Ga naar inhoud

notebook wil geen lanverbinding maken


anoniem

Aanbevolen berichten

Gisteren heeft mijn moeder een acer aspire 5439 notebook gekocht. Ik heb deze nu bij me om bv office ,mailadres in mailprogramma te zetten en avast. Over een paar weken krijgt ze draadloos internet. Vanmiddag voor het eerst de notebook aangezet,nadat ik hem vanmorgen had opgeladen. Probleem: de lan-verbinding doet het niet. Notebook heeft het steeds over draadloze netwerken. als ik kies voor nieuwe verbinding of nieuw netwerk instellen moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Ik geef mijn eigen gebruikersnaam en wachtwoord(van ziggo) op en krijg fout6. LAN-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie. Bij actieve netwerken staat: vetgedrukt boven: onbekend netwerk onder openbaar netwerk. / toegangstype: geen internettoegang/verbinding: lan verbinding Op mijn eigen pc deed ik mijn stekker er in en had ik verbinding. Kortom nooit mijn gebruikersnaam hoeven gebruiken. Ik heb thuis bedraad internet van ziggo. Regelmatig zal mn moeder bij mij zijn, daarom is het noodzakelijk dat de verbinding gaat werken. De bedrading is goed. Het is dezelfde draad waarmee ik op mijn eigen pc op internet kan komen en dit bericht kan typen. Ook de internet-instellingen zijn hetzelfde. Kan het evt. aan mcafee internet security suite liggen? deze is standaard op de notebook geinstalleerd.
Link naar reactie
Als je zelf alleen een ziggo modem gebruikt en dus geen combi modem/router of router achter het modem, moet je eerst de lan kabel uit jouw pc halen en dan het modem even uitzetten voor 3 seconden (stekker er uit) en daarna de stroom er weer op. Als je dan de lan kabel in de laptop steekt, zal het werken. Vermoedelijk vind de laptop beschikbare netwerken in de buurt, maar deze zijn niet voor jouw bruikbaar, je hebt immers de sleutel niet. Tevens vermoed ik dat je de internet wizard probeert te gebruiken, deze begint standaard met een Ppoe verbinding en daar zou je gebruikernaam en ww nodig hebben. Maar zo'n verbinding hebt je ook niet. Ziggo is DHCP dynamisch.
Link naar reactie
Bedankt! het werkt ongelooflijk dat het zo simpel kan zijn. nog een vraagje: Ik heb inmiddels voor de pc en laptop ieder een aparte kabel. Ik ben steeds met een tegelijk online. Nu moet ik steeds mijn modem uit het stopcontact halen als ik switch. (en natuurlijk kabel verwisselen) Kan ik hiervoor een goedkope router kopen? of blijft het probleem dan gelijk. Ik overweeg zelf om in de toekomst een laptop te kopen. bedankt.
Link naar reactie
Inderdaad los je het probleem met een (kabel)router op. Let op dat je niet de adsl variant mee krijgt. Ook met de (draadloze)router geldt 1 malig, eerst het modem uit en de lan kabel er uit. dan weer aan zetten en de lan kabel van het modem in de WAN poort van de router, daar dan ook stroom op en de pc's aansluiten op de router. De meeste router staan standaard op dhcp toegewezen (aan de wan kant) en kans dus groot dat het gelijk werkt. Maar goed, anders de handleiding er even bij. Dat is ook van toepassing op eventuele draadloze beveiliging, maar controleer in de instelling of de beveiliging wel aan staat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...