Ga naar inhoud

Wisselend snelheid internetverbinding

anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Tot voor kort had ik weinig te klagen, goede aansluiting prima verbinding met 1 PC vaste PC met kabel via Speedtouch en 1 laptop in een netwerkje (draadloos ) via ASUS 500WLg... (ADSL-Lite via KPN ) Op dit moment wisselt de snelheid op de laptop dramatisch van min. 5 Mbps tot zo´n 54 Mbps en/of valt soms helemaal weg en is dan ook niet snel meer te herstellen. Via de troubleshooter van ASUS, die het weidt aan de SSID aansluiting zou ik een en ander opnieuw moeten configureren. Indien ik echter een paar maal op SEARCH klik, heb ik kans dat de bestaande instellingen zich toch weer herstellen ??? maar de wisselende snelheid en de enorme traagheid blijft. Vraag : de speedtouch is zo´n jaar of 5 oud ? - maar de vaste computer werkt prima en met een goede snelheid De wireless router is zo´n jaar of 3 oud ?? Versleten ? Ik heb op advies uit eerdere berichten via dit Forum al gedownload TCPOptimizer.exe maar nog niet met geweldig resultaat.. Voor suggesties, waaraan e.e.a. mogelijk kan liggen houd ik mij aanbevolen. vr. groet Henk
Link naar reactie
Neen Derk, Dat is het enige, dat nog niet is gedaan - ben eerlijk gezegd een beetje huiverig. ten tweede heb ik zojuist de laptop met vaste kabel op de router aangesloten en de snelheid is dan alleszins redelijk. Alhoewel ik mijn bedenkingen heb tegen de vermelding bij de icoontjes m.b.t. de snelheid. Bij vaste verbinding 100 Mbps en via Asus WL100g Adapter wisselend van zoals gezegd van 5 tot 54 Mbps ( naar mijn idee het maximum van deze router ?? Het probleem zit ´m dan toch in het draadloze gedeelte ? Ik heb geprobeerd de firmware te downloaden van ASUS, maar stuit dan weer op allerelei andere problemen, zoals het niet herkennen van het IP-adres - Alleen wordt nergens aangegeven waar ik dat kan vermelden. Als laatste zal ik wèl moeten resetten, maar ik wacht nog even gr. Henk
Link naar reactie
Derk, Voor zover je dit leest en anders voor de andere belangstellenden: Met gepaste tegenzin heb ik uiteindelijk toch besloten om de ASUS router te resetten - hetgeen mij achteraf toch best wel meeviel. Het resetten heeft helaas niet tot het gewenste resultaat geleid, maar er uiteindelijk [b:47777838a7]wèl[/b:47777838a7] toe bijgedragen. Bij het beveiligen van de router met een WEP encryptie heb je n.l. de mogelijkheid om o.a. SSID te veranderen van default in b.v. Jantje65 [b:47777838a7]Daarna kun je bij "ASUS" de channel wijzigen i.p.v. "Auto" naar bijvoorbeeld " 1 tm 13" .Ik heb toen voor kanaal 5 gekozen.[/b:47777838a7] Hetgeen mij was aangeraden om bijvoorbeeld de buren te ontwijken, die op dezelfde frequentie aan het werk zijn - Voor hoe lang weet ik niet, maar ik heb weer een "TOP-verbinding" en/of dit altijd de remedie is weet ik niet, maar ik wilde het toch even kwijt. vr. groet Henk[b:47777838a7][/b:47777838a7]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...