Ga naar inhoud

UPC-verhaal: is dit waar??


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan wat spullen te kopen voor een draadloos netwerkje. Mijn keus was gevallen op de Tornado 242. Die zou o.a. bij HOD Computers in Zaanstad te verkrijgen zijn. De club gebeld, en nee, die kon hij niet leveren, want de Tornado is heel slecht leverbaar momenteel. Aangezien ik ook in de gemeente Zaanstad woon, en ik dat tegen hem vertelde, vroeg hij of ik bij UPC zat. Ja, zeg ik. Nou, dan moet je uitkijken wat voor router je neemt, want UPC stuurt af en toe een programmatje mee, om te kijken of er een router achter het modem hangt. Indien ja, dan doet vervolgens bje router het niet meer, of liever gezegd, dan is je verbinding weg. Concrete vraag: Is dit waar, of een verkooppraatje?
Link naar reactie
In de praktijk is het onzin. Het mocht eigenlijk niet bij Classic (inmiddels is Chello Plus het abbonoment waarbij het wel mag) maar mijn moeder heeft zelfs ooit Chello eens opgebeld met zo'n vraag en zij zeiden zelf dat het wel gewoon zou werken en dat Chello er niks aan zal doen. Ik heb al heel wat jaren Chello (vanaf het begin af al :wink: ) en zit ook al ruim 3 jaar achter een routertje. Als ik ooit met vragen kom bij Chello over storingen o.i.d. dan vragen ze of ik achter een router zit, antwoord ik met Ja en helpen ze me vrolijk verder. Om een lang verhaal kort te maken...geen enkel probleem!
Link naar reactie
Er zijn ook wel kabelproviders geweest die gebruik maakten van een bug in sommige routers. Door een bepaald pakketje over het netwerk te sturen crashten die routers en moest je ze eerst resetten. Maar dat doen ze allang niet meer volgens mij. Heb zelf ook Chello (classic) met een router en die draait al 2 jaar intussen.
Link naar reactie
[quote:77c4711664="Jank"]Heb ook iets gelezen op een forum van Chello gebruikers, dat een 3e computer afgeknepen wordt.[/quote:77c4711664] Hier thuis staan vaak een server en 3 pc's aan die tegelijk op internet bezig zijn. Heb er ook wel eens 7 tegelijk online gehad. Geen enkel probleem. idd zoals Dilbert al zegt gewoon router ertussen en je pc's eraan knopen en verder niet moeilijk doen. :) Ze gaan je echt niet afsluiten als klant, want ze verliezen er al genoeg die uit zichzelf gaan.
Link naar reactie
Hier ook chello (lite zelfs) met een router, de de installateur van chello zei dat het eigenlijk niet mocht, maar dat ze er niets tegen doen. Dat als ze het weten, ze je hooguit niet helpen bij de helpdesk. Aangezien ik nog nooit problemen heb gehad met de verbinding nog nooit uitgetest. Maar gewoon die router er tussen gooien dus!! 8)
Link naar reactie
[quote:6b4bf5d048="tengelgeer"][quote:6b4bf5d048="Ruudfeen"][Knip] Of gaat het niet dat je met router meer zou downloaden? [/quote:6b4bf5d048] Met een router verander je niets aan de snelheid. Je houdt gewoon de max snelheid van je provider. Timo[/quote:6b4bf5d048] Ja begrijp ik. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je met meerdere personen tegelijk internet dat je dan ook meer download/upload. Vraag blijft: Waarom hebben ze je liever niet met een router op het internet?
Link naar reactie
[quote:b5fee8d7ae="Bosje"]van een collega van me (netwerk specialist) weet ik dat ze er wel achter kunnen komen (het was te low-level voo me om het te volgen). Maar dat is zo tijdrovend en spitten dat men dat vanuit bedrijfsoogpunt niet zal doen tenzij ze perse een bepaalde abonnee wil pakken.[/quote:b5fee8d7ae] Kort uitgelegd: Het is idd mogelijk door alle pakketjes die langs komen te bekijken. Daar staat namelijk info in voor welke pc het is. Als er meerdere pc's achter de router hangen staan er dus verschillende nummers in de pakketjes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...