anoniem Geplaatst: 31 augustus 2007 Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 Mijn Desktop werkt zonder problemen met Internet via mijn DSL Modem. Als ik echter mijn Dell Laptop (met vers geinstalleerde Windows XP Prof) op het DSL modem aansluit, krijg ik geen verbinding. De netwerk kaart vermeld: Limited or no connection. De netwerk kaart is OK want als ik hem op mijn thuis netwerk aansluit werkt alles OK. In de netwerk eigenschappen heb ik de instellinge gemaakt zoals Demon opgeeft (automatich toegewezen IP adres en DNS server adres). Er zit iets fout met die IP adressen want als ik ipconfig doe krijg ik IP 169.254.148.197 te zien en subnetmask 255.255.0.0. Volgens mijn provider is dit fout (IP adres moet met 83 beginnen en op mijn Desktop is dit het geval). ipconfig /renew hielp niet. De foutmelding die ik hiermee kreeg was: Unable to contact your DHCP server. De diverse tips (w.o. http://support.microsoft.com/kb/892896) gaven niet de oplossing. Wie weet het wel? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 de 169.254 adrees serie geeft aan dat de verbinding niet goed is heb je een andere kabel erin zitten dan die van de desktop probeer dan eens met die van de desktop op je laptop Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 Dat is precies wat ik gedaan heb: de kabel die ik normaalgesproken in mijn desktop prik, heb ik nu in mijn laptop geprikt. Nog even voor de volledigheid: ik heb geen router maar een modem en heb op de laptop alle overige netwerkkaarten op disabled gezet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 Dan is wellicht de internet verbinding via het MAC-adres gekoppeld aan de aansluiting. De internet verbinding werkt daardoor alleen op je Desktop PC. Check dat bij je provider. Als je op je laptop ook internet wilt, zou je de aanschaf van een router kunnen overwegen. Daarin clone je dan het mac adres van je netwerkkaart in je Desktop PC. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2007 Bedankt. Dit bericht lezende leek het mij handig om mijn modem (Copperjet 816) van bridged naar routed configuratie om te zetten volgens http://www.speedlinq.nl/html/modemsupport/816/. Hierna heb ik in de eigemschappen voor TCP/IP het ip adress en de dns server weer op automatisch toewijzen gezet. Vervolgens computer afgesloten, modem uit en weer aan gezet en, om te kijken of het in ieder geval op mijn PC werkt, de PC herstart. Maar helaas werkt het dan zowel op mij PC als op m'n laptop niet meer. Dus heb ik voorlopig alles maar weer terug gezet. Volgens mij ben ik er bijna, toch? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2007 Dus je had wel de mac adres van je netwerkkaart gecloned? Wellicht zijn er in die router andere configuratie instelling vereist. Dat zou je moeten checken bij je provider. Ook zou er iets kunnen staan in de handleiding van je modem/router. Om welke provider gaat het eigenlijk? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2007 Demon, tegenwoordig is dat XS4ALL maar dat doet er niet toe. Moet dat mac adres dan in die router worden gezet? Dan moet ik wel dat mac adres weten. Hoe werkt dat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2007 [quote:0c06635616="boshond"] Dan moet ik wel dat mac adres weten. Hoe werkt dat?[/quote:0c06635616] Dat mac adres van je netwerkkaart kun je verkrijgen via commando [code:1:0c06635616] ifconfig /all [/code:1:0c06635616][Enter] Info hierover staat op http://www.uvt.nl/diensten/its/campus/pcshop/macadres.html Hoe je de mac adres in de modem/router zal wel in de handleiding staan. Check ook of er wat bruikbaars staat op http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/xs4allonly.php Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2007 Ben eruit. Naar aanleiding van dit draadje en andere op het Internet heb ik eens geprobeerd om, nadat de PC een tijd niet met Internet contact had gehad, m'n laptop op de kabel aan te sluiten en opgestart. En zie, het werkte. En daarvoor werkte het niet omdat de lease van het mac adres nog niet was verlopen. Dus tip: kijk met ipconfig /all wanneer de lease verloopt en pas daarna kun je inloggen met een andere computer (lees met een andere netwerkkaart. Vervolgens heb ik hetzelfde gedaan met de modem. Als router ingesteld, 2 uur gewacht en daarna pas m'n PC aangezet. En nu typ ik dus dit resultaat. Bedankt sjouwer en jolo voor jullie reakties! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen