Ga naar inhoud

Default Gateway probleem!!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo sinds pas ben ik verhuist en toen ik mijn computer wou aansluiten op mijn vader's internet van @home deed hij niets en zegt dat hij geen verbinding kan maken. als ik ipconfig in type in het dos venstertje wil hij de default gateway niet vinden.. het gewone ip adress en die andere "??" wel maar de default gateway niet. hoe kan dit komen? kan iemand mij hierbij helpen? btw: in linux (mandriva) deed hij het ook niet bij mij hier dus heb er windows op gedaan maar doet het nog steeds niet.) als ik op herstellen van de verbinding klik zegt hij dat ik geen ip adres kan krijgen toegewezen.
Link naar reactie
ik vermoed een van de volgende dingen: de verhuizing heeft het netwerkkaartje losgetrild: kijk eens configuratiescherm - systeem - apparaatbeheer - netwerkadapters: staat waarschijnlijk een geel uitroepteken bij? de router/modem van je pa: - moet worden ingesteld op toelaten van jouw pc - gebruik je de goede kabel voor dat modem/router?
Link naar reactie
Ik weet niet of de modems van @home zich binden aan een MAC-adres, anders zal je deze moeten spoofen in je router. Je zal de interfaces moeten configureren op de router en wat ip-instellingen moeten doen aan je netwerkkant...Als dit allemaal vreemd in de oren klinkt, kan je het beste iemand erbij roepen met verstand van zaken....
Link naar reactie
Sluit de router aan, geef de netwerkkaart aan de kant van de modem een juist adres/gateway en dns, geef de netwerkkaart aan de kant van je netwerk een goed adres, configureer eventueel een dhcp server, configureer je clients... Zoiets....???? Wat jij wilt is een netwerkje aanleggen, dat leg je niet "even" in een paar stapjes uit, dat is van teveel situaties afhankelijk.
Link naar reactie
Van @Home heb je een computernaam gekregen welke nu is ingesteld op de pc van je vader. Op basis hiervan wordt je ip-adres toegekend door @home. Je moet er voor zorgen dat je router die naam krijgt. Hoe je een hostname kan toekennen aan je router zou in de handleiding van het apparaat moeten staan. Je vader's pc moet een andere naam krijgen. Als je router DHCP ondersteunt moet je er voor zorgen dat jullie computers ingesteld staan op "Automatisch een ip-adres laten toewijzen". Als het goed is staat je die instelling op je vader's pc al zo ingesteld.
Link naar reactie
[quote:70660c771b="marcoluten.com"]hoe kan ik instellen in mijn router om die naam te veranderen? want ik heb wel een handelding enzo maar er staat dus niet in hoe ik die naam moet veranderen. :| ik heb een Conceptronic C100BRS4H router gekocht.[/quote:70660c771b] Vreemd, als ik in de manual kijk, zie ik dat je onder "3.ip address info" de hostnaam en het macadres kan ingeven .... (eerste hit van Google als ik zoek met "manual Conceptronic C100BRS4H")
Link naar reactie
Misschien moet je vertellen wat niet lukt. Kom je niet op je router? In de handleiding staat precies hoe je deze benaderen moet. Lukt het je niet om het allemaal op elkaar aan te sluiten? Met andere woorden: hoe ver ben je? www.home.nl [i:5efbc11e71]Installatie door monteur Laat u @Home liever installeren door een monteur, dan zijn dit de tarieven: Basisinstallatie € 49 Volledige installatie internet € 89 Draadloze installatie internet (compleet) € 169 Draadloze installatie internet (excl. materiaal) € 79 Extra computer draadloos aansluiten (incl. materiaal) € 69 [/i:5efbc11e71]
Link naar reactie
nou zie.. Ik heb de router aangesloten en de pc's er op aangesloten.. dan komt er op elke pc (pc1 & pc2) in het verbindingsicoontje in de menubalk een geel uitroepteken te staan. verder dan dit weet ik nit wat ik moet doen om op alle 2 pc's verbinding te maken met het internet van @home. kan iemand mij dus stap voor stap helpen dit te maken?
Link naar reactie
[quote:64247035b8="marcoluten.com"]nou zie.. Ik heb de router aangesloten en de pc's er op aangesloten.. dan komt er op elke pc (pc1 & pc2) in het verbindingsicoontje in de menubalk een geel uitroepteken te staan. verder dan dit weet ik nit wat ik moet doen om op alle 2 pc's verbinding te maken met het internet van @home. kan iemand mij dus stap voor stap helpen dit te maken?[/quote:64247035b8] Het gele uitroeptekentje, betekend dat je pc's geen ipadres van een dhcp-server krijgen. Dit moet je configureren op je router...Hoe dat moet staat beschreven in de handleiding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...