Ga naar inhoud
  • 0

Ik kan wel mail ontvangen maar niet versturen?


sonja54

Vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Wanneer u wel email kunt ontvangen, maar niet kunt verzenden, dan is de kans groot dat uw internetprovider de standaard uitgaande mailpoort 25 blokkeert. Vele internetproviders doen dit om meer controle te hebben over uw mailgedrag, poort 25 kan dan enkel gebruikt worden in combinatie met hun eigen mailservers. Providers waarvan bekend is dat zij poort 25 blokkeren zijn onder meer HetNet, KPN, Tele2, UPC, Ziggo, Telenet en Skynet. . Indien uw internetprovider poort 25 blokkeert, dan kunt u gebruik maken van onze alternatieve mailpoort 587. Deze poort wordt maar zelden geblokkeerd. . Het poortnummer van de uitgaande mailserver (SMTP) kunt u instellen bij de geavanceerde functies van het emailaccount in uw mailprogramma. . Wordt ook poort 587 geblokkeerd door uw internetprovider, dan dient u de uitgaande mailserver van de provider zelf in te stellen. Onderstaand een lijst van de uitgaande mailservers van de belangrijkste Nederlandse en Vlaamse providers. Indien uw provider er niet bij staat of de instelling niet werkt, gelieve dan contact op te nemen met uw provider voor de correcte waarden. Sommige providers hanteren immers streekgebonden mailservers.
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...