Ga naar inhoud

perfect WAN


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb een draadloosnetwerkje aangesloten bij een kennis thuis, nou blijkt dat de wireless router helemaal niet ver zend. (+- 5 meter) Ik heb 2 pc met een pci wireless kaartje en een laptop met een wireless kaartje. In het huis zitten 3 etages. Beneden staat er een pc. Op de eerste verdieping moet de laptop te bedienen zijn. En op zolder staat ook een pc. Nou heb ik de router op de 1ste verdieping gezet. En alleen de pc erboven heeft een goed signaal. Ik heb de laptop goed ingesteld(als ik dichtbij ben werkt het wel), hoe kan ik het zendsignaal versterken en wat zijn de regels om een perfecte WAN te krijgen?? Alles draait op Win XP, en de router en kaartjes zijn van D-link
Link naar reactie
tja WLAN is via radio signalen, dus ff kijken als er geen radio's aanstaan in de buurt en als die niet door TE veel muren moet. Maar een router die maar 5m zend ?! ik heb hier gewoon 2wlans zonder acces point , 1ntje boven 1ntje beneden en signaal sterkte is 60%. Probeer mss ens wat duren open te zetten :)
Link naar reactie
[quote:08f31f69b0="Kenny86"]tja WLAN is via radio signalen, dus ff kijken als er geen radio's aanstaan in de [/quote:08f31f69b0] Dat is natuurlijk onzin, al staan er 100 radio's aan, een radio ontvangt alleen het aanwezig signaal, en zwakt het echt niet af hoor. WiFi apparatuur heeft een bepaalde "straal" richting mbt de antenne, als je antenne rechtopstaat, zal er inderdaan minder signaal naar beneden gaan dan zijwaarts en omhoog, probeer eens te spelen met de stand van de antenne en probeer anders een externe antenne.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...