Ga naar inhoud

volgorde installatie verwarring


anoniem

Aanbevolen berichten

Help. Ik ben vergeleken met jullie een behoorlijke digibeet en heb net een laptop gekocht (acer 636lci met ingebouwde draadloze lan, w xp pro) plus een wireless broadband router (US Robotics 22 mbps wireless cable / DSL router) voor mijn wanadoo cable premium abonnement. Nu wil ik dus een net werk aanleggen, met de pc die reeds boven staat (via utp kabel) en de draadloze laptop beneden, waarbij internet gedeeld wordt. Ik wordt echter in alle info, wizzards en handleidingen niet wijs uit de exacte volgorde van installeren e.d. En bij de meeste info op dit forum is men ook al een stapje verder. ook Wie kan mij vertellen wat ik eerst moet doen. Wat is de juiste volgorde?? Zijn onderstaande elementen compleet (en juiste volgorde)? a) Fysiek aanleggen netwerk (kabel e.d. trekken) b) Oude internetverbinding verwijderen c) Installeren router (ik neem aan via de pc) d) Installeren netwerk / configureren verbindingen? (via netwerkwizzard Windows? Of via modem software?) e) Installeren draadloze verbinding van mijn laptop Alvast bedankt voor de hulp (kan ik eindelijk aan de slag…) Frank
Link naar reactie
Hey Frank, Eerst het volgende, waarom ga je in vredesnaam een kabel trekken als je een wireless router hebt??? Ten tweede kun je het ook door een computerwinkel laten installeren. Mocht je dat niet willen, dan het volgende. Hier mijn installatieplan - Fysiek aanlegen netwerk - Router fysiek neerzetten en kabels aansluiten - Verwijderen van de oude internetverbindingen - Instellen van de router voor de normale verbinding - Stel je pc's in op ip adres automatisch verkrijgen - Stel je router in op dhcp enabled - Installatie van de adsl software op 1 vd pc's - Router beveiligen, door je wireless kaart van je laptop op macadres te registeren. Succes ermee. Groeten, JoRo V
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...