Ga naar inhoud

Welk internet-banksysteem voor anonieme transacties?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil als particulier anoniem kunnen betalen (en evt. ook anoniem geld kunnen ontvangen). Dit bij contacten via internet. 1. Welk internet-banksysteem is daarvoor het meest geschikt? Bijv. Paypal of Ideal, of nog andere banksystemen? 2. Wat zijn de nadelen van die systemen? 3. Kan de ontvanger van mijn geld daarbij mijn naam achterhalen via dat banksysteem? 4. Ik lees dat Paypal gratis is voor particulieren. 5. Hoe kunnen ze dan rendabel werken? 6. Halen ze hun winst bijvoorbeeld alleen uit zakelijke betalingen? 7. Is ook het Ideal banksysteem gratis voor particulieren? 8. Zijn er websites die betrouwbare en objectieve informatie geven over internet-banksystemen voor particulieren?
Link naar reactie
Ik gebruik paypal... maar niet omdat het al of niet anoniem is en het is inderdaad gratis. Ik ben heel tevreden... ik paypal met/via een creditcard... en ben zo dubbel verzekerd voor mijn zendingen... halen geld uit constant ter beschikking hebben van valuta.... ze houden die van ons heel even vast... doen onze banken eigenlijk ook.... en daar verdienen ze mee.... ideal is altijd gratis... je hebt dan alléén internetbankieren van je eigen bank nodig... Zijn beide niet ontworpen voor anoniem betalen maar voor veilig betalen zodat de andere partij geen zicht heeft op de bank of giro gegevens van ons... als we dat niet willen. voor verzending van spullen hebben ze uiteraard wel je adres nodig maar voor betalingen niet...
Link naar reactie
[quote:17c68c48c8="J. de Boer"]Je vraagt om reacties, anders zou ik niet reageren. Maar bij zoiets kan ik me niet aan de gedachte onttrekken van activiteiten die niet helemaal kosjer zijn.[/quote:17c68c48c8] Het is 100% eerlijk. Alleen denk ik dat het verstandig is om bij transacties en contacten via internet wat voorzichtig te zijn met het geven van persoonlijke informatie. Net zoals op een internetforum.
Link naar reactie
Annoniem via een bank kan niet. Ik zou in iedergeval "iemand" die zijn gegevens niet wil delen, niet vertrouwen en er GEEN zaken mee doen. Als het je gaat om betalen. Dan is paypal een goede optie. De ontvanger ziet alleen het e mail adres dat je daar hebt geregistreerd. Maar Paypal moet wel al jouw gegevens hebben, weten en gecontroleerd hebben voordat het account werkt.
Link naar reactie
[quote:f7474c3bdf="outlaw99"]Zijn beide niet ontworpen voor anoniem betalen maar voor veilig betalen zodat de andere partij geen zicht heeft op de bank of giro gegevens van ons... als we dat niet willen.[/quote:f7474c3bdf]Het is me niet duidelijk. 1. Kan ik via Paypal geld betalen, zonder dat de ontvanger mijn naam en adres ziet? 2. Kan ik via Paypal geld ontvangen zonder dat de betaler mijn naam en adres ziet? 3. Waar kan ik hierover informatie lezen?
Link naar reactie
Wanneer ik iets bestel op internet doe ik dat onder een inlogaccountnaam... Mijn betaalgegevens zijn dan alléén bekend bij Paypal. Paypal is een tussenpersoon.. kortom ik betaal via mijn creditcard aan paypal en paypal betaalt voor mij. De verkoper krijgt dan alleen info over de inlogaccountnaam en niet mijn bankgegevens. Uiteraard ontvangt de verkoper wel mijn adresgegevens maar niet via paypal maar via de site waar ik zaken koop... webwinkels ebay marktplaats etc.. Je kunt via paypal ook gewoon geld overmaken vanaf een banknummer en zelf bepalen wát hierbij wordt doorgegeven. De site van Paypal is vrij uitgebreid dus je zal e.e.a. wel terug kunnen vinden daar.. (al zal dat wat tijd kosten..)
Link naar reactie
[quote:a64a50e76f="peterkramer"]Als het je gaat om betalen. Dan is paypal een goede optie. De ontvanger ziet alleen het e mail adres dat je daar hebt geregistreerd.[/quote:a64a50e76f]Maar ik begrijp uit de voorwaarden van Paypal, dat andere Paypal-klanten die ik heb betaald, of die mij proberen te betalen wél mijn naam zien. Klopt dat? Want in de voorwaarden van Paypal staat het volgende: "Als u een geregistreerd PayPal-gebruiker bent, is uw naam, e-mailadres, Skype-id (indien van toepassing), telefoonnummer (indien van toepassing), aanmeldingsdatum, het aantal betalingen dat u heeft ontvangen van gecontroleerde PayPal-gebruikers en of u een gecontroleerde eigenaar bent van een bankrekening, bekendgemaakt aan andere PayPal-klanten aan wie u heeft betaald of die u proberen te betalen via de PayPal-services."
Link naar reactie
Ik ben ook al jaren een tevreden gebruiker van Paypal. Je kunt betalen via een bankrekening of creditcard waar zij het te betalen of te ontvangen bedrag op storten. Voor het ontvangen van geld rekenen ze een kleine provisie, wat dus ook een bron van inkomsten voor ze is. Voor zover ik weet geeft Paypal aan de ontvangende partij alleen je emailadres door.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...