Ga naar inhoud

aanleggen netwerk met adsl verbinding


anoniem

Aanbevolen berichten

Binnenkort krijg ik adsl. Het is de bedoeling deze verbinding te delen met de buren. Zelf heb ik thuis een netwerk met een switch. Bij de provider krijg ik een adsl ethernetmodem bijgeleverd. Ik heb al begrepen dat ik een router nodig heb. Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Ik wil dat er constand verbinding is, via de modem, dus dat ik niet een computer aan moet hebben staan zodat de buren verbinding hebben.
Link naar reactie
[quote:0c4c089270="Leo S"]Welk type ethernetmodem krijg je? Als het een SpeedTouch 510 of 570 is, heb je geen router nodig. Deze kun je namelijk tijdens de eerste setup als router instellen.[/quote:0c4c089270] Leo "behalve het serienummer "opzoeken bij alcatel, hoe kan ik qucikie zien welk type Speedtouch home ik heb ? Er staat alleen Speedtouch home op en aan de onderkant een serienummer. Nergens iets gezien van 510 ogf 570. De PDF doc geeft ook geen uitlsuitsel. Modem heb ik pakweg maart 2002 binnengehad.
Link naar reactie
Ik weet niet welk merk het is. Maar in de beschrijving staat dat ik er 1 computer op kan aansluiten, maar ook is het mogelijk een hub erop aan te sluiten zodat het hele netwerk van internet voorzien is. Maar omdat ik de verbinding met de buren deel, en die niet op ons thuisnetwerk zitten, lijkt het me toch wel nodig om een router te hebben. Het gaat mij er dan dus om hoe ik die hele zooi het beste kan aansluiten e.d.
Link naar reactie
Topic starter : er zijn meerdere topics geweest over het wel of niet delen met buren. Uitkomst niet doen: Indien je belangstelling hebt moet je de zoekfunctie gebruiken. Het blijft ten alle tijde jouw(jullie] keuze : Ter overdenking een paar items : Maak goede afspraken op papier (betaling) Wat gebeurt er als er niet meer wordt betaald ? Wat doe je als de router een reset nodig heeft .? Wat doe je als er massaal Kazaa of zo wordt ingezet ?Dus de bandbreedte gebruik. Degene die het abo heeft is juridisch aansprakelijk. Dus bv als een buurjongen illegale software te koop aanbiedt en men gaat tracen, dan heb jij het gedaan. Als je geen onbeperkte limiet hebt, hoe ga je de datalimiet verdelen ? En ga zo maardoor. Its your choice. SUcces ermee 8) off topic : Leo S, ik ben er al uit
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...