Ga naar inhoud

Computer piept tijdens opstarten?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo computertotaal, Hier bij heb ik een vraag betreft mijn computer. Mijn computer piept tijdens het opstart proces, daar bij krijg ik vier keer een "piep" En "een" snelle piep daarna. De normale "Debug LEDs" Krijg ik de code" AA" Maar dat krijg ik niet. Ik krijg AE of A2 code. Vervolgens ben ik naar een computer winkel geweest. Met mijn computer. De persoon in kwestie zei tegen mij dat mijn videokaart kapot was? mijn "oude kaart was" Radeon hd 7970 ghz edition " Ik bestelde twee nieuwe videokaarten MSI GTX 960 4G Ik heb de twee videokaarten in mijn computer gedaan. Vervolgens alle kabels ect. videokaarten draaide als een zonnetje! Maar mijn pc verloopt het zelfde piep proces! Ik ben niet snel emotioneel maar dit was zoon moment!! Het kost me wel 500 euro en het werkt niet! voeding power: 1050 watt Wellicht is mijn voeding kabel kapot? Alsjeblieft kan iemand mij helpen! Groetjes, kurt
Link naar reactie
soms kun je hebben als je iets in je computer gedaan hebt en je wilt hem weer opstarten, dat hij niet meer wil opstarten maar foutsignalen geeft. Hier vind je de betekenis van die geluidssignalen, - Geen toon, geen stroom - Ononderbroken toon, defecte voeding - Een aantal korte piepjes, kapot moederbordd44 - 1 lange piep, defecte verversing van het RAM - 1 lang en 1 kort, defect moederbord of ROM-BASIC - 1 lang en 2 kort, defecte videokaart of DIP schak (XT)- - 1 lang 3 kort, EGA video kaart defect - 2 lang 1 kort, defecte synchronisatie van monitor - 2 kort pariteitsfout (defect geheugenmodule) - 3 kort, defect(en) eerste 64 KB RAM - 4 kort defecte systeemklok - 5 kort defecte CPU of defect videogeheugen (VRAM) - 6 kort, defecte processor v/h toetsenbord - 7 kort, CPU staat in virtuele processor modus (AT) - 8 kort, foutieve schrijfoperatie naar het videogeheugen - 9 korte piepjes pariteitsfout (defect BIOS . luister goed, naar die piepjes, ik weet, het is lastig
Link naar reactie
: A2, foutcode bij Asus moederborden, betekent dat er problemen zijn met het het detecteren of het lezen aangesloten schijf(en). Dit komt vaak voor tijdens de eerste opstart van een nieuw te bouwen als er meerdere stations zijn aangesloten voordat een besturingssysteem is geïnstalleerd.
Link naar reactie
Vanmiddag maar opnieuw langs geweest bij de computer winkel. De winkelpersoneel heeft er een oude videokaart er in gedaan. En opeens werkt mijn pc! opstart piep normaal. Maar ik kreeg de code A2 en vervolgens de code AA dat wil ik nou. Bij het opstarten. Kwam het "american megatrends" scherm in beeld. Het bleek dus dat ik zwaar aan het overklocken ben geweest. Daar kom ik bij me punt ik overklock niet? Het is een bug? of iets dergelijks. van ASUS Vervolgens mijn twee gloed nieuwe kaarten er in gedaan. En ja het zelfde probleem komt weer! Ram-geheugen verwisseld - werkte niet Batterij eruit gehaald - werkte niet Kabels na checken alles zit vast. fout codes of iets dergelijke weet ik. Maar de oplossing weet ik niet. Misschien weten jullie het? dank u wel.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...