Ga naar inhoud

Wireless router afstanden


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met het opbouwen van een netwerk met 4 buren. Tijdens het verzamelen van info worden teveel verschillende dingen gezegd, vandaar deze vraag / antwoord / stelling. :o - Is er verschil (inz. max. te verzenden afstand) tussen de B en G variant? - Is een Wireless router (SweeX) te versterken ?? De ene zegt ja, de anders zegt dat dat niet kan, maar alleen door een extra AccessPoint. - Wat is aan te raden ?? B (11Mbits) of de G (54Mbits) voor internet delen? Ik heb nl. gehoord dat de snellere G-variant minder bereik (qua afstand) heeft dan de B (11 Mbits) variant ?? Allen dank
Link naar reactie
Over de eerste dingen weet ik zo geen antwoord. Maar op de 3e vraag wel. Als je het netwerk puur voor inet wilt gebruiken is 11Mbit meer dan voldoende. De normale huis tuin en keuke inet verbindingen zijn max 8Mbit en dat is nog altijd minder dan 11Mbit. Maar als je besluit ook bestanden te delen of te netwerkgames zou 54Mbit wat ruimer zijn. Timo
Link naar reactie
De B-variant kan normaal gesproken iets verder zenden dan de G, tegenwoordig is dat verschil echter niet gigantisch groot meer. Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat des te verder je van het zendstation verwijderd bent, des te langzamer je verbinding wordt. Of je zo´n Sweex-router kunt versterken weet ik niet, misschien dat iemand anders daar een antwoord op heeft. Veel zal het in ieder geval niet schelen denk ik. Dan kun je beter een tweede accesspoint kopen. Zoals Tengelgeer al schreef is 11Mbits voor het delen van internet, maar ook voor het delen van bestanden voldoende. Wil je regelmatig grote bestanden (video´s/film´s o.i.d.) delen, kun je beter 54Mbits nemen! Alle pc´s moeten dit wel ondersteunen natuurlijk. Ik persoonlijk zou je 54Mbits aanraden, gebruik ik zelf ook. Vooral bij grotere afstanden wordt het 11Mbits-netwerk zo langzaam dat het delen van bestanden een kwaal wordt. Voor alleen internet zou het wel volstaan, mits je geen supersnelle verbinding hebt. ps. 11Mbits en 54Mbits klinkt leuk, maar dit zijn alleen theoretisch haalbare snelheden. In de praktijk ligt dit altijd stukken lager vanwege storingen van buitenaf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...