Ga naar inhoud

Recht onzeggen onderliggende mappen


Aanbevolen berichten

Stel je hebt deze situatie: [+] Troep (E :) ├─[+] Spellen ├─[─] Downloads │ [i:82d942f311] [/i:82d942f311]└─ P*rno └─[+] Documenten Je geeft toegang tot de E-schijf. Is het ook mogelijk om bepaalde mappen dit recht weg te nemen? Ik heb zelf WinXP Pro en vaderlief ook.
Link naar reactie
En waar doe je dat? Ik ben niet dé expert in netwerken, en het enige wat ik ken in XP qua rechten, staat bij de eigenschappen van een map. En daar kan je alleen instellen of je de map (en al het onderliggende sowieso) wilt delen en of andere gebruikers je bestanden mogen wijzigen.
Link naar reactie
Voor ntfs rechten, moet je wel ntfs hebben, en geen fat32....Klik met rechts op een map en selecteer daar het tabblad "eigenschappen". Heb je die niet, dan heb je geen ntfs. Je kan je schijf zonder problemen converteren naar ntfs door het volgende in een command prompt te typen: convert c: /fs:ntfs (er vanuitgaande dat je je C-schijf wilt converteren, anders uiteraard een andere driveletter ingeven) Whow, zat nog ff je post door te lezen, waarin je vermeld wel eigenschappen te hebben, maar geen rechten....Ik heb hier geen XP voor me, maar er is ongetwijfeld wel iemand die dat wel heeft en kan aanduiden waar je je ntfs-rechten kan vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...