anoniem Geplaatst: 27 juli 2007 Delen Geplaatst: 27 juli 2007 ik zat een poosje op een bepaald forum. inmiddels ben ik gebant van dat forum omdat ik volgens hun een schaduwaccount had. wat niet het geval is. hoe kan ik nou weer op dat forum komen zonder dat ze mij herkennen. het emailadres(hotmail) dat ik eerst had is aangemaakt op een andere computer. als ik nu op deze computer een nieuw emailadres aanmaak, kunnen ze mij dan niet meer achterhalen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2007 Ligt er aan of je een ip ban heb, of een accountban. Ip ban zorgt ervoor dat je huis gewoon niet meer op die site kan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2007 ik kan nog wel gewoon op de site komen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2007 Oke, dan heb je geen IP ban. Met IP ban, dan blokeren ze je "telefoonnummer/ ip nummer ", dus het nummer wat je krijgt van de provider. Nu zou je opnieuw een account kunnen maken met een andere naam, meestal moet je dan een ander email adress opgeven. Ze kunnen via je ip nummer wel zien dat je meerdere accounts heb bijvoorbeeld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 ik heb nou op een andere computer een ander email adres aangemaakt. op diezelfde computer heb ik ook een nieuwe acount aan gemaakt. maar als ik nu op mijn computer inlog. welk ip adres zien ze dan? het ip adres waarop het account is aangemaakt of het ip adres dat op dat moment word gebruikt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 ik heb nou op een andere computer een ander email adres aangemaakt. op diezelfde computer heb ik ook een nieuwe acount aan gemaakt. maar als ik nu op mijn computer inlog. welk ip adres zien ze dan? het ip adres waarop het account is aangemaakt of het ip adres dat op dat moment word gebruikt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 Een beetje forum kan zien op welke ip-adressen je hebt ingelogd. Ik stel voor dat je de beheerders van het forum een mail stuurt en uitlegt dat het om een misverstand berust. Door je ban te omzeilen loop je het kans om verder geband te worden dan alleen op username/emailadres en ik denk niet dat dat de bedoeling is. Als je inlogt zien ze het externe ipadres van je pc (die is toegewezen door je internet-provider). Ook al heb je bijv. thuis meerdere pc's dan zal het externe-ipadres van deze pc's hetzelfde zijn (behalve als je multiple ip-adressen hebt aangevraagd bij je provider). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 Een admin kan idd je IPadres zien, ongeacht met welke computer je in hetzelfde huis je inlogt. Ik zou idd als ik jou was even de admin (beheerder) een mailtje sturen om uit te leggen hoe of wat, hij/zij kan dan evt. je ban ongedaan maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 op dat forum beweren ze dat ik een schaduwaccount had terwijl mijn zus en ik allebei een account hadden op hetzelfde emailadres. dit omdat wij toendertijd maar 1 emailadres hadden. en dat willen ze niet geloven. dus ook al zou ik met mij laptop die inloggen dan nog blijven ze zien dat het van dezelfde compu komt? stom.... kunnen ze trouwens ook zien wie er op de site komt zonder dat er word ingelogd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 [quote:a524d9e15f="nicole1985"]kunnen ze trouwens ook zien wie er op de site komt zonder dat er word ingelogd?[/quote:a524d9e15f] Neen. En log nu eens gewoon in met die andere mailadressen die je hebt aangemaakt. Weet je meteen hoe sterk de controle van dat forum is. Want theoretisch kloppen de verhalen van hierboven wel allemaal ... maar of het in de praktijk ook zo is kan je alleen maar te weten komen door te proberen. En met een braaf mailtje aan de forumbeheerders haal je meestal toch niets uit. De meesten zijn nogal enggeestig als het over dit soort zaken gaan (soms terecht, soms ook niet). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 als ik met mijn eigen account inlog dan staat er dat ik gebant ben en dat ik als ik het er niet mee eens ben ik contact op moet nemen met de beheerder bla bla bla... heb ik gedaan. en het was hun woord tegen het mijne.... mijn zus gebruikt haar account niet meer... dus wat er bij haar staat weet ik niet.... zij weet haar wachtwoord ook niet meer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 [quote:6ddba6ab79="nicole1985"] als ik met mijn eigen account inlog dan staat er dat ik gebant ben [/quote:6ddba6ab79] Dat is als je inlogt met je bestaande account. En wat als je je opnieuw registreert op dat forum (niet inloggen dus, maar een nieuwe account aanmaken). Krijg je dan ook dezelfde foutmelding ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 Als eerste zou ik het forum mailen waarom jij en je zusje dezelfde ip nummers hebben en niet te veel accounts aanmaken. Dat laatste houdt een forum niet zo van. Als ze niet reageren: Als je met meerdere mensen achter een router zit zoals jij (meerdere kinderen in 1 gezin) kun je soms problemen krijgen omdat iedereen hetzelfde ip heeft voor de buitenwereld. Een manier erom heen is tijdelijk instellen van een proxyserver. Een proxyserver is een server die tussen jouw computer en internet staat. Als je gebruik maakt van een proxy surf je met een ander ip-adres over het internet. Een nadeel van het surfen met een proxy kan zijn dat de verbindingssnelheid flink afneemt. Op http://www.bestproxies.com vind je een database met geteste anonieme proxyservers. Maak je gebruik van een proxy dan moet je deze in je browser instellen. Bij Internet Explorer 5 en 6 kies je voor Tools, Internet Options. In dit tabblad neem je Connections (Verbindingen) en druk je op de knop Settings. Vink vervolgens zowel ‘Proxyserver gebruiken (Use a proxy server)’ als ‘Bypass proxy server for local addresses’ aan. Vul de gegevens in en klik op OK. Je surft vanaf nu met een (anonieme) proxy. Je moet een proxy even testen omdat het niet zo snel is. Kies de snelste. Probeer er een paar. [b:9cc86c36e0] vergeet niet om de proxy alleen te gebruiken op het forum[/b:9cc86c36e0] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 [quote:59d61776d0="KAPE"][quote:59d61776d0="nicole1985"]kunnen ze trouwens ook zien wie er op de site komt zonder dat er word ingelogd?[/quote:59d61776d0] Neen. En log nu eens gewoon in met die andere mailadressen die je hebt aangemaakt. Weet je meteen hoe sterk de controle van dat forum is. Want theoretisch kloppen de verhalen van hierboven wel allemaal ... maar of het in de praktijk ook zo is kan je alleen maar te weten komen door te proberen. En met een braaf mailtje aan de forumbeheerders haal je meestal toch niets uit. De meesten zijn nogal enggeestig als het over dit soort zaken gaan (soms terecht, soms ook niet).[/quote:59d61776d0] Je kunt wel degelijk zien wie er op een forum-site komt zonder dat er wordt ingelogd... Deze "gasten" worden ook gewoon gelogd met ipadres erbij. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 Heb wel eens meegemaakt op een lanparty, kreeg 1 iemand een ban, konden 200 mensen niet meer op de site komen. Ip banned Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 Mauricio schreef:[quote:c9785d8b58]Je kunt wel degelijk zien wie er op een forum-site komt zonder dat er wordt ingelogd... Deze "gasten" worden ook gewoon gelogd met ipadres erbij.[/quote:c9785d8b58] Dat is waar. Je kunt als je admin bent de IPadressen van de gasten zien en kan (als je dat wilt) in het adminpanel checken wie die gast is en welke nick er bij hoort. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen