anoniem Geplaatst: 21 september 2007 Delen Geplaatst: 21 september 2007 Op de zaak gebruiken wij Outlook. Nu wil ik vanuit thuis kunnen zien of er nieuwe mail in mijn inbox (op de zaak) is. Kan dat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2007 [quote:9de50c7b49="brmbrbrt"]Op de zaak gebruiken wij Outlook. Nu wil ik vanuit thuis kunnen zien of er nieuwe mail in mijn inbox (op de zaak) is. Kan dat?[/quote:9de50c7b49]Als je vanuit thuis kunt inloggen op het netwerk (via vpn) kan het. En anders als systeembeheer webmail beschikbaar stelt. Ik denk dat je in beide gevallen bij systeembeheer / de helpdesk moet vragen wat de mogelijkheden zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2007 Je kunt toch ook op je werk instellen (dat als je er niet bent) dat de mail naar jouw privemail adres wordt doorgestuurd en het orgineel op de server op je werk laat staan. Kun je thuis alles bekijken. Of door laten sturen naar een hotmail of gmail adres, kun je de mails wereldwijd bekijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2007 Het doorsturen van bedrijfsemail naar je eigen email is niet echt een verstandig oplossing. Denk dat de meeste bazen er niet blij dat jij gevoelig bedrijfsinformatie zomaar een beetje de wijde wereld in stuurt en iedere willekeurige persoon deze gegevens zomaar kan opvragen. Verstandiger is idd om owa (Outlook Web Access) te gebruiken. Dit kan je namelijk beveiligen met SSL. Dit zal echter de IT afdeling voor jou moeten regelen. Een andere oplossing is Outlook over HTTPS. Hiermee kan je email ophalen over een beveiligde HTTP verbinding, zonder dat je vpn nodig hebt. Enige nadeel hiervan is dat je computer thuis lid moet zijn van het domain op je werk. Dit is dus alleen handig als je bijvoorbeeld een laptop van de zaak hebt. Ook dit dient echter weer geregeld te zijn door je IT Afdeling. Mijn mening is dat als jou baas wil dat je email thuis leest, dan dient hij er voor te zorgen dat je de juiste middelen hiervoor krijgt. Wees voorzichtig met zelf oplossingen te bedenken en lees eerst goed na wat de regels zijn binnen het bedrijf waar je werkt, anders mag je misschien straks opzoek naar een andere werkgever. Wij bieden alle oplossingen (vpn, owa, outlook over https). OWA is wel de meest handig oplossing. Werkt namelijk overal waar je internet toegang hebt. Beste oplossing voor jou : leg de vraag neer bij de helpdesk en kijk wat ze als antwoord geven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2007 [quote:b9602f9dab="Phaldmmor"]Een andere oplossing is Outlook over HTTPS. Hiermee kan je email ophalen over een beveiligde HTTP verbinding, zonder dat je vpn nodig hebt. Enige nadeel hiervan is dat je computer thuis lid moet zijn van het domain op je werk.[/quote:b9602f9dab] De computer thuis hoeft geen lid te zijn van het domein op het werk. Je kan namelijk gewoon Outlook instellen voor de Exchange server op kantoor en iedere keer als Outlook start, zal er gevraagd worden om de gebruikersnaam en wachtwoord van het netwerk op kantoor. Bovenstaande oplossingen zijn overigens ook alleen van toepassing als er een Exchange server draait op kantoor. Dit kan ik echter niet uit de vraag van de TS halen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2007 [quote:516a61aa45="Leo S"] Bovenstaande oplossingen zijn overigens ook alleen van toepassing als er een Exchange server draait op kantoor. Dit kan ik echter niet uit de vraag van de TS halen...[/quote:516a61aa45] Daarom kan hij deze vraag ook beter stellen aan de IT club van zijn bedrijf dan op dit soort forums. :? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen