Ga naar inhoud

outlook.archis.nl


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik krijg bij het starten van mijn e-mail steeds de melding dat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord moet geven en die op mijn computer moet bewaren. Dit bericht komt van outlook.archis.nl en ik heb al geprobeerd om door het verwijdeen of venieuwen van bestanden die melding weg rte krijgen, maar dat is niet gelukt. Ik heb al Spybot gebruikt, Ad-Aware SE Personal, maar daarmee heb ik al wel wat kunnen vewijderen, maar de melding is niet verdwenen. Dit is spyware denk ik of een virus. Maar het bestand waar het in moet zitten, kan ik dus niet vinden. Wie weet hier iets van? Ik werk met Windows 2000 prof. Het e-mail programma is Eudora 5.2. Bij mijn Lan-instellingen vind ik ook Odyssey Network Agent. Dat ken ik niet en ik kan het ook niet verwijderen. Ook mijn Lan-aansluiting zelf kan ik niet verwijderen om hem eventueel opnieuw te installeren. Gerda
Link naar reactie
Ik krijg de indruk dat je bij het starten van je Email-cliënt probeert verbinding te leggen met de outlookserver van archis.nl (en dat is de Rijksdienst voor Oudheidkundig Bodemonderzoek) Zonder gebruikersnaam en wachtwoord kom je daat natuurlijk niet binnen. Welk Emailprogramma gebruik je en hoe start je dat op? Als je gewoon op een pictogram op je bureaublad klikt zou ik eerst eens kijken waar dat naar verwijst (rechtsklikken, eigenschappen. Wat staat daar? Dan Odyssey Network Agent. Dat is waarschijnlijk ook geen spyware, maar een cliënt voor fraadloze netwerkverbindingen. Heb je een draadloos netwerk? (of gebruik je er soms een?)
Link naar reactie
Ik werk met Eudora 5.2. Dat is een oud programma dat niet in het register is opgenomen. Ik start dat gewoon door Eudora.exe te kiezen. Dat kan via een snelkoppeling of gewoon rechstreeks vanuit Verkenner. Steeds als ik net een nieuwe installatie heb gedaan is de popup even weg en daarna komt hij weer. Ik werk verder nog met Windows 2000 prof en ik heb inderdaad een draadloos netwerk. Gerda
Link naar reactie
Windows 2000 heb ik hier ook op mijn laptop staan (Engels), maar het is erg lang geleden dat ik Eudora heb gebruikt. Ik kan dus geen instellingen nakijken. Omdat de boodschap even weg is en daarna weer terugkomt zou je denken dat het met een van je e-mails te maken heeft. Kijk eens of de url 'outlook.archis.nl' in een van je mails -of de bijlagen daarvan voorkomt. De instellingen van eudora worden bijgehouden in het eudora.ini-file. Dat kun je gewoon in kladblok openen. Staat daar ergens outlook.archis.nl in? Kijk ook even naar de entry 'OfflineLinkAction' Als je ooit op een link hebt geklikt terwijl je offline was (of eudora denkt dat je dat gedaan hebt) en achter 'OfflineLinkAction' staat een 1 zal het de link alsnog proberen te openen als je weer online bent. Als je die een in een 0 veranderd vraagt hij of hij moet openen en kun je aangeven dat je dat niet wilt. Je kunt trouwens de eudora.ini-file resetten door ctrl-shift ingedrukt te houden terwijl je in eudora op 'options' in het menu 'tools' klikt.(De instellingen van je accounts worden niet gewijzigd) Tenslotte kun je je computer eens doorzoeken op files die de tekst 'outlook.archis.nl' bevatten. De verwijzing moet tenslotte ergens vandaan komen.
Link naar reactie
Ja, ik heb inderdaad een e-mail gevonden met archis.nl als adres. Ikheb nu gemerkt dat elke keer als ik zo'n e-mail opende die melding kwam. Ik heb nu weer een schone Eudora genomen en erop gelet dat ik die mail niet meer opende en nu is het over. Bij een proef met een andere installatie ging het meteen fout. De e-mailwisseling vond plaats na een onderhandeling via marktplaats. Het is dus eigenlijk geen virus, maar gewoon een verkeerde link in de e-mail denk ik. Maar ik ben er vanaf. Heel erg bedankt. Gerda
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...