Ga naar inhoud

------>> Wanted: hulp bij een netwerkje aanleggen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb twee verse Lancard's in twee computers gedaan om er een thuisnetwerkje mee aan te leggen. Een computer is een Pentium II, waar windows 98 op staat, en de andere is een compaq Pentium I. UTP-kabel gekocht, RJ-45 pluggen gekocht, aan de kabel vastgecrimpt, en nu proberen voor het eerst de computers met elkaar te laten babbelen... Mislukt dus. Het programma 'directe kabelverbinding' van windows krijgt absoluut geen verbinding met de andere computer. De instellingen van 'directe kabelverbinding' kloppen wel, een computer is host en de andere is gast. Wie kan me helpen?
Link naar reactie
Je moet niet 'directekabelverbinding' gebruiken, dit is voor als je juist geen netwerk hebt maar verbinding wil maken met een seriele kabel ofzo... Jij moet gewoon je netwerk kaartje instaleren en een protocol (taal waarmee de comp's praten) instellen en de zelfde werkgroep naam en je hebt een "windows" netwerkje... p.s. zorg ook dat de stekkertjes op de goede manier aan de kabel zitten. Als je twee computers met elkaar verbind zonder hub moet de kabel cross-over zijn .... oftewel een aantal aders moeten gekruist zijn....
Link naar reactie
Bedankt, maar........ probleem 2: 'k heb de kabel cross-over gemaakt en opnieuw geprobeerd (zonder directe kabelverbinding) via netwerkomgeving, maar weer vertikt alles 't. De kabel heb ik getest en die werkt perfect. Kan iemand helemaal vanaf het begin (dus nadat je de kaarten hebt geïnstalleerd) een stappenschemaatje maken met hoe ik beide computers moet configureren? En is er een programaatje om te checken of je ethernet-kaart het nog doet? [ Dit Bericht is bewerkt door: Vic op 2002-03-23 16:01 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...