Ga naar inhoud

Probleem (het zou eens niet): bestanden zijn niet te benader


anoniem

Aanbevolen berichten

Omdat mijn probleem nu weer heel anders is geworden heb ik maar een nieuw topic geopend. Inmiddels ben ik weer terug bij af: mijn internetverbinding werkt weer, maar nu werkt het netwerk niet. Ik kan vanaf beide PC's wel alles zien en directories openen, maar bestanden kopieren lukt niet. Dan is er een "verwerkingsfout" en daarna krijg ik de melding dat ik geen toegang meer heb. Ik heb alle tips uit de onderstaande topics geprobeerd, maar niks heeft geholpen. Nog even de configuratie: Win98se PC, Alleen netwerk adapter met TCP/IP. Vast ip-adres WinXP PC, Netwerkadapter met TCP/IP en vast IP adres. Daarnaast externe toegansadapter (gewoon modem). Ik heb bestands in printerdeling geïnstalleerd, directories gedeeld, ben op beide PC's ingelogd onder dezelfde user, heb NetBui geprobeerd (zonder resultaat), alles opnieuw geïnstalleerd, kortom: de hele mik. En nou weet ik het niet meer. [ Dit bericht is bewerkt door: Led op 2002-04-07 01:11 ]
Link naar reactie
Ik had je andere thread al gelezen, maar daar ligt het niet aan. Ik maak gebruik van een USB-USB netwerkkabel van Prolific technologies. Ik ben toch bang dat het weer aan mijn externe toegang ligt. Die heb ik namelijk niet op de Win98 PC, maar wel op de WinXP PC. Kan ik er op de een of andere manier achter komen dat deze twee adapters elkaar niet bijten?
Link naar reactie
[quote:550fbfc85a] Op 10-04-2002 23:13 schreef bvk: Maak je op beide pc's gebruik van client voor MS netwerken? Log je daar ook mee aan? En staan de bindingen met de protocollen en adapters goed? M.A.W. tcp/ip>ethernet - bindingen- client voor MS plus bestand en print.deling. tcp/ip>ext. toegang -bindingen- client voor MS [/quote:550fbfc85a] Ja, dit staat op beide PC's goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...