Ga naar inhoud

Handmatig Internet Delen Win98/XP?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk tussen een computer met win98 en één met xp. Alles werkt perfect. In de win98 pc zit een ISDN-modem. Alleen wil ik nu met de xp computer de internet verbinding delen. Dit leidt echter tot problemen. Als ik op de win98 pc "Delen van internet-verbinding" installeer dan maakt 'ie een diskette aan met een programma om de andere pc ook hiervoor in te stellen. Als je het programa dan op de xp start, dan vindt het de netwerkkaart niet meer (een 3com). Wie heeft een oplossing? (handmatig?)
Link naar reactie
Op de XP machine kan je alleen je diskette van Win98 niet gebruiken. Wel kan je binnen WinXP je netwerk-instellingen instellen. Kies als IP-adres 192.168.0.2 met netmask 255.255.255.0 voor de XP machine en geef als gateway 192.168.0.1 op. Vul op de XP machine eventueel het DNS-adres in van je provider. Geef binnen Internet Explorer aan dat je gebruik maakt van een LAN-verbinding en dat de instellingen automatisch gedetecteerd moeten worden. Hiermee zou het moeten werken. (Standaard gebruikt Win98 IP-adres 192.168.0.1 met netmask 255.255.255.0 voor de netwerkkaart waarover het internet gedeeld wordt.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...