Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

hee eind maart heb ik de 360 eindelijk in huis. alleen had ik een vraagje, ik heb hier een Sony Bravia KDL 32V2000 TV staan. op XBW staat dat je bij 1920x1080 pixels (2.073.600 beeldpunten) HD 1080i/p kan weergeven. deze TV heeft 1366x768 pixels dus dat kan niet.. (dacht ik). maar op de 'Sony" site staat dat het wel kan... hoe komt dit en wat is het nou? Sony Site: [url]http://www.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=KDL-32V2000&site=odw_nl_NL&pageType=TechnicalSpecs&category=TVP+LCD+TV[/url] Kopje: Videosignaal 576i JA 480p JA 576p JA 1080i JA 720p JA Alvast bedankt Tijmen
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Blijkbaar mijn antwoord al gevonden. De grafics zien er zoiezo beter uit in 720p dan 1080i [quote:2920862930]Well, it has been determined that 720p is better than 1080i. Alot of people don't realize this. They think they are the same. But either way for me, I'm glad to know that I'll be hooking up with HDMI which is a fully digital connection. No analog conversion as with the component video. [/quote:2920862930] Of heeft iemand anders hier een andere mening over.....?? Quote komt trouwens van het xbox forum.[/quote]
Link naar reactie
Ik meen dat de consoles zelf ook beslist geen hd resolutie kunnen weergeven. Het wordt gewoon van een lagere resolutie opgeschaald. Dus eerst opschalen en dan weer downscalen, dat kan nooit goed voor het beeld zijn. Denk dat je het gewoon moet uitproberen. Echte hdtv's zijn nog vrij duur. En het is ook niet zo nodig, tenzij je echt een heel groot scherm gebruikt.
Link naar reactie
Ik weet niet. Er is nog geen enkel spel voor de Xbox die 1080p ondersteund. Maar er zijn wel al spellen die 1080i (en lager) ondersteunen. Het verschil is echt verbluffend. Ik heb de component kabel net gekocht er het verschil van 480i en 720p is echt gigantisch. Veel scherper en meer details en je krijgt ook meer van dat glans. Maar volgens mij zorgt de progressive scan voor het grootse verschil ipv de resolutie. Daarom zeggen ze ook op het xbox forum dat 720p beter is dan 1080i.
Link naar reactie
[quote:ebb739c83f="Mr_Cab_Driverr"]Hm...heb ook een Xbox 360 en een oude Sony HD tv. Wat is beter om te draaien. 720p of 1080i?? De resolutie is bijna gelijk.[/quote:ebb739c83f] noem jij '1280 x 720' bijna gelijk aan '1920 x 1080' ? Dat scheelt bijna 1/3 aan pixels in de breedte ... Wat het beste is ligt aan een aantal dingen : - wat is de *echte* resolutie van de bron ? De meeste spellen zijn slechts 720i en kunnen dus niet eens 'hoger'. Sommigen zijn zelfs slechter, maar ondersteunen de 720i alleen maar omdat MS het verplicht heeft gesteld. In dat laatste geval is het zeker geen goed idee om iets 'beters' dan 720i te kiezen. - wat is de 'native' resolutie van het scherm ? - welke van de twee kan het beste/mooiste de conversie doen ? (ik gok er op dat de 'nieuwe' Xbox dat beter doet dan de 'oude' tv, maar dat hoeft dus niet!)
Link naar reactie
[quote:a2fb6f4214="Mr_Cab_Driverr"]uhm...ik zei dat ik een oude HD tv had. En als je die op 1080i draait, dan schaalt hij hem naar benenden naar 1366x768. En dat is wel bijna gelijk aan 1280x720. [/quote:a2fb6f4214] Dan is het dus geen 1080i, maar slechts 720 ... je hebt dus zo goed als niks aan die extra info, tenzij het algoritme dat je tv gebruikt beter is dan dat van je console. [quote:a2fb6f4214] De nieuwe spellen draaien trouwens wel op 720p/1080i. Zoals Gears of War...[/quote:a2fb6f4214] Je hebt zoals gezegd niks aan een spel dat claimt 1080i te ondersteunen als het dat doet door plaatjes op te blazen (zoals PGR3 dat doet). Dat jij daar (weinig) van merkt komt doordat je tv dat 1080i signaal weer verkleint ... Je tv en console staan daardoor dus voor niks te werken. En ik vraag mij dan toch echt af of je het verschil zult zien tijdens een spel. Ik vermoed van niet namelijk. Sterker nog ... je veroorzaakt extra afrondingsfouten waardoor de kwaliteit alleen maar achteruit kan gaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...