Ga naar inhoud

'Please insert CD-ROM' probleem met AE games spellen


Aanbevolen berichten

Ik heb (legaal) NFSU, C&CG en C&CGZH (alle van AE games). En bij alle krijg ik de melding 'insert CD-ROM' als de schijfjes er al in zitten... Ik draai winXP en dacht dat het met SP1 wel opgelost zou zijn.. maar helaas. NFSU heb ik inmiddels met een noCD crack wel aan de praat, maar de rest niet en het lijkt me niet echt de bedoeling dat je legale software alleen met een crack aan de praat krijgt :roll: C&CG werk bij mijn collega wel, dus het ligt ook niet aan de schijfjes.... Ik heb met mijn autoplay settings lopen spelen, maar dat hielp tot nu toe niet veel... Heeft er iemand een idee hoe ik het op kan lossen?? Ik heb me suf gegoogled maar niks bruikbaars gevonden :(
Link naar reactie
andere cdrom speler dan proberen ? Verse windows install ? Krasjes op de schijfjes ? Misschien is de cdrom vn je vriend wat minder gevoelig ? ALs bovenstaande niet helpt, dan EA aanklagen dat hun beveiliging niet goed is en dat je andere schijfjes wil ? Ik zou het anders ook niet weten, want de foutboodschap is die van SD1 en SD2 bij een niet 100 percent veiligheidskopie. (en die kan je alleen maken icm software en hardware eigenschappen vd brander) SUcces ? Wat zegt de winkel ervan ?
Link naar reactie
[quote:d9f2816acb="rge"]zit gewoon nog rotzooi in je systeem van je niet legale instalaties :lol: moet je eerst wel ff zorgen dat ook ALLES van die spellen verwijdert is :P (wel is van het register gehoord bijvoorbeeld?) :lol: en niet alleen daar blijft rotzooi hangen......veel succes :D[/quote:d9f2816acb] Voor zover ik weet heb ik alle rotzooi weggehaald, inc registry... misschien zit het onder een vage key ofzo dat ik het niet kan vinden... Aan je toon de horen ben jij 1337 :roll: dus heb je ook wat praktische tips?
Link naar reactie
[quote:07633850ca="Bosje"]andere cdrom speler dan proberen ? Verse windows install ? Krasjes op de schijfjes ? Misschien is de cdrom vn je vriend wat minder gevoelig ? ALs bovenstaande niet helpt, dan EA aanklagen dat hun beveiliging niet goed is en dat je andere schijfjes wil ? Ik zou het anders ook niet weten, want de foutboodschap is die van SD1 en SD2 bij een niet 100 percent veiligheidskopie. (en die kan je alleen maken icm software en hardware eigenschappen vd brander) SUcces ? Wat zegt de winkel ervan ?[/quote:07633850ca] Ik heb beide drives geprobeert en een ervan is inmiddels ook al geupgrade naar DVD burner.. maar geen succes. Schijfjes zijn helemaal gaaf, dus dat is het ook niet.. Heb NFSU (een hele poos geleden) bij een winkel gekocht waar ze waarschijnlijk gaan zeggen: bel EA maar.. en C&CG op vakantie gekocht, dus daarmee terug gaan is ook niet echt een optie :( Ik denk dat ik EA maar eens ga emailen...want windows opnieuw installen heb ik nietzoveel zin in...
Link naar reactie
[quote:f7022eb77d="-=DDA=- Raptor"]Hallo, Het kan ook zijn dat de lens van je cd-rom speler vuil is, en dat ie daardoor niet goed de beveiliging kan lezen. Moet je maar eens je cd-rom speler open halen en de lens gaan schoonmaken met een doekje (maar geen krassen maken :wink: ). Succes ermee![/quote:f7022eb77d] Lijkt me onwaarschijnlijk aangezien mijn DVDburner gloednieuw is en het daarin ook niet werkt :(
Link naar reactie
typisch geval van een mislukte kopieer-beveiliging ... Lens schoonmaken zal niet helpen, want het is de software en niet jouw systeem dat problemen oplevert. Mogelijk dat je een virtuele cd-driver of iets soortgelijks op je systeem hebt staan ? Dan zul je deze op een of andere manier moeten disablen. Een korte zoektocht op internet leverde 'Safedisc' op als een door de C&C-serie gebruikte variant op. Oplossing : = maak een kopie mbv een programma dat de 'beveiliging' kan breken of = breng het spel in kwestie terug naar de winkel (het werkt niet op jouw systeem => geleverde goederen voldoen dus niet aan verwachtingen en moeten dus zonder problemen teruggebracht kunnen worden).
Link naar reactie
[quote:d7e2702995="JaFO"] Mogelijk dat je een virtuele cd-driver of iets soortgelijks op je systeem hebt staan ? Dan zul je deze op een of andere manier moeten disablen. [/quote:d7e2702995] Voor zover ik weet heb ik dat niet, of het zou de DVD-RAM driver moeten zijn.. [quote:d7e2702995="JaFO"] Een korte zoektocht op internet leverde 'Safedisc' op als een door de C&C-serie gebruikte variant op.[/quote:d7e2702995] Ik heb daar ook een update van geladen zoals op de EA games FAQ staat, hielp niet :( [quote:d7e2702995="JaFO"] Oplossing : = maak een kopie mbv een programma dat de 'beveiliging' kan breken of [/quote:d7e2702995] Een no-CD crack bedoel je? [quote:d7e2702995="JaFO"] = breng het spel in kwestie terug naar de winkel (het werkt niet op jouw systeem => geleverde goederen voldoen dus niet aan verwachtingen en moeten dus zonder problemen teruggebracht kunnen worden).[/quote:d7e2702995] Is wegens logistieke redenen (zie hierboven) niet echt een optie :(
Link naar reactie
[quote:6a97be408e="-=DDA=- Raptor"]Een handig programma die ik ook gebruik is: [url=http://www.alcohol-software.com/]Alcohol 120%[/url] Kopietjes voor jezelf maken is volkomen legaal, dus dit is ook gewoon legale software :wink:[/quote:6a97be408e] Is legaal zolang je het origineel ook hebt. de topic starter gaf aan dat het legale spelen zijn, maar het lijkt nu wat anders te zijn. Alcohol is goed, gebruik ik in voorkomende gevallen ook, maar voor een 100 procent veiligheidskopie komt ook de fysieke brandeigenschappen van de brander aan te pas, zeer zeker bij Safedisc2. Nu weet ik niet meer of we de topic starter mogen helpen volgens de regels van het forum
Link naar reactie
Tuurlijk waarom niet? Hij is volkomen legaal bezig als ie een copie maakt van een spel voor eigen gebruik. Dit is denk ik 1 van de laatste oplossingen voor het probleem denk ik zo :-? , heeft toolkit misschien al eens een virusscanner over de pc heen gehaald? DMA van de cd-rom spelers uitgezet? En er misschien al even overna gedacht om op een andere partitie windows opnieuw te installeren en kijken of de spellen dan wél willen opstarten? Succes ermee :P
Link naar reactie
het probleem is nu heel simpel : hij moet de originele cdrom gebruiken om te spelen. Zijn veiligheidskopie is niet 100 percent, vandaar de boodschap. Als hij een goed kopieer programma gebruikt (alcohol of zo) dan ben je er nog niet met SD1 en SD2. Het ligt ook aan de fysieke eigenschappen van de brander.
Link naar reactie
[quote:21f9c84844="Bosje"]het probleem is nu heel simpel : hij moet de originele cdrom gebruiken om te spelen. Zijn veiligheidskopie is niet 100 percent, vandaar de boodschap. Als hij een goed kopieer programma gebruikt (alcohol of zo) dan ben je er nog niet met SD1 en SD2. Het ligt ook aan de fysieke eigenschappen van de brander.[/quote:21f9c84844] Eh ik weet niet waar je het vandaan haald dat ik een copie heb :o Maar het gaat hier om de originele CD's.... Update: Als ik een virtuele CD wil maken met alcohol, dan geeft hij bij disk1 errors.. dus daar zal het probleem wel liggen :(
Link naar reactie
Zoals het eerste antwoord ook al suggereerde: je hebt waarschijnlijk gewoon een beschadigde cd. Wel vreemd dat je dit bij meerdere spellen hebt, maar misschien ben je niet zo zuinig op je cd's? :o Zover ik weet heb je bij de spellen van EA games altijd een cd nodig. Zelfs bij een gekraakte executable.
Link naar reactie
//C&CG werk bij mijn collega wel, dus het ligt ook niet aan de schijfjes en het is overigens niet legaal om voor jezelf een backup te maken ik las dat toevallig in de enorme lap text dat het verbode is om backupcds te maken of wat voor copie dan ook. heb je toevallig nero of alco120% op je computer? ik kreeg een mail van ubisoft(had ook beveiligings probleem) dat het virtueele schijf programma's waren die de boel in de war schopte bij mij werkte het overigens nog niet en heb uiteindelijk dus gewoon moeten cracken. lang leven de beveiliging..
Link naar reactie
[quote:bf411beb91="beursstarter"]Zoals het eerste antwoord ook al suggereerde: je hebt waarschijnlijk gewoon een beschadigde cd. Wel vreemd dat je dit bij meerdere spellen hebt, maar misschien ben je niet zo zuinig op je cd's? :o .[/quote:bf411beb91] lijkt me niet echt als ze direct uit verpakking al een probleem hebben.. [quote:bf411beb91="beursstarter"]Zover ik weet heb je bij de spellen van EA games altijd een cd nodig. Zelfs bij een gekraakte executable.[/quote:bf411beb91] mmmm een no-CD crack waar je wel een CD voor nodig hebt? ;)
Link naar reactie
[quote:813494fa1a="beursstarter"]"]Zover ik weet heb je bij de spellen van EA games altijd een cd nodig. Zelfs bij een gekraakte executable.[/quote:813494fa1a] mmmm een no-CD crack waar je wel een CD voor nodig hebt? ;)[/quote] Dat kan, ik dacht dat bij zero hour als je een bepaalde mode wou spelen hij effe naar de cd gaat. Als je het probleem al direct bij de verpakking had, dan ligt het aan je windows. C&C spellen kan je namelijk gewoon installeren en spelen als je een origineel hebt. Dus toch een format c: ? Klagen bij EA zal niet helpen. De boodschap is die van een illegale cd. De oudere c&C kan je tegenwoordig voor een schappelijk bedrag kopen. Succes ermee
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...