Ga naar inhoud

Kan netwerk kaart niet vinden?

Aanbevolen berichten

Beste leden Ik heb een groot probleem. Ik ben namelijk bezig met een her-installatie van mijn pc en ben ook bijna klaar. Nu ben ik op het punt er weer internet op te zetten. Ik pak dus mijn Casema-installatie cd en probeer casema weer te installeren. Vervolgens krijg ik tijdens een probleempje, namelijk dit: "Er zijn geen werkende netwerkkaarten aangetroffen. Installeer eerst de netwerkkaart of schakel uw netwerkkaart in." Dus ik kijk naar de casema help handleiding en daar staat dat ik mijn netwerk kaart moet activeren, via apparaatbeheer -> netwerk adapters -> 1934-netwerk kaart activeren. Vervolgens activeerde ik mijn 1934-netwerk kaart, omdat er een "kruisje" bijstond zag ik dat het niet goed deed, dus ik schakelde het in. Vervolgens gaf casema weer dezelfde opmerking: Er zijn geen werkende netwerkkaarten aangetroffen. Installeer eerst de netwerkkaart of schakel uw netwerkkaart in. Installeer of activeer de netwerkkaart. Ik starte mijn computer weer op de de cd erin, maar weer hetzelfde verhaal. Weet iemand wat ik moet doen, ik wil echt weer internet terug op mijn pc. Bij voorbaat dank
Link naar reactie
Controleer eens via apparaatbeheer of je netwerkkaart wel geinstalleerd is. Zie je een uitroep- of vraagteken? Wanneer het om een onboard netwerkkaart gaat, kun je de benodigde driver op de site van de fabrikant van je moederbord vinden (of op de meegeleverde CD). Zoniet, controleer dan even via [url=http://www.majorgeeks.com/download4181.html]everest[/url] wat voor netwerkkaart er in je PC zit.
Link naar reactie
Ik zie wat je bedoelt. Maar mijn pc was echt super traag het duurde me ongeveer 45 min voor het opstarten en ik heb een windows XP profesional dus, dat is niet zo best :( Dus ik maar begonnen met een her-installatie van mijn computer, helaas ben ik al mijn installatie cd's kwijt, dus ik ben gaan zoeken op het internet voor geluids, vidoe drivers. Ik ben toch bang dat ik een aantal drivers mis, zoals wat jij zie over die moederboord, misschien mis ik nog meer drivers! Is er nog hoop !
Link naar reactie
Ja, via apparaatbeheer kun je zien welke drivers je nog mist. Er staat dan vraag- en/of uitroeptekens. Met het hierboven aangehaalde Everest kun je vervolgens achterhalen om wat voor hardware het gaat. Vervolgens bezoek je de website van de fabrikant of type je het type in op google.nl samen met "download driver windows xp"
Link naar reactie
Bij apparaatbeheer zie ik alleen bij "Overige apparaten"allemaal vraagtekens + uitroeptekens. Vraagtekens + uitroeptekens bij: Multimedia-audiocontroller Multimediacontroller Netwerkcontroller PCI Simple Communications-controller USB Receiver Voor de rest zie ik bij appaartbeheer geen vraag- of uitroeptekens. Verder zie ik bij Everest dit voor moederbord: Moederbord - CPU Type: Intel Pentium 4, 3000 MHz (15x200) -Moederbordnaam: MSI MS-7012 (medion OEM) (3PCI, 1 AGP, Audio, LAN ) MoederbordChipset: Intel Springdale i865PE BIOS type: Award
Link naar reactie
WOW !! :D Echt super bedankt voor je reactie NielsC ( en ik waardeer ook de reacties van alle anderen :) ) Ik ben op de site gegaan en heb mijn S/N ingevoerd, maar nu krijg ik heel veel updates te zien. Welke moet ik kiezen ( allemaal omdat me pc is geherinstalleert :roll: ?? Downloads/Téléchargements Bios Update MD 8080 mainboard. Reprogrammation du Bios MD 8080. DOS 27.04.2004 - Ver: 1.11 DownloadDetails Busmasterdriver Update Intel Pilote Pour Le Bus Principal Intel Win 2000/Win 98SE/Win ME/Win XP/Win XP Media Center 08.03.2005 - Ver: 6.3.0.1007 DownloadDetails Card Reader Software Flash XL (MS 6982) Logiciel Pour Le Lecteur De Cartes Flash XL (MS 6982) Win 2000/Win XP 28.04.2004 - Ver: 1.03.0830 DownloadDetails Driver Software/Pilotes TV-Tuner Philips 7134-Chipset: PC-Combo Modem/TV-Tuner CTX908, TV-Tuner CTX910 Win 2000/Win 98/Win 98SE/Win ME/Win XP 10.11.2003 - Ver: 1.5.0.0 / 2.3.0.4 DownloadDetails Drivers X10 Afstands Bediening Pilote pour télécommande X10 Win 2000/Win ME/Win XP 18.11.2003 DownloadDetails Firmware Update Pioneer A 106 Dual-DVD-Rewriter (-R/-RW/+R/+RW) Mise à jour du microprogramme pour Graveur Pioneer A 106 Dual-DVD-Rewriter (-R/-RW/+R/+RW) Win 2000/Win ME/Win XP 22.12.2003 - Ver: 1.07 DownloadDetails Firmware voor de Medion Card Reader/Mise à jour du microprogramme pour le lecteur de cartes Flash XL (MS 6982) Win 2000/Win ME/Win XP 07.04.2006 - Ver: 30 f DownloadDetails Modem Driver Creatix V9x DSP Data Fax Modem Pilotes pour Creatix V9x DSP Data Fax Modem Win XP 15.07.2003 - Ver: 4.60.2 DownloadDetails Modem Driver Creatix V9x DSP Data Fax Modem Pilotes Pour La Carte Modem Creatix V9x DSP Data Fax Modem Win 2000/Win 98/Win 98SE/Win ME 15.07.2003 - Ver: 4.48 DownloadDetails Multimedia software voor draadloos toetsenbord/Logiciel clavier multimédia sans fil KBR 0108 Win 2000/Win ME/Win XP 04.05.2004 - Ver: 1.252M DownloadDetails Netwerk Driver / Pilotes Pour La Carte Réseau VIA Rhine Family Fast Ethernet Adapter DOS/Linux/Win 2000/Win 95/Win 98/Win 98SE/Win ME/Win NT/Win XP 24.11.2006 - Ver: 3.58.0.0443 DownloadDetails SeaTools Desktop Edition 08.11.2006 - Ver: 3.00 DownloadDetails Sound Driver C-Media AC 97 Soundchip (onboard) Pilotes Pour La Carte Son C-Media AC 97 Soundchip (onboard) Win 2000/Win 98/Win 98SE/Win ME/Win XP/Win XP Media Center 26.01.2005 - Ver: 5.12.01.0047 DownloadDetails Stuurprogramma Grafische Kaarten Pilotes Pour La Carte Vidéo ATI Radeon Series (w/ WDM) Win XP/Win XP Media Center 06.10.2006 - Ver: 8.282.0.0 DownloadDetails Stuurprogramma Grafische Kaarten Pilotes Pour La Carte Vidéo ATI Radeon Series (w/ WDM) Win Vista x86 02.04.2007 - Ver: 8.342.0.0 DownloadDetails Stuurprogramma Grafische Kaarten Pilotes Pour La Carte Vidéo ATI Radeon 9800 XL Win 2000/Win 98SE/Win ME/Win XP 17.11.2003 - Ver: 6.14.10.6378 DownloadDetails USB 2.0 Add-On Driver support Intel chipset Win XP 19.11.2003 - Ver: 5.1.2600.0 DownloadDetails WLAN Driver Prism/Pilotes Prism WLAN Win 2000/Win 98SE/Win ME/Win XP 19.11.2003 - Ver: 1.0.17 / 2.1.5 DownloadDetails Bij voorbaat dank :)
Link naar reactie
Het lijkt me dat je dan de netwerkkaart driver moet installeren. Mogelijk moet je ook andere drivers alsnog installeren. Ik zie in je lijstje dat ook de volgende niet geïnstalleerd zijn: Multimedia-audiocontroller Multimediacontroller PCI Simple Communications-controller USB Receiver. Die moet je dus ook nog doen.
Link naar reactie
Ok bedankt ! Ik heb reeds al die Netwerk driver geinstaleerd en na 5 sec deed mijn internet het weer Maar moet ik dus nu alle andere drivers installeren ( misschien hoe ik die Biosupdate achterwegen laten) ? Kun je me dan per driver misschien uitleggen wat ze inhouden, wat ze betekenen en doen ? Of hoef heb ik die drivers helemaal niet nodig ? Hopelijk vraag ik niet te veel................... :o Alvast bedankt voor jullie hulp 8)
Link naar reactie
Op je moederbord zit een deel hardware, zoals je netwerkkaart en je geluidskaart. Heel lang geleden...... zaten die kaarten los bij de computer en kreeg je daar dan ook losse software bij om ze aan de praat te krijgen. Tegenwoordig zit een deel van die hardware al geïntegreerd op het moederbord, zoals ook bij jou. Om het te laten werken moeten er dan wel stuurprogramma's geïnstalleerd worden. Dat is wat je doet met de moederbord drivers. Als je ze specifiek voor jouw moederbord heb gezocht zal je de meeste ook moeten installeren. Je gaf zelf al aan dat er in apparaatbeheer een aantal gele uitroeptekens staan. Dat geeft al aan dat de stuurprogramma's daarvoor (nog) niet in orde zijn.
Link naar reactie
Multimedia-audiocontroller -> Sound Driver C-Media AC 97 Soundchip (onboard) Multimediacontroller -> Sound Driver C-Media AC 97 Soundchip (onboard) PCI Simple Communications-controller -> Modem Driver Creatix V9x DSP Data Fax Modem (waarschijnlijk) USB Receiver -> USB 2.0 Add-On Driver support Intel chipset ? Ik weet niet hoe het verder zit met je hardware, maar er vanuit gaande dat deze lijst specifiek voor jouw computer is kan het geen kwaad om ook iig de WLAN Driver Prism en Stuurprogramma Grafische Kaarten te installeren, let bij al deze drivers wel even op de versienummers zodat je altijd de meest recente hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...