Ga naar inhoud

trustedinstaller omzeilen?


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb 2 schijven op mijn computer, op de E schijf staan programma files en windows bestanden die niet gebruikt worden nou wil ik deze dus verwijderen om ruimte te hebben op de e schijf, nou krijg ik dus constant de melding u heeft de machtiging niet gekregen van trusted installer, nou heb ik al geprobeerd die machtiging te krijgen via het tablad beveiling, nou geeft hij het vakje om aan te vinken speciale machtigen niet vrij. take ownership werkt dus ook niet. het enige wat ik dus wil is de e schijf leeg maken van al die programmas, alleen mijn persoonlijke mappen behouden.
Link naar reactie
Waanom je sommige mappen of bestanden niet zomaar kunt verwijderen, dat is omdat je in zo'n geval geen "eigenaar" bent van zo'n map of bestand, zelfs niet als Administrator. Dit zal met name het geval zijn bij besturingssysteem-mappen en -bestanden. De eigenaar is dan "TrustedInstaller". . In principe is dit per map en per bestand te veranderen door een "Take Ownership" uit te voeren. Zie bijvoorbeeld: http://helpdeskgeek.com/windows-7/windows-7-how-to-delete-files-protected-by-trustedinstaller/ . http://www.tipandtrick.net/how-to-take-ownership-and-full-control-permissions-of-files-and-folders-in-vista/
Link naar reactie
Verwijderen van onverwijderbare bestanden kan heel eenvoudig. Toch is er een 'maar'! Zolang het bestanden zijn die Windows zelf niet nodig heeft. Haal je bestanden weg die Windows nodig heeft om te kunnen werken, dan start Windows straks helemaal niet meer op en heb je echt een probleem. Als je dat heel goed begrijpt maak je een live-cd van Linux Mint en start je de computer daarmee op. Vanaf dat punt heb je de vrijheid om ALLE bestanden op AL je schijven te verwijderen of veilig te stellen naar een USB-stick of externe HDD! Maar denk er aan waar ik mee begon! Het is namelijk jouw eigen risico om deze werkwijze aan te nemen. Deze methode zou je alleen moeten gebruiken als je weet waarmee je bezig bent.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...