Ga naar inhoud

verbinding plotseling weg


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een pc met windows 2k server en een pc met windows XP home verbonden met een hub. Aan de w2k server hangt mijn ADSL modem. Alles werkt goed. Ik kan internetten vanaf beide PC's en ik kan de schijven van beide PC's zijn bestanden copieren van de ene PC naar de andere en omgekeerd. Pingen gaat ook goed. Probleem. Na enige tijd valt de verbinding uit, met behulp van repair kan ik dat wel weer herstellen, maar het copieren van een file groter dan 35 MB lukt zo niet en het spelen van online games van af de XP machine is erg irritant voor de tegenstanders. :x :-? :evil: heeft iemand tips?
Link naar reactie
Met XP home kun je niet op een domein inloggen. Daar heb je de pro versie voor nodig. Mijn ervaring met de 2000 server is dat na een tijdje een netwerkverbinding 'inactief' wordt. Als ik op een school bij ons in de buurt inlog als admin op een 2000 server, krijg ik een aantal shares gemapt middels een script. Na enige tijd staan hier (op de server) ook rode kruizen door. Nu is het eigenlijk ook niet slim om voor het admin account een script met mappings te hebben, maar dat is een ander verhaal. Heb je dus wel een goede 'verbinding' met de server, zelfde werkgroep? Als je middels start run een verbinding met de server maakt (\\servernaam) ??
Link naar reactie
met de homegroup of workgroup gaat het nu goed. Maar het zou toch te voorkomen moeten zijn dat de verbinding wegvalt. Ik heb het ook op een Windows Me PC en nu ook dus met XP Home. Ik heb ook weleens de XP Pro versie (Beta) gehad en ook daar het zelfde probleem. Het gebeurd niet alleen als je niets doet maar ook als je aan het surfen of gamen bent op het internet. Tijdens het kopieren van bestanden is het nog irritanter. :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...