Ga naar inhoud

Ubisoft is slecht voor pc-gamers ...


Aanbevolen berichten

In de jacht naar geld en controle zijn de uitgevers weer eens op de nieuwste stompzinnige feature uitgekomen. Was het tot nu toe meestal 'genoeg' om je software on-line eenmalig te activeren en had je daarna een beperkt aantal installaties (zoals bij Bioshock en DragonAge:Origins van EA). Ubisoft gaat nog een stap verder ... je moet gewoon altijd on-line zijn. Gaat dat om welke reden dan ook mis dan kom je in de problemen. Bron : http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=235290&site=pcg [quote:49cccbd868] If you get disconnected while playing, you're booted out of the game. All your progress since the last checkpoint or savegame is lost, and your only options are to quit to Windows or wait until you're reconnected. [/quote:49cccbd868] Dus bedenk je goed als je een van de komende releases van Ubisoft dit jaar wilt spelen. En dat zijn : - Assassins' Creed 2 - Settlers - Splintercell Conviction Reken er maar niet op dat dit ongedaan wordt gemaakt. Er wordt hoogstens net zoals EA dat eerder deed een leeg gebaar gemaakt door persberichten het land in te sturen dat je wel 5 keer mag installeren ipv de eerdere 3-installatie limiet ... Ik voorzie veel activiteit op de servers van diegenen die gestolen goed leveren. Kan iemand mij uitleggen welke voordelen ik als pc-gamer van zo'n systeem zou hebben ? Want ik zie er geen. Denk maar niet dat je bij de console-versie geen problemen zult hebben, want ook hier hebben we al gezien dat men extra's alleen voor de 'first sale' beschikbaar maakt. En laten we niet vergeten ... als Ubisoft straks besluit het spel niet meer te ondersteunen (net zoals MS laatst het officieele einde van de Xbox heeft aangekondigd) dan kun je ook in de toekomst niet eens zeker zijn dat jouw favoriete spel bruikbaar is. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Lees de verpakking en gebruik Google voordat je een spel koopt, want zo voorkom je teleurstellingen. :( Meer info over DRM en de bijbehorende ellende : http://www.defectivebydesign.org/
Link naar reactie
Ik zie zo geen voordelen maar als ik het stukje doorlees en het antwoord daarop van Ubisoft kom ik dit tegen: [b:139ba1f8b8]So what's in it for gamers?[/b:139ba1f8b8] Ubi say there are three advantages to their online services. - The first: you don't need a disc. - The second: that you can install the game on as many PCs as you like, as many times as you like. - And the third: the automatic uploading of savegames to Ubisoft's servers. Dit vond ik ook een 'leuk' stukje: [b:139ba1f8b8]What happens if Ubisoft take the DRM servers offline for maintenance, or suffer a technical breakdown? [/b:139ba1f8b8]In the case of a server failure their games will be taken offline, and you'll be unable to play them. [u:139ba1f8b8]"The idea is to avoid that point as much as possible, but we have been clear from the beginning that the game does need an internet connection for you to play. So if it goes down for real for a little while, then yeah, you can't play.

"[/u:139ba1f8b8] Stiekem hopen dat dit er niet door komt. Wat een onzin. Greetz,
Link naar reactie
dit doen ze om de piraterij terug te dringen. volgens mij vergeten ze dat juist hierdoor, piraterij harder doorgaat. je denkt toch niet dat ik Assassin's Creed 2 ga kopen als je perse online moet zijn om te kunnen spelen ? Wij spelen dit soort spellen via een HTPC op onze plasma TV beneden. Deze is niet aangesloten op het internet (willen we niet). Tssk, ik hoop niet dat vele publishers in de voetsporen gaan treden.
Link naar reactie
Niks piraterij. Gewoon pure controle en de doodsangst dat de in de huidige tijd een klein rotspelletje op Facebook meer omzet weet op te halen dan de gemiddelde 'grote' jongens met hun dure spellen doen. Kijk hier maar eens naar waar men mee moet concurreren : http://g4tv.com/videos/44277/DICE-2010-Design-Outside-the-Box-Presentation/ (presentatie is best leuk ... ) Nog een vergelijkbare dom idee van EA is dit : http://kotaku.com/5468378/electronic-arts-project-ten-dollar-isnt-as-ominous-as-it-sounds Als je MassEffect 2 hebt dan heb je hier al een voorproefje van gehad. De 2e hands markt willen ze raken, niks warez maar eerlijke mensen die hun oude spellen willen weggeven of doorverkopen ... Tja ... men vreest wat men niet begrijpt. En gezien de getallen ligt het grote geld echt niet meer bij de spellen zoals wij die gekend hebben, maar in wat effectief 'software as a service' genoemd mag worden. Micro-payments met daarbij een heleboel 'lead-generating'-content (= reclame die je wat 'extra' belooft als je ze volgt ... ). Voor de hardcore gamer is dit het echte begin van het einde. Het wordt steeds aantrekkelijker om een 'illegale' versie te pakken, want de legale route levert steeds minder voordelen op.
Link naar reactie
het zal wel zijn om piraterij terug te dringen en doorverkoop te voorkomen. het effect is precies het tegen overgestelde. GFWL worden nu al het meest gedownload omdat GFWL waardeloos is, en ubisoft gaat ze zelfde kant op. dit soort maatregelen dwingen je bijna om een illigale kopie te downloaden, zelfs als je hem legaal koopt. het is jammer dat pirate copies gewoon ver superieur zijn aan de orginele dvd. hoe dom en irrealistisch zijn die mensen toch die bij deze bedrijven werken. copierbeveiligingen en andere drm werkt niet. de hackers zijn beter en je verpest alleen maar de lol voor de mensen die wel gewoon geld betalen. ik weiger al games die GFWL verbinding eisen te kopen of te spelen. erg jammer aangezien ik erg graag bioshock wil spelen, maar het zij zo. lijkt er op dat alle ubisoft ook een no-go area worden. wilde alleen dat iederen die het hier niet mee eens is ook gewoon de games niet meer speelde, in plaats van downloaden
Link naar reactie
OFtwelel in het kort : GFWL is wat 'Live!' voor de 360 is voor de pc ... Overigens niet te verwarren met 'Games for Windows'-logo dat er op lijkt. Dat er problemen zijn ligt ook aan het feit dat men bij Bioshock nog een extra DRM-feature heeft ingebouwd dat bovenop de restricties van GfWL zit. Net zoals bij je dat bij Steam ook schijnt te hebben is zoiets gewoon vragen om problemen.
Link naar reactie
ik moet zeggen dat ik met steam weinig problemen heb. als eerste heb ik al veel steam games dus steam staat ook standaard aan. daar komt nog bij dat je ook zonder internet verbinding je steam games kan spelen. ik zie gewoon geen nut voor de gebruiker van dat verplicht inloggen. dus je kan online saven? joepie, maar ik heb een HD. waarom is dat dan verplicht? Steam heeft zijn nadelen, maar is lang niet zo bemoeizuchtig als GFWL of het ubi plan.
Link naar reactie
Laatste nieuws : = er schijnt een dag na de release van Silent Hunter 5 al een crack rond te zwerven die het mogelijk maakt om die hele zooi uit te schakelen (en zonder on-line verbinding te spelen). = Ubisoft beweert dat deze versie wat 'onderdelen' mist bron : http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=237648?cid=OTC-RSS&attr=CVG-General-RSS Het zou me niks verbazen als ze bij SH5 dezelfde truuk hebben uitgehaald als bij Assassins' Creed 2. Bij dat spel missen een tweetal hoofdstukken in de verhaallijn (ja je leest dat goed!). Deze 'missende' stukken kun je sinds kort kopen als 'extra content' (bij de console-versie). Ik vraag me echt af of Ubisoft nog een compleet spel gaat verkopen dit jaar. Overigens had EA al een vergelijkbare truuk bij Mass Effect 2 en DragonAge.
Link naar reactie
mja, ik had ook niet verwacht dat het de hackers meer dan 48 uur zou kosten om de ubi bullshit te omzeilen. zoals normaal hebben alleen legale spelers er last van en dat DLC erger ik me ook behoorlijk aan. het hoort extra te zijn. maar hoe kan iets extra zijn als het op release dag er al is? uitzuigers
Link naar reactie
Ja lekker zeg!! in veel landen en zeker in oost europa spelen ze juis het meest ubisoft games, zo'n 39% van inkomsten van ubisoft komt uit oost europa(polen,tsjechie,slowakije,litouwen ect.). Er is nu een probleem in landen als polen litouwen en tsjechie, zo hebben gemmideld 48% van de bevolking internet thuis, en van alle pc bezitters zijn 21% games, en van die 21% gamers heeft helaas 9% internet, ubisoft loopt zo dus door hun stomme idee veel geld mis dus, eigen schuld dikke bult. De idee van EA is ook dom, en als iemand een oude game wilt verkopen omdat die niet meer leuk is gaat dat niet omdat mensen liver zo'n oude game in de winkel nieuw voor 10 euro kopen dan b.v. 10 euro 2de hands plus 10 voor EA, winkel als DIGIfan in haarlem krijgen problemen omdat hun het meest EA en Ubisoft(rockstar ook)games 2de hands verkopen. Rockstar is nog normaal aan het denken al hun games werken normaal zonder extra rotzooi, nieuwe spellen van EA installeren tijden installatie van het spel onnodige update software die nutteloos is en soms voor vertraging zorgt, vroeger had je dat niet en spellen werkten toen ook, ook is de bekende CODE die je moet invoeren voor EA gmaes ook irritant, ik heb op mijn pc nfs underground 1, ben de code kwijt en dus kan ik hem niet installeren op laptop :(
Link naar reactie
EA is niet dom ... die zijn hartstikke slim. Ze hebben al lang gemerkt dat er mensen zijn die zo dom zijn dat ze voor een unlock van wat items flink wat geld willen betalen. Dus om dan mensen die tweede hands kopen dan ook dit te laten betalen is een redelijk logisch gevolg. Wat overigens niet wil zeggen dat het voor ons als consumenten leuk is, want hierdoor wordt het doorverkopen en/of uitlenen van spellen aan vrienden feitelijk onmogelijk gemaakt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...