Ga naar inhoud

'Kinderarbeid in World of Warcraft'


Aanbevolen berichten

't is waarschijnlijk meer een kwestie van 'welke niet' ? Vaak is er officieel geen goedkeuring, maar is het fenomeen inmiddels zo groot en 'gewoon' dat het niet te stoppen is zolang mensen te lui zijn om zelf hun 'werk' te doen. Een MMO als Second Life maakt zelfs gebruik van het feit dat je met echt geld aan het spelen bent ...
Link naar reactie
Zow ! Zelfs met echt geld :O Klopt overigens het volgende over World of Warcraft: As with ALL MMOs characters are stored server side. Dus dat betekend dat je maar met 1 caharacter op 1 server altijd kunt spelen ? En stel dat je dan toch naar een andere server wilt gaan... moet je dan opnieuw beginnen ? Overigens, wat zijn op dit moment de meest gespeelde MMORPGS ? W.o.W en welke andere ? Thanks, Freek
Link naar reactie
Je kunt 10 chars hebben ofzo. Desnoods 10 op dezelfde server. Echter, op een PvP server kun je niet zowel een char op alliance als op horde side een char hebben. Op de andere servers wel. Je kunt je character eenmalig transferen, tegen een bedrag van 15 Euro ofzo. Tja, buiten meest gespeeld buiten WoW... EVE online denk ik. Everquest2? Oh, en veel mensen kopen geen geld omdat ze te "lui" zijn, maar casual spelers, die niet zoals scholieren, studenten of ambtenaren tijd hebben om hele dagen te spelen, maar een baan/gezinsleven hebben en daardoor buiten de boot vallen qua geld en/of items en dus eigenlijk "nutteloos" zijn voor guilds bvb.
Link naar reactie
[quote:56e71f690c="strifesmokeystrife"]ik heb ook gehoord dat er ook bots waren die lopen de heletijd de zelfde route en slachten alle beesten af die ze tegen komen, en als ze geld op zak hebben nemen ze het mee. en de eigenaar van die bots verkoopt het weer via ebay[/quote:56e71f690c] Je kan die bots ook kopen via e-bay:P
Link naar reactie
[quote:0867b72351="IMworthy"]... Oh, en veel mensen kopen geen geld omdat ze te "lui" zijn, maar casual spelers, die niet zoals scholieren, studenten of ambtenaren tijd hebben om hele dagen te spelen, maar een baan/gezinsleven hebben en daardoor buiten de boot vallen qua geld en/of items en dus eigenlijk "nutteloos" zijn voor guilds bvb.[/quote:0867b72351] MMO's zijn dan ook niet bedoeld voor 'casual' spelers. Voor zover ik weet is WoW het enige MMO dat rekening heeft proberen te houden door spelers die off-line zijn ook automatisch een beetje XP te laten verdienen.
Link naar reactie
[quote:86479f68e9="JaFO"][quote:86479f68e9="IMworthy"]... Oh, en veel mensen kopen geen geld omdat ze te "lui" zijn, maar casual spelers, die niet zoals scholieren, studenten of ambtenaren tijd hebben om hele dagen te spelen, maar een baan/gezinsleven hebben en daardoor buiten de boot vallen qua geld en/of items en dus eigenlijk "nutteloos" zijn voor guilds bvb.[/quote:86479f68e9] MMO's zijn dan ook niet bedoeld voor 'casual' spelers. Voor zover ik weet is WoW het enige MMO dat rekening heeft proberen te houden door spelers die off-line zijn ook automatisch een beetje XP te laten verdienen.[/quote:86479f68e9] Niet bedoeld voor casual spelers? :lol: Men moet het eigenlijk juist hebben voor casual spelers, en vooral "Popu" MMO's als WoW die er zelfs mee liepen te adverteren. Die bonus XP is BS trouwens. Probleem bij elke MMO, zelfs al probeert men het spel leuk te houden voor casuals is dat de harcore "12/7" spelers de lat steeds hoger leggen en bij te weinig endgame content/items afhaken. Casuals zijn makkelijker en stappen minder snel over, zeker omdat er geen alternatief is. (En wees eerlijk, WoW heeft bijna geen content buiten instance raids, zo'n beetje de saaiste/meest beperkte MMO). Goud kopen is echter een doeltreffende manier om endgame toegankelijker te maken voor casuals. Die hebben dan ook, juist doordat ze een (goede/drukker baan hebben) het geld om goud te kopen. Ook voor blizzard is dat een goede optie om die casuals te houden lijkt me, mits het botten/farming beperkt blijft.
Link naar reactie
Kijk dit noem ik nog eens creatief [url=http://koopjes.marktplaats.nl/computer_hardware/behuizingen_en_kasten/55938789.html?return=eJwdyuEKgyAUhuF7Cepnpo5cRox2I2ElSzIVPVFr7N6ng8PH88IRHPOP4lUbOGaUZ6O3R5DtAuA4Qqt10pSb8Cs4LQSE0mg02c3tIP2wCD8fwks0ymVXlzIvaYZ4qwggDZooqcsFNv04dYeLOXRgc9rjnD51nJ4Skkj%2BrBMh8lIu8YxkFWX3FO8YN9KwJn3ZoGKSwnU4a78%2FcSk8RQ%3D%3D&df=1&p=1&fta=]*cursus voor 4,99*[/url] "hoe verdien ik snel geld in WoW Natuurlijk diep triest wat er gebeurd, de halve wereld maakt zich druk om zielig cacao verbouwers, kinderarbeid, erbarmelijke werkomstandigheden in ipod/foxcon fabrieken etc. Als je dan via dergelijke sites geld gaat kopen dan snap je het echt niet, hoe bedoel je materialistisch, zelfs in een spel is het nooit genoeg. Waarschijnlijk weten vele mensen het niet, misschien zijn dit soort topics wel goed om het hen duidelijk te maken (och nou klink ik wel als de moraalridder ;))
Link naar reactie
[quote:4413a72580="JaFO"]Niet alleen materialistisch, maar ook ongeloofelijk ongeduldig ... vooral dat laatste zie je terug bij de mensen die zich in zo'n spel proberen te kopen. Die vergeten dat juist de weg naar de top veel leuker is dan het verblijf aan het eind ... (of ben ik nu te pholosophie-dinges bezig ?)[/quote:4413a72580] 6600 berichten, grats Jafo:P Maarreh, Ik vind dit hele gebeuren sowieso nergens over gaan, alsof wij er hier wat aan kunnen doen dat ze in China kinderen laten WoWen voor geld. Bovendien heb ik wel eens gehoord dat WoW het enige verslavende computerspel te wereld was. Boycotten kan dus ook niet.
Link naar reactie
WoW het enige verslavende ? yeah right :lol: In theorie kan iedere game verslavend zijn, net zoals bv hardlopen voor sommige mensen, omdat je endorfine aanmaakt. De bepaalde game ga je koppelen aan de endorfine die je aanmaakt en daardoor wil je dat spel meer spelen (onderbewust) vroegah speelde ik meer dan 4 uur counter strike per dag, niet bepaald gezond :roll: en vaak veel meer... En ja er zou wat aan gedaan worden, als dit soort dingen maar flink in de media aan de kaak worden gesteld zal Blizzard en WOW een negative naam krijgen wat zij niet leuk vinden, daardoor zullen ze er sneller wat aan doen. [quote:68eb9ecb0a]Other more drastic measures are those of NCSoft, the producers of Lineage and Lineage 2, they have decided to ban Asian-based IP's from the North-American and European version of the games. This is a measure I strongly oppose, as I feel it has more negative consequences than positive ones. One of the main points with MMORPG's is the bond that it creates across the world; it doesn't matter if you're from New York or Beijing . MMORPG's unite people with the similar love for role playing games and computer games, and if you part the world in two, Asia and US/EU, and block them from interacting with one another, you loose something essential. [/quote:68eb9ecb0a] bron: http://wow.stratics.com/content/features/editorials/mf/ De maatregel is vrij cru, echter ik vind de baten opwegen tegen de nadelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...