Ga naar inhoud

10 Mbps en 100 Mbps, wat behoort sneller te zijn?


anoniem

Aanbevolen berichten

Had bij netwerk anders al deze topic geopend: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=117618 Nu heb ik AIDA32 gebruikt om e.e.a. te controleren. Het lijkt nu iets te zijn met instellingen. Vandar dat ik nu hier ben beland. Op de PC met de snelle download registreert AIDA een internetsnelheid van mijn 3 Com kaart van 10 Mbps en op de PC met de hele trage download een verbindingssnelheid van de Reaktek kaart van 100 Mbps. Ontgaat mij de logica, ik kan het allemaal even niet meer volgen. :roll:
Link naar reactie
dat kan. ga lokaal maar eens bestanden van 300mb uitwisselen. dan zul je zien dat AIDA gelijk heeft. de snelheid kan idd 10 en 100 zijn. wat jou verbaast is dat die met 100mbps trager op het internet gaat. [i:a36bd16579]maar[/i:a36bd16579] heb je een router? geeft de eerste pc internet door? wat is de snelheid van de processoren? er is ook een tweede partij; waarvandaan dowload jij? de snelheid zegt niets over internetten. 10 én 100 mbps zijn RUIM voldoende om te internetten. 150kbps (voorbeeld) ligt daar ruim onder. al is het 1000mbps. internet word waarschijnlijk niet sneller dan die 150kbps. d.
Link naar reactie
Kan ook aan de kaarten zelf liggen. Ik had hier eerst een 3com kaart, en die werkte ook merkbaar trager dan de (onboard) realtek die ik nu heb. Maar die 10/100 is al helemaal geen issue op het internet. De snelste consumentenverbinding is nu 8 mb/s downstream, en dan zou dus een 10 mbit kaartje al ruim voldoende hebben. Het moet dus gewoon iets anders zijn.
Link naar reactie
Kijk ook eens naar de duplex. Doordat 10Mb vaak gecombineerd wordt met half duplex en 100Mb met full duplex vetroebelt dat het beeld. De beste performance haal je vaak met 100Mb half duplex. Nog een verbetering is te halen uit het feit dat je de speed en duplex fixed op een kaart zet, en niet auto-negotiate wat veel overhead geeft.
Link naar reactie
Omdat full duplex voor collisions zorgt. Full duplex is alleen interessant als er veel dataverkeer op en neer gaat tussen 2 stations. In de praktijk is dat bijna nooit. Je haalt files van een server (in welke variant dan ook, files ftp, http) of je zend files (files, printopdracht etc). Echt dataverkeer in 2 richtingen gebeurt maar weinig. Te weinig om profijt te hebben van de full duplex, maar je hebt wel last van de nadelen. Die zijn er gewoon. Het is een kwestie van testen wat in welke situatie het beste is.
Link naar reactie
Nouwja, zoals verteld is (normaal huis-tuin-en-keuken-)internet langzamer dan 10Mbit. Het maakt voor puur internetten dus echt niet uit wat je gebruikt. Het verschil in snelheid zit hem denk ik gewoon in het feit dat de pc gewoon niet meer tegelijk kan hebben. Zeg nouw zelf, het is niet de nieuwste pc. Het verschil in 10Mbit en 100Mbit kan je wel merken als je flink aan het netwerken slaat. Trek je een ISO via 10Mbit binnen (lokaal) doe je daar echt stukken langer over dan met een 100Mbit. En wil je echt verschil zien moet je Gigabit en 10Mbit eens vergelijken. 8) Timo
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...