anoniem Geplaatst: 21 november 2007 Delen Geplaatst: 21 november 2007 wij gaan binnenkort verhuizen, en willen dus natuurlijk op het nieuwe adres ook internet, daarnaast gaan wij op de ruimte behoorlijk achteruit, en is er eigenlij kgeen plaats meer voor twee pc's in de hut. dus mijn ouders zouden dan graag een Laptop erbij willen hebben. nu las ik dat Tele2 een actie heeft voor 39,95 p/mnd en daar bieden ze internet aan voor 10mb/s maar nu vroeg ik mij af, wij hebben op het moment "de oude" "chello classic en dat is 8mbit down en 1 mbit up dus in werkelijkheid download ik met het huidige internetpakket 1mb/sec (ong) is die van tele2 dan ook daadwerkelijk 10x zo snel (zoals het dus in eerste instantie doet vermoeden) of moet ik dat ook lezen als 10mbit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2007 De b staat voor bits, de B voor bytes (8 bits). Je zegt dat de oude 8mbps is, zal wel 8Mbps zijn (milli vs. Mega). De nieuwe is 10mbps, wat dus wel weer 10Mbps zal zijn. Het nieuwe abonnement is dus theoretisch 10/8x zo snel, oftewel 25% sneller dan je oude. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2007 het is niet zo dat je 10mb/s download zoals in de actie staat omschreven? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2007 10 millibit per seconde? ;-) 10MBps = 80Mbps, en dergelijke adsl verbindingen bestaan niet. Het snelste is nu 24Mbps met adsl2+, maar dat wordt in de praktijk nooit gehaald. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2007 dat verwachtte ik al.. maar is dit dan niet misleidende reclame? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2007 Waarom? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2007 omdat sommige mensen die daar absoluut niet in thuis zijn, denken dat ze 10MB/sec downloaden, dus het om die reden nemen en als ze het dan hebben zien ze dat ze met ong iets meer als 1MB/sec maar kunnen downloaden Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2007 Het is algemeen gebruik dat het in mbit per seconde wordt aangegeven, alle providers doen het op deze manier. Lijkt me dus geen sprake van misleiding, hoogstens dat mensen die zich er niet in verdiepen denken dat ze veel sneller downloaden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2007 Er is maar één provider die duidelijk aangeeft dat ze in Mbit/s adverteren, en dat is Alice. Die geven in hun reclame aan, met 20 Mbit/s, terwijl álle anderen het met 20 MB/s doen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen