anoniem Geplaatst: 19 augustus 2007 Delen Geplaatst: 19 augustus 2007 Ik heb een netwerk ingestel maar mijn hoofd pc kan maar niet verbinden met dit netwerk. Maar met mijn 2 andere pc lukt het wel. Als ik met men hoofd pc bij "mijn netwerklocaties" kijk dan staat er geen enkele pc tussen zelfs hij zelf niet en dit is bij mij 2 andere pc wel het geval. Weet iemand raad? Alvast bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 Je zou de netwerkwizard eens kunnen draaien en de firewall instellingen na moeten lopen. Mogelijk timmert die dat voor je dicht. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2007 De netwerkwizard heb echt al duizend keer doorlopen en alle mogelijke instellingen geprobeerd, maar daar ligt het probleem denk ik niet. En bij de firewall zou ik niet weten wat ik moet veranderen. :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2007 Je zou de firewall eens uit kunnen zetten om te zien of je dan wel op het LAN komt. Ik neem overigens maar aan dat je alles op XP draait ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 Ik draai inderdaat alles op xp. Ik heb de firewall uitgeschakeld om te zien of ik op het netwerk kan, maar er kwam geen verschil. Dan heb ik de netwerkwizard nog eens uitgevoerd en terwijl hij de pc in het netwerk probeerde op te nemen sprong de firewall terug op. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 Ja, dat laatste klopt, Windows doet dat standaard bij het draaien van de netwerkwizard. Je krijgt wel een IP adres in je netwerk ? Welk IP-adres krijg je trouwens ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 Wat bedoel je met een ip op het netwerk? Ik heb alleen een ip op mijn internet verbinding(die werkt perfect) ps: ik heb wel een router misschien heeft dat er iets mee te maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 In je netwerk moet iedere computer uiteraard herkent worden. Dat gebeurt door middel van het toekennen van een IP-adres, normaal een taak die de router uitvoert. Het deel van de router die dat doet heet de DHCP-server. Die moet dus aanstaan in de instellingen van je router. Vervolgens krijgt de PC als die aan gaat, een IP-adres van de router en is de computer bereikbaar voor anderen in het netwerk. Je IP-adres controleren doe je in de DOS-box. Ga daarvoor naar start en tik bij uitvoeren CMD in. In dat scherm tik je vervolgens IPCONFIG in en druk je op enter. De info die je dan krijgt moet je weer even hier opgeven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.155 Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1 ps: ik heb naar de instellingen van mijn router gekeken en DHCP-server staat aan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 Ja, en je krijgt ook keurig een IP-adres, dus ook daar zit het probleem niet. Ik ben een beetje door de opties heen, hopelijk leest er iemand mee die nog wel mogelijkheden ziet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 Wat je eigenlijk ook nog even moet doen is op de andere PC's via IP-config kijken of die in de zelfde netwerkreeks (192.168.1.XXX) zitten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 het was toch 192.168.2.XXX ??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 Kan ook. Is volgens mij afhanklijk van de instelling van je router. Ik zit wel in de 1-serie, maar 2 kan net zo goed. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen