Ga naar inhoud

Werkt outlook op ander ip adres?

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb hier microsoft outlook. Nu gaat deze pc tijdelijk naar een andere stad ivm tijdelijk appartement. Allemaal niet boeiend maar nu vroeg ik mij af of outlook ook in verbinding staat met je ip adres of met je eigen internet aanbieder. Outlook is namelijk ingesteld met gebruikersnaam etc van @home en de pc gaat naar een internet verbinding van casema provider. Nu kan ik wel mails versturen via mijn hotmail ofzo maar er komt veel belangrijke email via mijn outlook. Anders heb ik een probleem.
Link naar reactie
Je kunt gewoon je @home email "ophalen" vanaf een andere lokatie en dat hoeft dan niet perse een @home aansluiting te zijn. Voor versturen ligt het iets anders. Als je op de andere lokaktie NIET met een @home verbinding internet, moet je in outlook de smtp server aanpassen. Je vraagt dan aan degene waar je verblijft wat de smtp is en vult die in (extra, accounts, account wijzigen, uitgaande (smtp) mail server) Controleer tevens toch even je pop3 server. @home liet/laat klanten daar nogal eens alleen "mail" (zonder " ) invullen. Verander dit dan naar mail.home.nl
Link naar reactie
@peterkramer al vast bedankt ik probeer het meteen uit als ik internet aan de gang krijg. ---- Nou de pc is van gilze naar breda verhuist. Alleen internet krijg ik niet aan de praat. Ik heb een netwerkkabel die in de laptop wel werkt op de pc aangesloten. Als ik de netwerk kabel er in stop dan zie ik in het kleine computertje onder in de balk: *Snelheid 10Mbps dat moet normaal 100+ zijn *Status: beperkte tot geen verbindings mogelijkheden. Als ik het ipadres wil vernieuwen: *het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: Het ip adres vernieuwen..... Neem contackt op met de beheerder van het netwerk. ------------ Oke wat moet ik hier mee? Moet ik instellingen van casema in de netwerk verbindingen zetten? Inpreciepe moet het toch gewoon werken? Ik bedoel elk laptop werkt op elke netwerk verbinding maar deze pc zou dat niet... Iemand?
Link naar reactie
MMM, Net een netwerkkaartje uit een pentium 2 getrokken en deze erin gezet. Nu werkt het wel. Het zal wel, voorlopig laat ik er dat kaartje er maar in zitten. Mischien is de netwerkkaart op het mobo van slag door het vervoeren. :D De tips werkte overgens niet. Ik ga nu maar mijn mail proberen. :D ----- Meteen maar een mx518 muis gekocht, uit frustratie mijn oude 350wl trust muis vernielt. Rommelen met hardware vind ik leuk maar ik haat gedonder met drivers en software.
Link naar reactie
Ik heb pop3 veranderd van mail naar: mail.home.nl En kan nu inderdaad mijn mail binnen halen. Voor versturen moet ik dus de smtp van hier weten? Dat wordt lastig denk ik want buiten inloggegevens van de casema hier heb ik geen info over de smtp van hier. Is dat niet een standaard iets wat elke casema gebruiker hanteert? In elk geval alvast bedankt. Mail binnen halen is toch het belangrijkste.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...