Ga naar inhoud

Aanschaf PS3 wel of niet met gewone tv?


Aanbevolen berichten

Wil me graag een ps3 gaan aanschaffen binnekort maar ben niet in het bezit van HD-tv en dat zal voorlopig ook niet zo zijn. Nu vraag ik me af of het dan wel zin heeft om een ps3 aan te schaffen? M.a.w. krijg ik toch mooie graphics op m`n Philips 100Hz pixelplus toestel getoverd of lijkt het meer of ik op een ps2/xbox aan het spelen ben? En welke kabel moet ik dan eventueel aanschaffen want ik begrijp dat de meegeleverde composite kabel ruk is? Ik zou hier graag eens een duidelijk antwoord op willen van mensen die ook op een gewone tv spelen met hun ps3. Ik snap ook wel dat een HD-tv vele malen mooier is maar zoals gezegd die komt er voorlopig niet. Dus zinvol op een normale tv of niet? Alvast bedankt voor de reacties! :wink:
Link naar reactie
tja op een gewone tv heb je maar weinig lijnen, games zullen niet bepaald veel mooier zijn dan op een ps2 dan. Resolutie is nou eenmaal op een normale tv laag. Ik denk dan ook dat je weinig verschil gaat zien tussen een game op een ps2 of dezelfde game op ps3... ps ik heb van de week een full hd tv besteld, dus denk dat een ps3 ook snel gaat volgen :lol:
Link naar reactie
[quote:cda0c1dc03="MirageH1992"]Waarom trouwens een Playstation 3? Ik wil niet stoken maar uit veel tests komt de XX 360 beter uit de voeten??[/quote:cda0c1dc03] Dan zit ik even goed nog met dezelfde vragen. Maar heb nou eenmaal besloten voor een ps3, punt. Verder hoop ik niet dat dit gaat ontaarden in ps3 vs xbox360 flamewar want daar heb ik dit topic niet voor geopend dus gaarne on-topic blijven jongens. :wink:
Link naar reactie
Naar mijn idee levert de PS3 betere graphics op een SD (standaard definition) tv dan de PS2. Denk aan een spel als 'MotorStorm' met z'n groot vormgegeven en bewegende voertuigen, dat is niet realiseerbaar op de PS2 naar mijn idee (nooit gezien). De meegeleverde kabel is inderdaad voor transport van een samengesteld (kleur en helderheid gemixt/composiet) video-signaal en dat geeft een minder brilliant beeld dan via s-video (kleur en helderheid gescheiden getransporteerd) of RGB (elke kleur apart). Bekijk het eerst met de meegeleverde kabel, misschien vind je het toch mooi genoeg, anders koop je een s-video of RGB kabel, wordt je wel een poot voor uitgetrokken. (Circa 20 euro voor een paar draadjes, vragen de meeste leveranciers. Zit een leuke marge op vertelde een winkelier me ;-) )
Link naar reactie
Als je op een 'normale' tv geen verschil ziet tussen een PS2 en PS3 dan zou ik eens goed naar je ogen laten kijken, want tenzij je tv uit het jaar 0 stamt zul je net als bij een 360 vs Xbox meer dan genoeg verschil zien. Het zou kunnen dat sommige spellen beter uitkomen op een tv die de HDTV-resoluties aan kan, maar dat zijn uitzonderingen. Voor de PS3 kan zo'n HDTV ook zinnig zijn als je blue-ray films wilt bekijken, maar zelfs dan heb (ik in ieder geval) dat je pas echt 'verschil' ziet als je met je neus op het beeld zit (of je een gigantische tv hebt). Ik zou in ieder geval niet zo maar een LCD/Plasma-tv kopen, want er zit nogal wat troep tussen die eerder slechter dan beter beeld geven in vergelijking met een normale CRT. Let maar eens op hoe vaak ze 'demo'-filmpjes hebben lopen ipv gewone tv-uitzendingen of films ... De 360 mag dan 'technisch' beter zijn ... als de spellen je niet aanspreken dan heb je er niks aan. Zelfde geld omgekeerd ook. Aan de andere kant komt UT3 wel naar de PS3 inclusief de mods/maps die gebruikers maken, terwijl de 360-versie dat niet ondersteund ...
Link naar reactie
Ja lastig ik heb hier een aardige oplosing je kunt PS3 40GB versie haalen(die van 400 euries) Dan een 22 inch TFT scherm haalen voor 230 euro met nog een connector. (zoals deze heeft bijna de max resolutie 1050x1680) http://www.azerty.nl/producten/product_detail/155/58756/x222w-1-subpixel-nauwelijks-te-.html Ik weet niet of je een zo'n scherm wil kopen zo niet. Dan kun je Beter een PS2/Wii/Xbox/ halen.
Link naar reactie
[quote:d5aff27da6="JaFO"]Als je op een 'normale' tv geen verschil ziet tussen een PS2 en PS3 dan zou ik eens goed naar je ogen laten kijken, want tenzij je tv uit het jaar 0 stamt zul je net als bij een 360 vs Xbox meer dan genoeg verschil zien. Het zou kunnen dat sommige spellen beter uitkomen op een tv die de HDTV-resoluties aan kan, maar dat zijn uitzonderingen. Voor de PS3 kan zo'n HDTV ook zinnig zijn als je blue-ray films wilt bekijken, maar zelfs dan heb (ik in ieder geval) dat je pas echt 'verschil' ziet als je met je neus op het beeld zit (of je een gigantische tv hebt). [/quote:d5aff27da6]Uitzonderingen? My ass, dan heb jij nog geen ps3 op een goeie full hd tv gezien naast een gewone tv. Ziet er echt wel 10 keer beter uit. Maar ik ga inderdaad ook voor de ps3 ten opzichte van de XBOX360. Ben nooit zo microsoft geweest, dat ding heeft veels te veel problemen gegeven met het loopwerk etc, er zit nog steeds geen HD DVD speler bij, terwijl je bij de PS3 toch wel mooi een bluray speler hebt... En tja qua spellen is het maar wat je leuk vind. Ik ben niet zo een console gamer maar wil wel een Bluray speler, dus dan sla ik toch wel 2 vliegen in 1 klap met een PS3. Toch wel grappig af en toe een spelletje.
Link naar reactie
tuurlijk zal je betere graphics hebben dan de PS2. de graphics hebben niets te maken met welke TV je speelt, maar met de kracht van de console. op een gewone SD tv zie je gewoon de mooie graphics niet zo goed als met een HDTV, maar de graphics op zich zijn wel degelijk beter. Een PS3 game gaat er niet als een PS2 game uitzien door de TV...
Link naar reactie
[quote:a8ef586b84="arjant2"]... Uitzonderingen? My ass, dan heb jij nog geen ps3 op een goeie full hd tv gezien naast een gewone tv. Ziet er echt wel 10 keer beter uit. [/quote:a8ef586b84] maar je hebt het nog steeds niet nodig om een spel te kunnen spelen ... Bij de 360 heb ik eigenlijk pas 3 spellen gezien waar een HDTV noodzakelijk zou zijn doordat bepaalde teksten in de interface op een normale tv zo goed als onleesbaar zijn. [quote:a8ef586b84]... er zit nog steeds geen HD DVD speler bij, [/quote:a8ef586b84] als ik zie dat er zo goed als geen HD-DVD's om af te spelen zie ik dat als geen probleem ;) (verhouding HDDVD vs blue-ray = 1 : 5 ... als er al iets op HDDVD te vinden is) [quote:a8ef586b84] terwijl je bij de PS3 toch wel mooi een bluray speler hebt ...[/quote:a8ef586b84] Inderdaad ... en er zijn tenminste ook wat films voor. Alleen zie ik teveel nadelen aan beide HD-formaten door het hele DRM-gebeuren er om heen en het feit dat je er een echt grote HDTV nodig hebt om verschil te zien. tip : Stranglehold voor de PS3 heeft voor zover ik weet ook de film 'Hardboiled' op blue-ray erbij. Je moet waarschijnlijk wel de 'collectors edition' van het spel hebben.
Link naar reactie
40 inch full hd is het mooi op te zien hoor het verschil :wink: Ik bedoelde ook te zeggen dat het verschil met de Xbox en de PS3 voor mij vooral de HD speler is, in het geval van de PS3 dus een Blurayspeler. En om de spellen voor PS3 te spelen heb je inderdaad niet perse een HD scherm nodig, maar op een normale TV mis je toch wel veel van het mooie beeld. Een PS2 is dan ook ruimschoots voldoende. Dat is hetzelfde als dat je de nieuwste C2D neemt met een 8800GTX en als scherm heb je een 15 inch schermpje met een resolutie van 1024*768... (en dat is nog beter, want een gewone breedbeeld tv heeft nog minder lijnen... )
Link naar reactie
je hebt wel betere graphics als op de PS2. De TV maakt de grafische kwaliteit van de game niet minder. De TV is gewoon een hulpmiddel in het al dan niet volledig kunnen genieten van de grafische kwaliteiten een game. bv. een PS3 game, neem nu Call Of Duty 4, zal er op een sdtv beter uit zien als een PS2 game op diezelfde TV. Simpelweg omdat de PS3 meer krachtig is als machine en dus betere graphics kan voortbrengen. Als je nu een hdtv hebt, de graphics zijn dezelfde, alleen de resolutie waarin je ze ziet is veel beter, en dat is hetgene dat een game er beter uit doen zien op een hdtv dan op een sdtv. Anyways, de graphics van PS3 games zijn wel degelijk beter dan die van PS2 games, of je nu een hdtv hebt of niet. Het is de console die de graphics maakt, niet je tv! Moest je nu een hdtv hebben, je PS3 games gaan er fantastisch uitzien, maar je PS2 games gaan er ook beter uit zien ivm je gewone tv. Kort gezegd, als je beide consoles vergelijkt op dezelfde TV, dan heeft de PS3 altijd betere graphics, simpelweg omdat ie krachtiger is dan de PS2.
Link naar reactie
[quote:a8fb027dae="arjant2"].. Antwoord is volgens mij nee, ten hoogste marginaal beter.[/quote:a8fb027dae] Dan wil ik jouw definitie van 'marignaal' wel eens weten. Nu weet ik dat ik een Xbox + 360 niet helemaal gelijk kan stellen aan PS2 vs PS3 (vooral omdat de Xbox qua hardware iets beter is dan de PS2), maar zelfs met die twee zie ik op mijn eigen tv een duidelijk verschil. Om het in pc-termen uit te drukken : PS2 = Unreal Engine 2 als topper PS3/Xbox 360 = Unreal Engine 3 (Gears of War, UT3) Dat verschil merk je op een 'normale' tv echt wel, tenzij je echt zo blind als een mol bent.
Link naar reactie
tja het is een beetje hetzelfde als op een PC UT3 op een resolutie van 800*600 gaan spelen. Je hebt gelijk dat bijvoorbeeld UT3 op 800*600 er beter uit ziet als UT99 op 800*600. Maar ga je daarvoor 400 euro uitgeven? dat is de vraag... Want hoe je het ook went of keert, de resolutie blijft erg laag en dan is het toch erg zonde. (moet je natuurlijk wel geld hebben voor een full hd scherm, maar het verschil is wel huge!)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...