Ga naar inhoud

Draadloze verbinding laptop-pc


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb eerst gezocht in de postings, maar vind het antwoord (nog) niet. Ik heb een laptop met een 802-11b verbinding. Op mijn pc is een PCI-card wireslesscard aanwezig, en op beiden zit Windows XP. Ik wil draadloos met mijn laptop in huis op internet kunnen. Ik zet de verbinding op en op via de wizard in XP en op beide pc's is er daarna de mededeling dat het signaal uitstekend is. So war so good. Maar het internet op of bestandan delen lukt niet. Zal dat komen doordat ik een USB Adsl-modem heb? Bedraad lukt het prima, zowel internet als bestanden delen is dan geen probleem. Ook op andere forums heb ik gezocht naar oplossingen, maar nog nergens gelezen dat het gelukt is de ad-hoc (zo wordt deze verbinding doorgaans genoemd) verbinding te realiseren. Ben benieuwd bij wie het wel is gelukt.
Link naar reactie
[quote:ace7055bda="Henk Bakker"]Ik heb eerst gezocht in de postings, maar vind het antwoord (nog) niet. Ik heb een laptop met een 802-11b verbinding. Op mijn pc is een PCI-card wireslesscard aanwezig, en op beiden zit Windows XP. Ik wil draadloos met mijn laptop in huis op internet kunnen. Ik zet de verbinding op en op via de wizard in XP en op beide pc's is er daarna de mededeling dat het signaal uitstekend is. So war so good. Maar het internet op of bestandan delen lukt niet. Zal dat komen doordat ik een USB Adsl-modem heb? Bedraad lukt het prima, zowel internet als bestanden delen is dan geen probleem. Ook op andere forums heb ik gezocht naar oplossingen, maar nog nergens gelezen dat het gelukt is de ad-hoc (zo wordt deze verbinding doorgaans genoemd) verbinding te realiseren. Ben benieuwd bij wie het wel is gelukt.[/quote:ace7055bda] Tuurlijk zou dit niet lukken!!! Je moet op zijn minst een acces point hebben zodat beide pc's met elkaar draadloos kunnen communiceren om bestanden uit te kunnen wisselen en/ of om het www op te kunnen gaan. Je kan een Access Point aanschaffen of een Access Point met router/ gateway ingebouwd. Beiden kosten ongeveer even duur!!! Check www.ragus.nl daar kost'ie behoorlijk goedkoop en het werkt uitstekend, ik heb namelijk ook daar gekocht...en kan nu draadloos internetten door het hele huis met mijn Acer Ferrari laptop... :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...