Ga naar inhoud

Netwerkje opzetten win98/xp


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis 2 computers staan (1x 400 mhz + os win98, 1x 1,7 ghz + os win XP home edition). Beide PC's kunnen het internet op via een ADSL verbinding. Echter niet tegelijk aangezien ze via een UTP-splitter op het ADSL modem zijn aangesloten. Beide PC's hebben een PCI Netwerkkaart. Nu wil ik de PC's in een netwerk zetten (via een HUB?). Is dit mogelijk omdat je 2 verschillende versie van OS gebruikt. Zo ja kan iemand me op weg helpen met de instellingen (zowel voor win98 als XP). Het belangrijkste doel is dat ik vanuit beide PC's de harde schijven kan benaderen. Gelijktijdig het internet op is geen must.
Link naar reactie
Koop een router en neem 2 gewone utp kabels. Sluit de adsl modem op de router aan en de 2 computers ook op de router. Dan alles instellen (heb ik geen ervaring mee, maar staat vast wel wat in de FAQ en in andere posts die al geweest zijn --> zoeken!) Als het niet lukt zijn hier vast wel wat mensen bereid te helpen.
Link naar reactie
Veel (ADSL) routers die je nu in de winkel koopt, hebben standaard al DHCP aan boord. Deze regelt al een hoop zaken voor je. Indien je nog nooit een netwerk hebt opgezet (en dus alle instellingen nog op default staan), zal het netwerk waarschijnlijk al "vanzelf" gaan werken :D . Je moet alleen in de Internet Explorer opgeven dat je niet meer wilt inbellen, anders gaat deze op zoek naar een (USB)modem die je dus niet meer gebruikt. Optie "Never dial a connection" kiezen bij "Internet Options" "Connections". De meeste routers hebben trouwens ook een firewall. Ben je gelijk beveiligt tegen hackers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...