anoniem Geplaatst: 2 december 2007 Delen Geplaatst: 2 december 2007 Hallo, Wij hebben hier thuis een Orange-lite abonnement en daar betalen we 20€ voor. We moeten voor de telefoon ook betalen aan KPN wat ongeveer+telefoonrekening 50€ is. Nu zag ik bij de breedbandwinkel internet+bellen van allice en daar stond dit bij: Dag en nacht onbeperkt bellen naar alle Nederlandse vaste telefoonnummers zonder starttarief (m.u.v. servicenummers)! Het totaalbedrag is inclusief uw belkosten en u heeft geen kosten meer aan een vast [b:97d2a8738f]telefonie abonnement.[/b:97d2a8738f] U behoudt gewoon uw huidige telefoonnummer! Betekend dit dan dat we de KPN telefoon af kunnen zeggen en dat we dan alleen de prijs van allice hoeven te betalen: € 29,90 Overigens is Allice ook nog eens stukken sneller dan de verbinding die we nu hebben. Als dit niet het geval is, is er dan nog een goedkopere+betere oplossing dan wat we nu hebben? :lol: Ik hoor het graag! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2007 hoi, veel providers die ook telefonie erbij verkopen, hoeft je inderdaad geen kpn kosten meer te betalen. en inderdaad alle kosten inclusief starttarief zijn inclusief bij alice. ook je nummer kan je meenemen, zie geen reden waarom het niet te doen. ( behalve als alice een slechte provider is maar daar heb ik geen ervaring mee, maar daar zal op dit forum vast wel meer over staan.) succes Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2007 Hallo, Ik heb gelezen dat je bij alice een modem krijg waar maar 1PC op is aan te sluiten en je verders niks kan veranderen in die modem zoals poorten etc. Maar orange heeft ook telefoon+internet en aangezien we al bij orange zitten is het waarschijnlijk makkelijker overstappen. Ook krijg je er een livebox bij waar wel meer PC's op aan te sluiten zijn en je poorten mee kan openen. Dus blijven we waarschijnlijk bij orange maar zeggen we dan telefonie van KPN op. :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2007 Wat ik me eigenlijk afvraag is: op de livebox kan je 2pc's aansluiten. Maar ik heb 3 pc's hier in huis :roll: :P Is het mogelijk om mijn speedtouch 510i die ik nu gebruik op mijn livebox te zetten zodat ik daar weer computers in kan doen? Of moet ik dan een splitter hebben? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2007 Houd er rekening mee dat Alice niet overal te verkrijgen is, bij ons in de regio lukt het nog niet, dus als ze een postcodecheck hebben........ :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2007 hoi, ik lees inderdaad dat je bij alice alleen een paar poorten kan forwarden en niet veel meer eigenlijk. en over die 1 pc aansluiten, je kan altijd een router voor 2 of 3 tientjes kopen zodat je al je pc's erop aan kan sluiten. en over orange, die livebox, daar krijg je draadloze adapeter bij, dus kan je gewoon alles erop aansluiten. of je je speedtouch als router kan gebruiken, zou ik niet weten eerlijk gezegd, zie niet in waarom niet, maar duft het niet te garanderen. maar je kan altijd nog een extra router achter die livebox zetten natuurlijk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2007 ik dacht laatst ook evben snel een routertje te plaatsen achter een box van een kabelaar die alleen maar bedrade modems weggeeft, en draadloze routers los bij te kopen a raison van bijna 90 euro! nou, wat ze daar in hun apparatuur rommelen voordat ze het naar je toesturen weet ik niet, maar met drie prima routertjes kreeg ik niets voor mekaar. en met het uiteindelijk bij de kabelaar duur gekochte ´eigen merk routertje´ wilde het het wel lukken.... ik bedoel maar: die alicia moet ook ergens haar geld vandaan halen..... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2007 Ja, veel van die dingen over gelezen.. En we wilde net dus orange+bellen bestellen met de livebox blijkt het niet te kunnen omdat we een isdn lijn hebben -_- grrrrrr... Nu is het dan eindelijk voor elkaar! :lol: Internet+bellen 20Mb van Telfort! meteen een mooie brief erbij gekregen om orange op te zeggen en kon het nummer behouden en KPN werd automatisch afgezegd! Toppie lijkt me zo! :P nu maar afwachten :roll: :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2007 Ik heb orange 20Mbit (max van 1300KB haalbaar) en ik heb er gewoon een WLAN router aan hangen, porten enzo is allemaal te regelen via de browser. Enig nadeel is dat je totaal geen info krijgt over hoe dat ding werkt, alleen de meest simpele dingen worden uitgelegd (in de zin van hoe sluit je compu aan). Dingen als port forwarding, aanpassen van de firewall instellingen, DHCP moet je allemaal zelf uitzoeken. En je krijgt ook nul terug als je daarover vragen gaat stellen aan de online helpdesk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2007 Weet niet waar je woont, maar wij hebben upclive van UPC. In totaal 45 eurie. Dat is dan wel voor telefoon, internet en digitiale tv. Waarschijnlijk niet het goedkoopste wat je kan krijgen, maar wel alles in 1 en tot nu toe ben ik er erg tevreden over. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2008 Betrouwbare informatie over kwaliteit en prijzen van internetproviders kun je vinden in het conputertijdschrift dat wordt uitgegeven door de Consumentenbond. Je kunt je bij de Consumentenbond ook abonneren op een betaald informatie-abonnement via internet. Ik kan je dat aanraden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2008 Je hoort veel spookverhalen over providers kijk eens naar het forum op Gathering of Tweakers daar zijn veel verhalen van mensen. Veel voorkomende klachten zijn dat het administratief verkeerd gaat, dat mensen lang moeten wachten en allerlei zaken die mis gaan. Consumentenbond is leuk om te vergelijken maar niet zaligmakend. Ik hoor liever van mensen die praktijk ervaringen hebben over providers. Ik heb XS4ALL maar wil ook via VOIP gaan bellen. XS4ALL is erg betrouwbaar maar erg duur dus ik ben nog aan het kijken wat ik wil. Over Abel heb ik hele slechte verhalen gehoord. Van Orange wordt ik ook niet vrolijk van, collega heeft het ook aangevraagd maar dit duurt allemaal tergend langzaam. Telfort hoor ik wisselende verhalen over en is niet al te duur. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2008 Tisk tisk tisk, gaan we oude topics bumpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2008 [quote:0a61a5b35b="Drewster"]Tisk tisk tisk, gaan we oude topics bumpen?[/quote:0a61a5b35b] Tja ik zie nu pas dat het een heel oud topic is. Ik zie ook dat vriend Henk een hele lading aan oude topics omhoog gewerkt heeft. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen