Ga naar inhoud

Netwerk laptop op 2000 en pc op XP


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:e941a8aca4="arjant2"]inloggen via een domein? wat houd dat in? als ik inlog zie ik verder niks staan[/quote:e941a8aca4] Beschrijf wat je wel ziet en moet doen om de computer te gebruiken. Een bedrijf die veilig werkt, kiest voor het gebruik van een domein. Dat betekent dat er een gebruikersnaam, wachtwoord en een domein nodig is om je aan te melden. Als de laptop los gebruikt wordt zou je in dat geval wel een foutmelding zien. Vandaar dat ik je vraag om een beschrijving, het antwoord geef je dan ongemerkt, zelf. Heb je beheerdersrechten van het Win2000 systeem?
Link naar reactie
[quote:8adfd94fa7="arjant2"]ik moet inloggen op mijn laptop met wachtwoord en userid, geen domein. ik heb wel adminrechten op mijn laptop ja[/quote:8adfd94fa7] Dan kan het gaan lukken. Je moet zorgen dat de gebruikersnaam die op de XP machine gebruikt wordt, bekend is op de laptop met Windows 2000. Verder de netwerk groep op beide computers hetzelfde zijn. Zorg voor een verschillend IP adres. Weet je overigens welk IP adres gekozen wordt op beide computers? Na te gaan met ipconfig oid. Overigens ga ik er ook van uit dat je op de XP machine de netwerk wizard hebt uitgevoerd. TJa, zonder meer informatie wordt het voor mij gissen. Ik weet op zich niet hoe de WIndows XP machine wordt gebruikt. Wil je ook internet delen?
Link naar reactie
[quote:4a34572049="Maribex"]Ik ben geen deskundige op dit gebied, maar ik dacht dat je juist kwetsbaar wordt door je laptop in een netwerk op te nemen waarvan één van de computers een openstaande verbinding heeft![/quote:4a34572049]In de situatie die de topic starter beschrijft is het inderdaad niet zo relevant of internet delen wel/niet aan staat. Bij een slechte beveiliging in de details, blijf je kwetsbaar. Zelf wil ik mijn hoofdcomputer niet rechtstreeks aan een modem hebben! Wat in het algemeen misgaat is dat voor de internet verbinding ook Bestandsdeling en Client voor Microsoft Netwerken actief is. Dat moet dus niet! Gewoon uitvinken en als Windows klaagt of je toch echt iets moet invullen, doe je dat toch echt niet. Bij ADSL (ook USB) is het wat extra verwarrend om de betreffende binding een beetje weggestopt is onder eigenschappen van de netwerkverbinding. Ik ontdekte dit bij mijn broer die al tijden last had van vreemde gebeurtenissen. Behalve virussen stond er ook een vrij agressief spyware programma op. TJa, qua handelswijze voor mij ook een virus omdat instellingen in Windows aanpast. Alleen omdat die alleen maar informatie steelt en ogenschijnlijk niks kapot maakt, staat die op een virus lijst en verwijdert Norton AV dit bijvoorbeeld niet. En dat het snel kan gaan ontdekte ik zelf op een eigen computer. Rond 5 januari dit jaar is mijn ADSL abonnement aangepast. Omdat ik niet zeker wist waarom de verbinding een aantal keren weg was heb ik mijn oude Linux router/Windows test systeem voor de dag gehaald. Later bleek dat door de niet goed ingestelde beveiliging (modem rechtsreeks op PC), de WIndows installatie last had van 'screen.scr'. Ik schrok want dit programmaatje gaat vaak vergezeld van veel meer ongemak. Gelukkig stond dat er niet op. Omdat die computer dus zo'n beetje na augustus 2002 niet meer was gebruikt, verbaasde mij dit nogal. Het programmaatje veroorzaakte een foutmelding die ik anders 5 januari al gelijk zou hebben gezien. Nu zag ik die melding 1 maand later toen ik die computer weer eventjes had gebruikt.
Link naar reactie
[quote:56740e3d4f="arjant2"]even voor de duidelijkheid, op het moment dat ik een netwerkverbinding wil maken heb ik GEEN internetverbinding, aangezien ik mijn ethernetkaart in de pc dan gebruik voor die LAN-verbinding en niet voor mijn ADSL.[/quote:56740e3d4f] Dat is wel redelijk veilig, in extreme gevallen niet altijd voldoende als 1 vd PC's besmet zou zijn. Wel een theoretisch en gezochte situatie, dat wel. Voor de rest gewoon doen wat er al is gezegd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...