anoniem Geplaatst: 17 oktober 2007 Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 Vraag: Ik woon in een studentenhuis waar de huisbaas een heeeeele rare aansluiting heeft gemaakt, althans... Het zit als volgt: uit de muur komt een 2 aderige telefoondraad (rood/blauw) en aan de andere kant zit een 8-aderige draad met netwerkstekker eraan. Aangezien er 4 bewoners zijn hangen er 4 van deze laatstgenoemde draden. Nu moeten wij er volgens de huisbaas een kastje tussen maken, zodat de telefoondraad en de 8-aderige draad worden verbonden. Uiteraard is het vreemd dat er een 8-aderige draad hangt, aangezien je tot de modem maar 4-aderig gebruikt en vanaf je modem pas 8-aderig gebruikt richting je computer. Nou ben ik vandaag langs een computerspeciaalzaak gegaan om te vragen om een dergelijke aansluiting tussen de 2-aderige telefoondraad en de 8-aderige netwerkdraad. De beste man vertelde mij nog nooit van zo'n aansluiting of verbinding te hebben gehoord. Weet iemand van jullie hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt. Groeten, Nathan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 Voor een ADSL aansluiting moet je een splitter hebben. Deze komt in jouw geval in de twee-aderige kabel. Mits daarvoor geen andere telefoons zijn aangesloten. Vanaf die splitter leg je een kabel naar je ADSL modem. Als je het modem van de provider krijgt, zou daar ook een splitter bij moeten zitten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen