anoniem Geplaatst: 2 september 2007 Delen Geplaatst: 2 september 2007 Hallo sinds pas ben ik verhuist en toen ik mijn computer wou aansluiten op mijn vader's internet van @home deed hij niets en zegt dat hij geen verbinding kan maken. als ik ipconfig in type in het dos venstertje wil hij de default gateway niet vinden.. het gewone ip adress en die andere "??" wel maar de default gateway niet. hoe kan dit komen? kan iemand mij hierbij helpen? btw: in linux (mandriva) deed hij het ook niet bij mij hier dus heb er windows op gedaan maar doet het nog steeds niet.) als ik op herstellen van de verbinding klik zegt hij dat ik geen ip adres kan krijgen toegewezen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2007 ik vermoed een van de volgende dingen: de verhuizing heeft het netwerkkaartje losgetrild: kijk eens configuratiescherm - systeem - apparaatbeheer - netwerkadapters: staat waarschijnlijk een geel uitroepteken bij? de router/modem van je pa: - moet worden ingesteld op toelaten van jouw pc - gebruik je de goede kabel voor dat modem/router? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2007 hoe kan ik dat instellen dan? ik heb een hub tussen de pc's en de modem.. dus: Modem --> Hub --> PC1 --> PC2. er staat wel een geel uitroepteken ja in het icoontje onder in de menubalk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2007 Het modem van @home geeft maar aan 1 pc internet. Je zult de switch moeten vervangen voor een router (daar moet ook je pa's pc dat aan gekoppelt worden. Dus: modem -> router -> pc's Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2007 dus ik moet een router kopen? gewoon een 10/100 is het best toch voor een adsl verbinding? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2007 ik bestel deze wel: http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=O1SU04&showTechData=true Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 ok ik heb een 10/100 Router gekocht en is ook al aangesloten. nu ik de pc's opstart doen ze het alle 2 niet.. dus kunnen nu alle 2 pc's geen default/standaard gatway vinden.. hoe komt dit? can anyone help me? groetjes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 Ik weet niet of de modems van @home zich binden aan een MAC-adres, anders zal je deze moeten spoofen in je router. Je zal de interfaces moeten configureren op de router en wat ip-instellingen moeten doen aan je netwerkkant...Als dit allemaal vreemd in de oren klinkt, kan je het beste iemand erbij roepen met verstand van zaken.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 klopt is inderdaad vreemd in de oren.. kan iemand mij helpen dit voor elkaar te maken? ik weet wel wat van computers af maar dit soort dingen niet echt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 Is er geen aanmeldpagina vd provider. Als je een nieuw pc koopt zonder router heb je dat ook.... dus even de handleiding van het modem bestuderen hoe je ook al weer de eerste keer aan moest melden. Mac adres anders naar de helpdesk sturen of ze hem registreren willen... Of klonen (google wijst de weg) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 ik krijg dit gedoe dus echt niet voor elkaar he.. als iemand mij nou even stap voor stap helpt om hem zelf te installeren enz enz.. of iemand me nou kan vertellen (stap voor stap) wat ik moet doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 Sluit de router aan, geef de netwerkkaart aan de kant van de modem een juist adres/gateway en dns, geef de netwerkkaart aan de kant van je netwerk een goed adres, configureer eventueel een dhcp server, configureer je clients... Zoiets....???? Wat jij wilt is een netwerkje aanleggen, dat leg je niet "even" in een paar stapjes uit, dat is van teveel situaties afhankelijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 Van @Home heb je een computernaam gekregen welke nu is ingesteld op de pc van je vader. Op basis hiervan wordt je ip-adres toegekend door @home. Je moet er voor zorgen dat je router die naam krijgt. Hoe je een hostname kan toekennen aan je router zou in de handleiding van het apparaat moeten staan. Je vader's pc moet een andere naam krijgen. Als je router DHCP ondersteunt moet je er voor zorgen dat jullie computers ingesteld staan op "Automatisch een ip-adres laten toewijzen". Als het goed is staat je die instelling op je vader's pc al zo ingesteld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2007 hoe kan ik instellen in mijn router om die naam te veranderen? want ik heb wel een handelding enzo maar er staat dus niet in hoe ik die naam moet veranderen. :| ik heb een Conceptronic C100BRS4H router gekocht. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2007 [quote:70660c771b="marcoluten.com"]hoe kan ik instellen in mijn router om die naam te veranderen? want ik heb wel een handelding enzo maar er staat dus niet in hoe ik die naam moet veranderen. :| ik heb een Conceptronic C100BRS4H router gekocht.[/quote:70660c771b] Vreemd, als ik in de manual kijk, zie ik dat je onder "3.ip address info" de hostnaam en het macadres kan ingeven .... (eerste hit van Google als ik zoek met "manual Conceptronic C100BRS4H") Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2007 Zijn er ook installateurs bij @home... zoja hoeveel kost zoiets? want ik kom er niet echt uit.. Mac adres en al dat.. heb geen idéé wat dat allemaal is. als iemand nou ook erbij vertelt hoe ik iets kan vinden en kan veranderen zal dat erg helpen. anders laat ik een installateur komen. gr. MarcoLuten.com Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2007 Misschien moet je vertellen wat niet lukt. Kom je niet op je router? In de handleiding staat precies hoe je deze benaderen moet. Lukt het je niet om het allemaal op elkaar aan te sluiten? Met andere woorden: hoe ver ben je? www.home.nl [i:5efbc11e71]Installatie door monteur Laat u @Home liever installeren door een monteur, dan zijn dit de tarieven: Basisinstallatie € 49 Volledige installatie internet € 89 Draadloze installatie internet (compleet) € 169 Draadloze installatie internet (excl. materiaal) € 79 Extra computer draadloos aansluiten (incl. materiaal) € 69 [/i:5efbc11e71] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2007 nou zie.. Ik heb de router aangesloten en de pc's er op aangesloten.. dan komt er op elke pc (pc1 & pc2) in het verbindingsicoontje in de menubalk een geel uitroepteken te staan. verder dan dit weet ik nit wat ik moet doen om op alle 2 pc's verbinding te maken met het internet van @home. kan iemand mij dus stap voor stap helpen dit te maken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2007 [quote:64247035b8="marcoluten.com"]nou zie.. Ik heb de router aangesloten en de pc's er op aangesloten.. dan komt er op elke pc (pc1 & pc2) in het verbindingsicoontje in de menubalk een geel uitroepteken te staan. verder dan dit weet ik nit wat ik moet doen om op alle 2 pc's verbinding te maken met het internet van @home. kan iemand mij dus stap voor stap helpen dit te maken?[/quote:64247035b8] Het gele uitroeptekentje, betekend dat je pc's geen ipadres van een dhcp-server krijgen. Dit moet je configureren op je router...Hoe dat moet staat beschreven in de handleiding. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen