Ga naar inhoud

(engelstalige) XIII demo is er !!!


Aanbevolen berichten

[url=http://www.xiii-thegame.com/]XIII[/url] de cartoon-achtige FPS is er als engelstalige SP-demo van +/- 80 Mb. Link : ftp://ftp.ubisoft.fr/demos/fps/DemoXIII_UK.zip Er zijn twee levels ('the beach' & 'Military base'). De stijl is even wennen, maar de 'comic' effecten die er in zitten moet je gewoon zien om te geloven. Het speelt echt als een comic die tot leven is gekomen. Van de 'simpele' visuele geluidseffecten tot en met de manier waarop belangrijke gebeurtenissen worden aangekondigd mbv een soort 'picture in picture' beeld. Dit laatste wordt niet alleen gebruikt voor vijanden die je net afgeschoten hebt, maar ook voor vijanden die net opduiken. Het effect wordt net genoeg gebruikt om 'uniek' te zijn, maar toch weer niet zo overdreven veel dat je er moe van wordt. Tenminste dat was mijn indruk. In het volledige spel zullen o.a. David Duchovny (X-files) en Adam West (Batman tv-serie) te horen zijn. Releasedatum : +/- 31 oktober ... (niet vergeten met een korrel zout te nemen ;)) (bron : http://www.beyondunreal.com / )
Link naar reactie
Ik heb em ook op de xbox gespeelt (ook die demo) op de megafestatie. Kreeg echter niet veel duidelijkheid van het spel. Was namelijk nogal heet op die plek waar die xbox stond. Overigens zit er ook een lnederlander (Max Beens) in, die als schietvoer gaat dienen. Hij had meegedaan aan een 1 of andere wedstrijd (je moest lelijk, of er maf uit zien om te winnen). Zie Power Unlimited Augustus 2003 (nu in de winkel) en zie ook volgend nummer waarin je ziet hoe die gast er in-game uit komt te zien. Er zit trouwens ook een ongelooflijk lelijke Duitser (geloof ik) in, die aan zo'n zelfde soort wedstrijd had meegedaan. Jochem
Link naar reactie
Nou net de demo gespeeld, vind het lekker wegspelen en de grafische stijl bevalt me ook wel. Weer is wat anders, geeft een leuke draai aan de zoveelste shooter (face it, buiten die graphics is het standaard werk). Ben benieuwd naar de full version al zal ik hem niet voor de full price kopen, wacht wel tot hij in het 2e hands rek staat bij de gameshop.
Link naar reactie
[quote:b6fa552141="JaFO"]tja 'standaard-werk', ik vrees dat daar voorlopig niks aan verandert ... het genre is gewoon zo uitgemolken dat er nauwelijks meer een fatsoenlijk origineel verhaal lijkt te worden verzonnen. :([/quote:b6fa552141]Ken je de strip XIII niet!!! Man... geen verhaal :S. Ik zal het verhaal even kort vertellen. Meneertje spoelt aan op een strand, ziet een tatoeage met XIII op z'n arm, en iedereen noemt hem dertien (naam dan, leeftijd is vast wat hoger :p). Hij wordt beschuld van wat politiek gedoe en de rest lees je zelf maar, anders is het niet meer kort. (Zou het even in het kort vertellen.) Oja, hij is ook nog z'n geheugen kwijt (daarom weet hij z'n naam niet meer). Jochem
Link naar reactie
Ok, das waar :). Maar ik bedoel, ik heb zelf maar enkele strips van XIII gelezen, maar het was echter niet mijn smaak (strips zijn sowieso niet mijn smaak). Wel ken ik een gast en die z'n vader is er helemaal lijp van (zijn iets van 15 strip boekies, mss wel meer!). Ook van wat ik over de strip van andere heb gehoord is dat het alleen maar creds krijgt voor het sublieme verhaal en het fantastische tekenen. Nu is dit beide (verhaal + tekenen) moeilijk te verwerken in een game (kijk maar naar de meeste games gebaseerd op films), maar de basis ligt er al. En ook is het genre van de strip het genre van de game (actie. In de strip wordt nogal wat gevochten). Mss is er op dit forum iemand die wat meer van de strip XIII weet (en ook icm de game). Lijkt me leuk als die wat meer kan vertellen kwa wat er in de game is verwerkt, wat ook in de strip is gebruikt. Maja, meestal moet een shooter het toch niet van een verhaal hebben (unreal, mohaa, enz), maar gaat het om de gameplay, level disign en de algehele sfeer. En ik verwacht dat het super wordt! Namelijk die xtraatjes die het spel als een stripboek laten spelen (heb het niet gespeelt > te trage computer), likt me helemaal toppie! Alleen kennen we dat shell-shading nu wel. Waarschijnlijk zal het schell-shaden wel op z'n plaats vallen in deze game (het is immers op een stripboek gebasseerd), maar bij games als <hier komt een race game waarvan ik de naam niet meer zeker weet. Auto modelista (?)> voegt het niets toe, en maakt het me alleen moe (vindt het shell-shaden overdreven gebruikt). We zullen zien. Waarschijnlijk, als de game een beetje goedoverkomt in reviews, zal ik hem wel voor de Xbox kopen, kan ik een beetje een idee geven. Jochem
Link naar reactie
[quote:586ac8c3cb="JaFO"] Chaser begint ook zo ... System Shock 2 ... idem Planescape ... yep[/quote:586ac8c3cb] Ahum, Planescape is toch ietsjes anders, er zijn daar maar heel weinig mensen die weten wat je gedaan hebt... Maar goed, opzich lijkt het me wel een aardig spel, maar ik heb nu even de tijd en de zin niet om het te downloaden. Ik wacht wel op de MP versie.
Link naar reactie
Ook even gedownd en gespeeld, ziet er wel grappig uit. Gameplay is soepel, geen gekke dingen. Wel vervelend dat je nergens kunt saven. Als het maar niet zo'n IGI-achtig spel wordt, daar is echt geen lol aan. Graphics zijn stripachtig en niet realistisch. Maar inderdaad is dat misschien wel eens goed. Bij spellen als Unreal 2 verliest men zich helemaal in die graphics, en vergeet men het spel een beetje. Het spel deed me ook wel denken aan NOLF, ziet er ook uit als een strip/tekenfilm, maar is echt een mooi spel.
Link naar reactie
[quote:5ee882b1be="JaFO"] Ik zou juist niet de X-box versie kiezen. Al is het maar vanwege het feit dat je daar behalve wat extra 'officieele' levels nooit uitbreidingen kunt verwachten. Bij de pc-versie is er tenminste nog de kans dat er leuke mods en levels gemaakt worden. En dan zwijg ik nog over de controls.[/quote:5ee882b1be]'t Is Xbox :wink: Ik speel liever spellen op de Xbox, om de simpele reden dat ik dan lekker op de bank kan liggen en relax naar m'n breedbeeld tv kan kijken. Daarbij komt ook nog dat m'n pc nu niet echt een top pc is (zie sig), en dat ik niet genoeg geld heb om te upgraden. Verder verwacht ik niet echt uitbreidingen in de vorm van add-ons (ooit wel eens bij de hedendaagse shootsers gezien, een add-on?), dus daar maak ik me geen zorgen. En wat betreft de controls. Heb je welleens Halo of Brute force op de Xbox gespeeld? Zo niet, ga dan niet andere na-praten die nog nooit een shooter op een console hebben gespeelt, want ik zelf vind het heerlijk spelen. Uiteraard zijn een muis en toetsenbord beter. Maar op een console komt een shooter ook goed tot z'n recht, mits de maker van het spel het tempo iets lager legt (dit ivm met het mikken wat iets trager gaat). Jochem
Link naar reactie
[quote:8ece699eb6="JaFO"]Och X-box of Xbox 't is toch nix-box wat goede spellen betreft.[/quote:8ece699eb6]Waar baseer je dit op? Heb jij de Xbox thuis staan? Ik ben er helemaal lijp van, jij blijkbaar niet dus. En wat goede spellen betreft: Halo, Morrowind, Brute Force, Splinter Cell, Midtown Madness 3, Colin McRae 3.0, Project Gotham Racing, Panzer Dragoon Orta, Ghost Recon, Schenmue 2 (moet je van houden), DOA3, DOA xtreme beach volleyball, Knights of the old republic (KOTOR), Max Payne (1x leuk, net als SC), Metal Gear Solid 2: Substance, RTCW: Tides of war Upcoming: XIII, Half-Life 2 (met CS), Thief III, Breed. Ben vast een hoop vergeten, maar vond dit al een impresive list. (Deze games bezit ik trouwens allemaal :).) Jochem
Link naar reactie
- Halo : vond ik nooit zo indrukwekkend - Morrowind : voor de pc ... - Splinter Cell : voor de pc ... en toch niet echt mijn spel en maar 1 keer leuk. Daarnaast zijn de 'oplossingen' al bekend dus zin om te kopen heb ik niet meer - Midtown Madness 3 : met NFS:HP2, Vice City & Burnout 2 (PS2) heb ik genoeg - Colin McRae 3.0 : nooit leuk gevonden ... bestaat ook voor de pc - Project Gotham Racing : opvolger van DC-spel, was een van de weinige 'leuke' spellen ... - Panzer Dragoon Orta : Rez vond ik een leukere/originelere 'rail-shooter' - Ghost Recon : ... voor de pc, - Schenmue 2 (moet je van houden) : je zegt het zelf ... (oud DC-spel overigens) - DOA3 : ... DOA2 voor DC, Virtua Fighter 4 (PS2) en straks Soul Calibur 2 - DOA xtreme beach volleyball: ... Beachspikers (GC) - Knights of the old republic (KOTOR) : komt naar de pc ... moet ik dus eerst nog zien. Xbox versie schijnt nogal wat bugs te bevatten :( - Max Payne (1x leuk, net als SC) : ... voor de pc - Metal Gear Solid 2: Substance : ps2-versie vond ik al een ellende - RTCW: Tides of war ... pc-versie vond ik al 3 x niks - Half-Life 2 (met CS), Thief III, Breed : allen ook voor de pc ... bovendien wacht ik liever op Stalker dan HL2. Thief 3 wordt nog afwachten en de Breed-demo was wel aardig maar ik wil de reviews nog zien. Al met al een lijst waarvan ik voor een groot deel al een alternatief heb (of zou kunnen hebben)
Link naar reactie
Ok, jij heb 3 consoles + 1 (krachtige?) pc. Dan snap ik dat je shooters op de pc speel (speelt nu eenmaal beter, dat weet ik ook wel). Maar ik snap niet dat je zo loop te zeuren omdat het allemaal ports zijn. Ik bezit alleen een Xbox (en een pc die niet zo sterk) en ga daarom voor de Xbox games. Of het nu een port is of niet, mij maakt het niet uit. Het gaat bij mij om de game, en als die ook op de PS2, of de GC, of zelfs op de PC te spelen is... Mij maakt het niet uit, alleen maar beter toch? Zo kunnen meer mensen genieten van de games. En omdat ik voor de Xbox heb gekozen, is heel simpel. De Xbox only games (die dus niet op andere consoles zijn uitgekomen, pc tel ik niet mee...) spraken (en spreken) mij heel erg aan. En dat je zeg "voor de pc..." bij meerdere games (morrowind, splinter cell, Ghost Recon, Max Payne) vindt ik dat bullshit. Ok, bij de shooters (Ghost Recon, Max Payne) begrijp ik het (ja, we weten het nu, shooters spelen beter op een pc, hoewel ik Halo bijvoorbeeld heel lekker op een Pc vindt spelen). Maar Morrowind en Splinter Cell, waarom "voor de pc..."??? Morrowind is een RPG, en waarom zou die niet op een console kunnen? En dan Splinter Cell, Splinter Cell is nota bene gepland als geweest als een Xbox-only game, en ik later naar de andere platforms gezet, omdat Ubi-soft de max eruit wilde slepen. DE CONTROLS VAN SC WAREN ONTWIKKELD VOOR DE XBOX/CONSOLE, niet voor PC. Ik vind Splinter Cell ook veel lekkerder spelen op de Xbox, omdat de bewegingen vloeiender lopen op de console (zo'n analoog stickie beweegt het mooier als een toets, ziet er zo... niet realistisch uit). En overigens begrijp ik niet helemaal, waarom je een alternatief zoek... Bij: Morrowind, MM3, GR, DOAX, DOA3 zeg je niet met grote woorden, dat het flut spellen zijn. Maar je zegt wel "een alternatief" waarom??? De games zijn er op de Xbox, waarmee je meteen je eigen stelling "op de xbox zijn toch geen goede spellen" de grond in boort. Er zijn wel degelijk goede spellen! Maar jij wil ze gewoon niet spelen op de Xbox, omdat je iets tegen Xbox hebt. Van mij mag je alles tegen Xbox hebben, mits goed onderbouwd. En dat was je vorige stelling niet. En overigens zeg je bij elk spel waarbij je geen alternatief kan vinden, dat je het niet echt jou spel vind. Dat is een mening! Dan is het dus niet meteen een nix-box! Het is gewoon niet de juiste console voor jou... Dat is iets heel anders. Jochem
Link naar reactie
juist ... 't is allemaal maar een mening. Er is IMHO voor mij geen enkel spel voor de Xbox dat het voor mij waard maakt om dat ding aan te schaffen. Zeker gezien het feit dat m'n pc redelijk 'up-to-date' is en ik dus nauwelijks op systeem-eisen hoef te letten. Het ene deel van de catalogus zijn spellen die ik zowiezo niet zie zitten en het andere deel ken ik al (lang) van de pc of andere consoles en heb ik dus of al aangeschaft of niet afhankelijk van hoe leuk ik ze vond.
Link naar reactie
geen geflame mensen, ieder zijn eigen console/pc en daar kan je jaren over discuseren en dan ben je er nog niet uit. Met 14 console's en 2 redelijke pc's weet ik wel aardig wat er te gamen is in de wereld heden ten dage en mijn conclusie is gewoon ... kijk niet naar de hardware maar naar de games, spreken de games je aan dan boeit het niet of je het nu op een Xbox, Cube, PS2 of van mijn part je 3310 speelt. Beste is dus ook gewoon alle 4 de nextgens in huis te halen en gewoon genieten van de vele goeie games op de platformen ... de prutgames lekker laten voor wat het zijn en je met dit warme weer niet druk maken om flames die al sinds de NES <-> MS elke keer oplaaien bij een nieuwe generatie consoles :) Back on topic richting XIII dan maar weer ;) Had een bug gisteren in de demo, bij het 2e level had ik de kolonel uit z'n cel gehaald en vervolgens zorgde deze ervoor dat de deur naar de gang los werd gedaan door een bewaker. So far so good, ik wil deze persoon dus trakteren op een pak hagel uit m'n shotgun echter dit gaat mis (dat wapen is gewoon prut) en de deur gaat weer dicht. En blijft dicht! Bewaker komt niet weer en de kolonel zit nog gewoon in z'n hoekje sigaar te roken. Iemand dit ook tegen gekomen?
Link naar reactie
[quote:030425820b="Speedy"]geen geflame mensen, ieder zijn eigen console/pc en daar kan je jaren over discuseren en dan ben je er nog niet uit. Met 14 console's en 2 redelijke pc's weet ik wel aardig wat er te gamen is in de wereld heden ten dage en mijn conclusie is gewoon ... kijk niet naar de hardware maar naar de games, spreken de games je aan dan boeit het niet of je het nu op een Xbox, Cube, PS2 of van mijn part je 3310 speelt. Beste is dus ook gewoon alle 4 de nextgens in huis te halen en gewoon genieten van de vele goeie games op de platformen ... de prutgames lekker laten voor wat het zijn en je met dit warme weer niet druk maken om flames die al sinds de NES <-> MS elke keer oplaaien bij een nieuwe generatie consoles :)[/quote:030425820b]Ik wilde hier toch nog op reageren 8). Sorry :p. Ten eerste: Dit is niet flamen, dit is een gezonde discussie, die nu ten einde is. Een typies flame gesprek: [i:030425820b]Persoon 1: Xbox sux. Persoon 2: Waarom? Persoon 1: Het is door M$ gemaakt. Persoon 2: Nou, Pleestation en Gaycube sucken nog meer, want de pleestation is gewoon uitmelkerij en de gaycube is voor kiddies. Persoon 1: Nou, jou moeder suckt ook. Persoon 2: Nou, jou moeder suckt ook, evenals je vader.[/i:030425820b] Verder: Ik ben het helemaal met Speedy eens. Nix aan toe te voegen, alleen... alle 4 de nextgens? Heb jij toevallig ergens een stiekum apparaatje staan? Die alleen bezit mogen worden, en alleen over worden gesproken door het elite-clubje dan 10 of meer Consoles bezit? En over XIII: Géén idee (speel het zelf namelijk niet :p ;)). Jochem
Link naar reactie
[quote:abfa4e4075="JaFO"]- Sega Dreamcast[/quote:abfa4e4075]Beschouw ik niet als een Next gen. Eigenlijk meer een tussen ligger. De DC is eigenlijk te vroeg geboren. Hij is gestorven omdat de wereld nog niet klaar voor hem was. De graphics waren gewoon te goed (kon concureren met de next gens), en de mogelijkheid om online te spelen met een console! Helaas... een kort leven voor de DC :cry:. Jochem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...