. Nogmaals, het is belangrijk dat je niet je lidmaatschap van een domein/werkgroep verandert, anders heb je een probleem met inloggen op je werk.
Link naar reactie
En dat is maar goed ook, want de wizard maakt je laptop lid van een werkgroep. Je moet heel die wizard niet gebruiken, is nergens voor nodig en het kan je nog problemen geven ook. Overigens komt het waarschijnlijk doordat je de aangemaakte gebruiker geen lokale admin-rechten hebt gegeven, dat je de wizard niet kan gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...