Ga naar inhoud

Niet op internet via Sweex router


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Het lukt mij niet om op internet te komen via een sweex router. Alle instellingen gevolgd volgens handleiding. Maar toch kan ik niet online komen. De PC"s kunnen elkaar onderling wel zien en bestanden uitwisselen. We hebben een Speedtouch Alcatal Ethernet modem en ADSL lite van HCCNET In de configuratie heb ik een "PPToE" verbinding genomen. Is dit goed, of heb ik een andere connectie nodig. Zoals 'Fixed IP xDSL' of 'PPTP'. Op de router brandt het lampje bij WAN wel. Alvast bedankt,
Link naar reactie
Op sweex.com kijken doet wonderen: Ik heb een Alcatel modem 510. Ik moest Dynamic IP kiezen en het MAC adres clonen. Een fluitje van een cent. Voor de meeste andere abbonnementen van KPN met ethernetmodem en SWEEX router: [quote:fd62fee4e4] Om de Sweex router voor MX Stream te configureren gaat u als volgt te werk. Start de Web browser op, en vul in de adresbalk in http://192.168.2.1 en druk vervolgens op enter. Wanneer u het login scherm ziet, klikt u op login.Klik nu op General Setup, vervolgens op WAN en kies PPTP · Vul het volgende IP-adres in 10.0.0.150 · Het subnetmask is 255.255.255.0 · De default gateway laat u weg, vul nu uw user ID en password in · Bij de PPTP gateway vult u in 10.0.0.138 Klik op Apply, vervolgens rechtsboven in de hoek op logout en klik op cancel. Sluit de browser af om deze vervolgens weer op te starten.Internet is nu klaar voor gebruik. [/quote:fd62fee4e4]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...