Ga naar inhoud

geen toegang


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb net op alle computers die ik in het netwerk wil opnemen mijn zelfgemaakt netwerk install diskette geinstalleerd, en als alles is afgrond zie ik ook op elke computer de andere 3 verschijnen, maar als ik er dan op klik in het netwerkgedeelte van Windows XP, onder de Werkgroep MSHOME waarop ze allemaal zijn aangesloten. als ik dan bijv. op reserve klik (dat is een naam van een computer) komt er te staan: \\reserve is not accessible. You might not have the rights to use this network resource.Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions. The network path was not found. Dit is bij elke computer die ik aanklik in MSHOME, behalve de computer waar ik op dat moment mee zit te werken, maar dat is logisch natuurlijk. Wat ik al gedaan heb: Op alle computers aangegeven welke mappen ik wilde delen, en ook aangegeven dat de map gelezen en veranderd mag worden door alle andere computers in de werkgroep. maar waarom werkt het dan niet? ik heb alles geprobeerd, maar het lukt echt niet. kan iemand helpen? bedankt!
Link naar reactie
Staat er een firewall op één of alle computers? Zoja, moet je deze overal verwijderen. De Firewall blokkeert namelijk de toegang van buitenaf en daarmee ook de netwerkpc´s De naam van de werkgroep moet op elke pc precies hetzelfde zijn, anders functioneert het ook niet. En je moet natuurlijk op elke pc een gedeelde map hebben staan.
Link naar reactie
[quote:eea84bf6a2="tengelgeer"]Idd, nooi firewall verwijderen. Je hebt zo'n ding niet nits voor niets. Zelf heb ik ook lang dit probleem gehad. Het is spontaan gaan werken na tig hetinstalls en tig netwerksetups. Weet nog niet wat het nouw was.... Timo[/quote:eea84bf6a2] Nou ja, in de router c.q. het modem zit meestal wel een firewall. Een softwarematige firewall is daarom niet echt nodig meer.
Link naar reactie
Ik denk dat het de ingebouwde firewall van XP is die de zaak blokkeerd. Die kun je beter wel uitzetten en dan kiezen voor een gratis "echte" firewall. Daar zijn er genoeg van en die zijn veel beter te configureren. De XP firewall instelling vind je onder Start-Instellingen-Netwerkverbindingen. Daar met links op de LAN-verbinding klikken en naar eigenschappen gaan. Onder het tabblad Geavanceerd vind je de firewall. Nogmaals, net als hierboven al een paar keer vermeld: een firewall is wel nodig, maar kies een goede.
Link naar reactie
[quote:dbedc6982f="Peter Vooges"]Nogmaals, net als hierboven al een paar keer vermeld: een firewall is wel nodig, maar kies een goede.[/quote:dbedc6982f] Ik blijf bij mijn mening dat een softwarematige firewall niet meer NODIG is als je een router/modem met ingebouwde firewall hebt. Het biedt natuurlijk wel dat kleine beetje extra zekerheid, maar dan vooral omdat de softwarematige firewall ook uitgaand verkeer kan blokkeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...