anoniem Geplaatst: 10 augustus 2007 Delen Geplaatst: 10 augustus 2007 Het valt me op dat ik sinds zondag 29 juli 2007 geen e-mail meer kan ontvangen via mijn UPC e-mail alias. Ik bedoel dus die <mijn naam>@cable.a2000.nl als deze gestuurd zijn van buiten het UPC netwerk. Bijvoorbeeld een e-mail gestuurd vanaf mijn GMail account [code:1:fa842dfe07] Delivery to the following recipient has been delayed: <mijn naam>@cable.a2000.nl Message will be retried for 2 more day(s) Technical details of temporary failure: TEMP_FAILURE: Could not initiate SMTP conversation with any hosts: [smtp2.a2000.nl. (110): Connection timed out] [smtp1.a2000.nl. (120): Connection timed out] [/code:1:fa842dfe07] Daarentegen een e-mail verstuurd vanuit mijn UPC e-mail account naar die <mijn naam>@cable.a2000.nl komt nog wel gewoon aan. Ik heb hierover al een vraag gesteld via de UPC website. Het antwoord dat ik op 4 augustus via e-mail ontving [quote:fa842dfe07] Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden. Allereerst bieden wij u onze excuses aan voor het ongemak. Wij hebben dit probleem doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Het zal zo spoedig mogelijk verholpen zijn. [/quote:fa842dfe07] Dat zal wel een standaard antwoord zijn, neem ik aan. Ik heb zojuist nog een e-mail vanuit mijn GMail account naar mijn e-mail alias gestuurd. Ook nog vanuit mijn Hotmail account. Deze zijn beide niet ontvangen. Ik heb nog gecheckt via UPC webmail in de spammap. Daar staan ze ook niet. Alleen een spam bericht. Overigens ontvang ik sinds die storing ook geen spam meer in mijn e-mail programma Thunderbird. De vraag is of andere Chello klanten hier ook zo iets hebben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2007 1) dit is een warning, en geen error (het wordt nog 2 dagen lang geprobeerd, na die tijd zal je een failure krijgen, of is het bericht alsnog ontvangen. 2) dit ligt zo te zien niet aan je mailadres/alias, maar aan de server van upc: de zendende mailserver kan niet eens in gesprek komen met de a2000 mailserver. Dat het vanbinnen het upcdomein wel lukt ligt er dan waarschijnlijk aan dat er dan een andere mailserver wordt benaderd. 3) het lijkt me sterk dat men dit nog niet weet bij upc, dus afwachten en blijven poken bij de helpdesk... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 [quote:234e4fbe77="rolfb"]dit ligt zo te zien niet aan je mailadres/alias, maar aan de server van upc: de zendende mailserver kan niet eens in gesprek komen met de a2000 mailserver.[/quote:234e4fbe77]Maar als iedereen dit probleem heeft met die @cable.a2000.nl alias, zou je toch verwachten dat er iets over te vinden is, op [url=http://www.chelloo.com/upc/index.php?PHPSESSID=19298543b624e711e008efd25be55143&board=5.0#top]Chello underground.[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 Het lijkt er inderdaad op dat de mailservers (zowel smtp1.a2000.nl als smtp2.a2000.nl; wat trouwens één en dezelfde machine is aan de ip-adressen te zien) niet bereikbaar zijn. Een ping naar de servers geeft geen response en ook is het niet mogelijk om een mail-sessie te starten. Ik zou dus vooral de helpdesk lastig blijven vallen. Dit lijkt me echt een probleem aan hun kant. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2007 [quote:ad156b243a="human printer"]Ik zou dus vooral de helpdesk lastig blijven vallen.[/quote:ad156b243a] Bedoel je weer via hun contactformulier? Ik heb deze vraag over mijn e-mail aliassen ook al gesteld op het [url=http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=20421.0]Chello underground forum.[/url] Na het bericht en topictitel ietwat te hebben aangepast. In ieder geval bedankt voor het meedenken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2007 Het valt me trouwens op dat er sowieso weining A2000 adressen lijken te werken. De website is onbereikbaar, de mailservers zijn onbereikbaar, enkel de nameservers lijken het nog te doen. Kan het zijn dat UPC de A2000 servers aan het afbouwen is oid? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2007 [quote:c7920fa825="human printer"]Kan het zijn dat UPC de A2000 servers aan het afbouwen is oid?[/quote:c7920fa825] Ik ben er nog geen melding over tegengekomen. Bij de [url=http://www.upc.nl/chello]veelgestelde vragen ‘chello wordt upc’[/url] staat [quote:c7920fa825] Wat gebeurt er met mijn aliassen? Niets. U kunt al uw e-mail aliassen gewoon blijven gebruiken. [/quote:c7920fa825] En ook op het [url=http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=19721.msg217718#msg217718]Chello underground forum[/url] bij UPC-Mededelingen staat zoiets. En dat er nog niets met mij melding over die a2000 aliassen is gedaan, zou te maken kunnen hebben met de [url=http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=19860.0]zomervakantie.[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2007 Om dit topic af te ronden. In mijn topic op het Chello underground forum, las ik zojuist dat het e-mail probleem opgelost is. Een e-mail gestuurd vanuit mijn gmail account kwam nu wel aan op <mijn naam>@cable.a2000.nl. En smtp2.a2000.nl is weer te pingen. [code:1:73ba499b6c] jolo@conroe-pc:~$ ping smtp2.a2000.nl PING smtp2.a2000.nl (213.46.255.2) 56(84) bytes of data. 64 bytes from mgate.chello.at (213.46.255.2): icmp_seq=1 ttl=248 time=28.2 ms 64 bytes from mgate.chello.at (213.46.255.2): icmp_seq=2 ttl=248 time=28.5 ms 64 bytes from mgate.chello.at (213.46.255.2): icmp_seq=3 ttl=248 time=28.4 ms 64 bytes from mgate.chello.at (213.46.255.2): icmp_seq=4 ttl=248 time=30.3 ms [/code:1:73ba499b6c] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 Mooi dat het nu weer werkt. Hopen dat ze dit soort problemen niet te vaak hebben Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen