Ga naar inhoud

Geen toegang meer tot C-schijf deel 2?


Kasander77

Aanbevolen berichten

-=Tweede topic over zelfde onderwerp=- In het kort: Gebruiker heeft zichzelf de toegang ontzegd tot de C-schijf. Er is, vanuit Windows, dus op geen enkele manier in te komen. Daardoor kan ik blijkbaar ook niet als admin inloggen. Daarbij is het enige aangemaakte account "op slot" gegaan en is niet meer toegankelijk. Met het eerder spontaan(?) ontstane tweede account kan je niets daar het een gebruikers-account is. Vanuit daar is er ook geen toegang tot de C-schijf of andere accounts te krijgen. Als ik boot met Hiren kom ik tot aan het gedeelte voor SAM. Maar de optie (Re)Open staat in het grijs. Met een live-cd van Linux kan ik trouwens wel overal bij, dus de bestanden staan reeds veilig. Een her-installatie zal ook niet werken daar ik de licencekey niet kan vinden op de pc (Kan dat vanuit Linux live-cd?) en daarbij de juiste installatie-cd niet heb van W7. Oh ja, omdat ik geen enkele toegang meer heb kan ik ook geen hulp-programma's meer installeren of teruggaan tot een eerder aangemaakt punt. Iemand nog goede ideeën? Ps, het gaat dan wel over een bijna 10 jaar oude pc die weinig gebruikt wordt maar ik kan het gewoon niet uitstaan dat het me niet lukt!!
Link naar reactie
Voor je licentie key kan je 2 dingen doen bij sommigen pc's staan deze in de bios gebakken. (vaak bij laptops zo) optie 2 is op een of andere manier je schijf er uit te hallen bv op een laptop aansluiten dan je (Recovery bestand bedoel ik dat bestand waarmee je hem naar fabrieks instellingen kan terug zetten) en een boot usb te maken met je ''reserve'' Windows erop zodat als je de hdd formatteert dat je met die usb een Windows versie kan installeren zonder key. Snap je nog wat ik bedoel ;p
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...