Ga naar inhoud

Windows 98 in een LAN


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste dames en heren, Ik zit in een studentenhuis en sinds kort heb ik een standaard intern netwerkje met een aantal mensen, met als protocol NetBEUI. Op zich werkt het geheel goed, maar wat me toch irriteert is dat als ik met mijn WinME naar de netwerkomgeving ga ik mezelf en de Win98 computer van een vriend niet kan zien, terwijl dat wel zou moeten. Zoek ik expliciet op de namen van de computers, dan worden ze wel gevonden, dus aan het netwerk ligt het niet. Nu meen ik mij te herinneren dat ik ooit ergens heb gelezen dat het aan een instelling van Win98 ligt. Het had te maken met het feit dat een Win98-machine graag de "Primaire Netwerk Browser" wilde zijn ofzo, maar alle nieuwere versies van Windows hanteren de regel dat de nieuwste versie dit zou moeten zijn... Beetje vaag beschreven, maar ik hoop dat jullie het begrijpen. Die instelling van Win98 wil ik dus veranderen, maar ik zou niet weten hoe of waar. Is er iemand die mij kan uitleggen hoe dit moet, of mij wat officiële termen kan toewerpen waarop ik vervolgens kan zoeken, want de huidige zoekacties leveren te veel resultaten op. Ik geloof trouwens dat ik dat artikel ooit in dit forum heb gelezen, dus als de schrijver van toen zich kan melden kan ik op zijn naam zoeken, dat zou ook enorm helpen. Mensen, gaarne uw hulp! - Basje.
Link naar reactie
[i:389c890694][b:389c890694]Zoekt en gij zult vinden...[/b:389c890694][/i:389c890694] Zo ook nu. Voor de geïnteresseerde persoon: [url=http://forum2.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=60184]http://forum2.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=60184[/url] Mocht iemand overigens hier nog toelichting op willen geven: je bent welkom! - Basje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...