anoniem Geplaatst: 21 september 2007 Delen Geplaatst: 21 september 2007 Multikabel bied in het power abbonnement. (12000 Kbit/s downl. en 1500 Kbits/s) Nu heb ik een router van Belkin 10/100 welke een 3 jaar oud is nl de F5D5203-4. Een bedraad netwerk dus. Ik krijg de snelheid die multikabel mij geeft zonder router wel maar met router er tussen niet gerealiseerd. De ondersteuning van Belkin geeft als oplossing / uitleg het onderstaande door. De maximale snelheid van het apparaat is 4,5 Mbit/seconde. De snelheid van uw provider is 12000 Kbit/seconde, wat gelijk is aan 12 Mbit/seconde Klopt dit? (qua snelheids uitleg dan). Gr.Henk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2007 Ja, dat klopt als een bus. 12000 kilobit is hetzelfde als 12 megabit Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2007 Ok da's duidelijk. Dus op zoek naar een router die wel deze snelheid ondersteund. Kom ik dan aan een Gigabit router vast te zitten? Of zijn er nog andere mogelijkheden. Niet dat dit erg is maar ik las een stukje over de WRT350N van linksys en deze lijkt me wel wat daar je ern een externe HD aan kunt hangen met een usb 2.0 aansluiting. Gr.Henk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2007 Gigabit is weer een beetje overdreven, 1 gigabit is hetzelfde als 1000 megabit. Een normale internetverbinding voor thuis zal niet zo snel zijn, dus qua doorvoersnelheid van je router heb je geen gigabit nodig. Je hebt het er echter over dat je op het door jou genoemde type een harde schijf aan kan sluiten. Misschien heeft de fabrikant gedacht dat het dan handig zou zijn om de LAN-interface van de router te voorzien van een gigabit-aansluiting, maar je PC moet uiteraard ook een gigabit-aansluiting hebben (de snelheid is anders gewoon nog 100 Mbit) en de doorvoersnelheid van USB 2.0 haalt de 1 gigabit ook bij lange na niet.... Ik zie dus niet de noodzaak van gigabit snelheden in routers voor thuisgebruik. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2007 Ok Mijn Pc heeft overigens wel een Gbit aansluiting dus das niet zo'n probleem. Maar heb je een suggestie wat betreft een vervangende router? Niet al te ingewikkeld model en een duidelijke webinterface. Gr Henk Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen