Ga naar inhoud

Inter explorer: plaatjes en links doen het niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik heb al even in de postgeschiedenis gekeken, maar ik kon niet direct iets voor mijn probleem vinden. Mijn probleem is het volgende: Sinds een paar weken heb ik problemen met een aantal sites. Het zijn meestal profielsites waarvan de foto's dan niet willen laden/openen. Als ik net op die site kom doet alles het perfect, maar na een aantal keer doorklikken op de site willen de foto's opeens niet meer openen. Je ziet dan zeg maar lege vakjes (zonder kruisjes). De pagina wordt iets langzamer en het lijkt er op dat hij nog steeds bezig is om deze volledig te laden. Maar dit gebeurt en lukt nooit. Open ik een nieuw explorerpagina dan doet hij het weer even goed en daarna het zelfde probleem. Daarnaast heb ik sinds mijn normale hotmailaccount een live-account is geworden problemen met het aanklikken van links in de email zelf. Bijvoorbeeld de link voor het bevestigen van de registratie van deze site. Hij doet dat gewoon niet (dan maar plakken en knippen). Verleden week heb ik "destructief systeemherstel" gedaan in de hoop dat dit zou helpen. Maar dat is dus niet het geval. Ik dacht eerst dat het misschien aan Java kon liggen. Ik heb nu al verscheidene gedownload, maar ook dit helpt niet. De situatie is nu als volgt: Windows XP met java (JRE) (oude java heb ik verwijderd). Hij staat aangevinkt bij internetopties zowel bij geavanceerd als bij beveiliging. Ik heb een norton firewall, maar deze heb ik al lang en heb ook nooit eerder dit probleem gehad. Ook heb ik spybot, maar daar geldt hetzelfde voor. Ik had echt gehoopt dat het na het destructief systeemherstel goed zou komen, maar dus niet. Weet iemand van jullie misschien waar dit aan kan liggen? Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Voor het doorklikken van je hyperlinks moet je dit eens proberen.Als eerste een eenvoudige oplossing, die helaas niet in alle gevallen werkt. Start Internet Explorer, ga naar Extra / Internet-opties / Programma's en klik de knop "Webinstellingen herstellen" aan. Dit biedt meestal soelaas als het probleem werd veroorzaakt doordat u naast Internet Explorer ook nog een andere browser hebt uitgeprobeerd. Heeft dit niet geholpen dan kunt u op ditzelfde instelscherm ook het aankruisvakje "Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is" aankruisen. Als u hierna Internet Explorer herstart, moet u de vraag of u van IE uw standaard browser wilt maken, bevestigend beantwoorden.
Link naar reactie
Voor wat betreft het aanklikken van hyperlinks in je Hotmail account; sinds MS is overgegaan naar Windows Live Hotmail, worden links (en ook afbeeldingen) in een e-mail standaard uitgeschakeld tenzij de afzender op de groene lijst staat. Als je de link toch wilt aanklikken kun je in de gele balk bovenaan het mail-bericht klikken op "inhoud weergeven". Vervolgens wordt het mailbericht opnieuw ingeladen en worden afbeeldingen en links geactiveerd. edit: wat betreft het tonen van afbeeldingen op profielsites, daar heb ik idd ook wel eens last van. Ik denk dat dit met name aan de server ligt. Door een nieuw venster te openen, wordt er ook een nieuwe sessie op de server gestart en dan werkt het vaak (niet altijd) wel weer (even). Ik weet niet zeker of het aan de server ligt, maar onmogelijk is het zeker niet.
Link naar reactie
Beste human printer, Dank je wel. Dat van live hotmail werkt nu weer :D En wat betreft die profielpagina. Ja het zo wel logischer zijn als het aan de server zou liggen. Want mocht het een fout zijn in het javascript of iets dergelijks dan zou je het probleem al meteen verwachten bij het openen van de pagina toch? En het probleem begint pas na een tijdje doorklikken op die site. Ik ben al superblij dat dat van live hotmail nu weer gewoon werkt. Thanks!!
Link naar reactie
Nog wel even een toevoeging. Was ik vergeten. Als die site eenmaal vaag begint te doen met het niet laten zien van foto's enzo dan zijn alle sites die je daarna in die zelfde browser opent ook vaag. Dus bijvoorbeeld: ik ga vanaf die profielsite naar google, dan zie je opeens de letters google niet meer staan. En dat geldt ook voor alle andere sites. Dus als het een probleem is van de server van die profielpagina, kan dat dan doorwerken naar andere sites in dezelfde browser?
Link naar reactie
In principe zouden problemen van de ene site niet mogen doorwerken bij het bezoeken van een tweede site. (Tenzij er sprake is van een bug in de browser natuurlijk) Wat je kunt proberen (maar succes niet niet verzekerd) is dat wanneer je van de profielsite naar google gaat en je krijgt de google-letters niet te zien, dat je dan op de stopknop drukt en vervolgens de pagina opnieuw gaat laden. Ook kun je de toets-combinatie ctrl + F5 gebruiken. Dan wordt de pagina opnieuw opgehaald en worden de letters wellicht wel weer goed weergegeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...