Ga naar inhoud

Spellen werken niet


Aanbevolen berichten

hallo, Ik heb sinds kort een nieuwe computer. Daar heb ik Windows XP Home Edition met SP1 er op staan. Ik heb een aantal oude spellen geïnstalleerd: Simcity 3000, Cossacks Europen Wars, World Cup 98 en Crimson Skies. Behalve Crimson Skies, werkt de spellen niet. Ze starten niet op, ik krijg even eenzwart scherm terwijl hij hoort op te starten en vervolgens keer ik weer terug naar Windows. Ik had deze spellen al op een XP computer draaien, dus aan Windows lijkt het mij niet te liggen. Is het misschien een hardwareprobleem? Ik heb een voorlopig een Hercules 3DProphet 4500 64 MB er in zitten met ST kyor II chipset. Of is het misschien de geluidskaart, de Hercules Fortissimo III 7.1. Alles met de laatste drivers. Voor de rest zit er een Gigabyte GA7VRXP, een Athlon XP 2000+, een Maxtor 60 Gb harde schijf, 256 MB DDRRAM PC2700 en uiteraard een floppydrive, DVDromschijf en een CD-R(W) inzitten. Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Link naar reactie
Je zou eens dit kunnen proberen: - Klik met je rechtermuisknop op het icoon van het prog. - Dan kies je voor Eigenschappen - En dan voor één van de tabbladen die je ziet en die heet: [b:723e6304ed]Compatibiliteit[/b:723e6304ed]. Daar kan je kiezen onder welke modus jet het spel wil laten draaien. Hiervoor zou je kunnen kiezen Windows 98/ME. Hierna zouden de spellen moeten draaien. Ik heb zelf namelijk dit probleem ook gehad en heb het zo opgelost. Veel suc6 alvast
Link naar reactie
Dezelfde vraag over Simcity 3000 heb ik hier reeds in december 2001 geplaatst. Toen kreeg ik massa's reakties van mensen die o.a. Simcity3000 ook niet aan de praat kregen op WindowsXP-home. Dat schijnt ECHT niet te werken. Ook de comptabiliteitsmodus helpt daar niets aan. Een persoon wist te vertellen dat hij Simcity3000 wel aan de praat kreeg onder XP, maar dat was naar mijn mening meer toeval dan wijsheid, want hij beweerden helemaal niets aparts te hebben ingesteld. Zo zijn er nog legio oudere spellen die echt niet werken onder XP; de comptabiliteitsmodus ten spijt. Hierover is al zoveel geschreven in dit forum. De basis waarop WindowsXP draait is ook wezenlijk anders dan de DOS-basis van Windows9x en Me. Het is dus ook weer niet zo verwonderlijk dat veel oude software niet werkt, maar wel enorm vervelend. Binnen 2 weken komt Simcity 4 uit. Die werkt wel onder WindowsXP en heeft heel veel moois en meer nieuwe aspecten. Die ga ik gewoon kopen en genieten maar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...