Ga naar inhoud

netwerkprobleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag mijn nieuwe pc geïnstalleerd en die in de plaats van een oude p166 MMX in mijn netwerk geplaatst. Nu lukt het internet delen wel, ik kan op de beide pc op het internet, maar de toegang tot de gedeelde mappen wil maar niet lukken. De instellingen op de beide pc's zijn identiek, er zijn 2 verschillende gebruikers die op de beide pc alle 2 administrator rechten hebben. Maar toch kan ik met slechts 1 vd pc de gedeelde mappen van de andere zien, enkel zien want op de mappen klikken om de inhoud te zien is ook niet toegelaten. Op de andere pc kan ik zelfs de gedeelde mappen van de andere niet opvragen, er verschijnt een boodschap dat ik daar geen toelating voor zou hebben. Ik heb al vanalles geprobeerd maar het wil maar niet lukken. De 2 pc draaien onder win XP, er is nog geen firewall in gebruik. Weet er iemand raad?
Link naar reactie
Ok guys heb de oplossing gevonden. Ik heb een beetje rondgesnuffeld in de administrator tools van win XP en daar ontdekte ik een optie de alleen blanco passwords toelaat op locaal niveau. Dus heb ik maar even een pw ingesteld op de 2 pc's en alles werkt zoals het hoort. Misschien een typ voor iedereen met netwerkproblemen in xp, vreemd genoeg stelde dit probleem zicht niet toen ik vroeger mijn win 98se connecteerde met de xp machine en die had toch ook een blanco pw. foutje van Microsoft misschien?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...