anoniem Geplaatst: 6 juli 2007 Delen Geplaatst: 6 juli 2007 Een vriend van mij internet al jaren zonder problemen. Provider is UPC en os is xp sp2. Enkel een modem en geen router. Nu is plotseling geen internetten meer mogelijk. UPC heeft gekeken of het probleem bij hun ligt (nee dus) en heeft het modem doorgemeten, dat ook goed blijkt te werken. Ethernet-kabels ook gecheckt. Niet kapot en goed aangesloten. Hij heeft recent geen hardware- en/of softwaremutaties doorgevoerd. Met uitgeschakelde firewall blijft het probleem ook bestaan. Kortom, vreemd! Weet iemand wat de oorza(a)k(en) zou(den) kunnen zijn van het plotselinge uitvallen van de internetverbinding en (nog belangrijker) hoe dit is op te lossen? bvd mvrgr Jan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 juli 2007 modem misschien langer vajn de stroom af geweest? stroompiekje geweest tijdens een van de vele onweders? gevolg kan zijn dat instellingen in modem niet goed meer zijn. kan me niet voorstellen dat je dat niet gedaan zou hebben ...: modem resetten volgens de aanwijzingen in de handleiding. verbindingsgevens in de pc wissen. modem en pc van de stroom af modem stroom erop, en laten starten. dan pc weer aanzetten en verbinding instellen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 juli 2007 Ik zal je aanwijzingen eens gaan uitproberen. Bedankt! Hoewel UPC stelt het modem "doorgemeten" te hebben en concludeerde dat hier niets mee aan de hand zou zijn (?). Stel dat het toch niet aan het modem zou liggen, heb je dan nog andere suggesties? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen