Ga naar inhoud

Problemen linksys router


Aanbevolen berichten

:evil: Indien de router tussen de pc en het adsl modem geplaatst wordt doen een aantal zaken het niet meer: Uitgaande mail via Outlook Express (time out error) Benaderen Hotmail account (pagina foutmelding maar lijkt ook op time out) Webmail via provider Windows update (blijft hangen op 0%) Router eruit, alles werkt weer. :-? Mailtjes naar Linksys gezonden maar die zijn niet zo vlot en behulpzaam. Zit hem niet in de firewall (zelfs helemaal verwijderd, probleem blijft), de mtu, de vermelding van de juiste smpt server etc Internet werkt gewoon. Overige info: Windows 2000 prof Outlook express 6.0 McAfee firewall/virusscanner Linksys BEFW 11S4 V3, firmware 1.45.1
Link naar reactie
Ik heb nog firmware 1.42.2 en ik heb de beschreven problemen niet. Onder Access Restrictions is er de optie BLOCKED SERVICES. Staat daar iets geactiveerd? Doen de problemen zich ook voor als de interne computer via de netwerkkabel wordt aangesloten op de Linksys, dus niet wireless? Staat onder SECURITY de firewall protection op DISABLE of ENABLE? Ik ben heel benieuwd. Succes met het vinden van de oplossing!
Link naar reactie
De firmware is de laatste versie. Ik heb juist het idee dat daar het probleem zit. Downgraden dus. Nou werkt Linksys met verschillende versies van de router, dit is versie 3. Laat daar nou net geen originele firmware van zijn op de ftp site van Linksys. Mailtje naar Linksys gestuurd. Ben benieuwd wanneer zij reageren. Er zijn geen services geblocked. Verbinding loopt via de netwerkkabel. Wat bedoel je met de security? Op de router kun je alleen filters instellen (het is een BEFW11S4 versie 3). Op de netwerkkaart staan ip-sec en dat soort zaken uitgeschakeld.
Link naar reactie
Vandaag gebeld met Linksys. Kenden het probleem niet. Aangegeven dat alle andere mogelijkheden voor het probleem geëlimineerd waren en dat ik wilde downgraden omdat dat volgens mij het probleem zou oplossen. Ze konden geen oude firmware voor versie 3 vinden en gaven aan dat downgraden misschien problemen oplevert. Na intern overleg toch een oplossing. De op de site aangegeven firmware voor versie 2 werkt volgens hen ook voor versie 3. Na downloaden blijkt dit ook uit de release notes. Router geflasht en alles opnieuw ingesteld. :) Het werkt !! Zat hem dus toch in de firmware. Downloaden: ftp://ftp.linksys.com/international File: befw11s4_eu_v2_fw_1443 Eerst de router resetten voor te flashen en vergeet niet de instellingen eerst over te nemen. Before doing the hard reset, disconnect all the devices that are connected to your router except for one computer (preferably, your best computer). And have a copy of the settings that you have applied in your router. 1.Press and hold the reset button. 2.Wait for about 30 seconds and then unplug the power adapter. 3.Wait for another 5 seconds and then replug the adapter. 4.Wait for the DIAG light to turn on and then off before releasing the button. 5.Put your network back together and then test it if it will work. The router should now be restored to factory default settings and you should be able to enter the setup page using the default password admin. You may now reconfigure your router to the settings that it had previously.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...